Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:56:43 GMT

کشف اسناد فوق محرمانه از خانه ویلایی ترامپ در فلوریدا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۱۸۳۸

کشف اسناد فوق محرمانه از خانه ویلایی ترامپ در فلوریدا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس گزارشی از فهرست اسنادی که روز جمعه به دستور دادگاه فدرال آمریکا منتشر شد، اف‌بی‌آی در جریان تفتیش و جستجو از خانه ویلایی ترامپ در فلوریدا، اسنادی را کشف کرده است که دارای برچسب «فوق محرمانه» بوده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه توقیف این اسناد را تأیید کرد و گفت: دلایل احتمالی برای این موضوع وجود دارد که ترامپ قانون جاسوسی را نقض کرده است، چون بر اساس قانون فدرال آمریکا در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات دفاع ملی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندی که توسط مأموران فدرال منتشر شده، نشان می‌دهد که مأموران پلیس آمریکا مجموعه‌ای از سوابق طبقه بندی شده را در جریان بازرسی از خانه ترامپ بدست آورده‌اند.

موارد و اسناد ضبط شده از خانه ترامپ شامل مواردی است که به عنوان «طبقه بندی شده» و «فوق محرمانه» علامت گذاری شده‌اند و این عنوان بالاترین سطح طبقه بندی است که فقط برای نزدیک ترین مقامات اطلاعات امنیت ملی کشور محفوظ است.

در این گزارش گفته شده که مأموران اف بی آی بیش از ۳۰ جعبه سند شامل بیش از ۲۰ جعبه عکس، یادداشت دست نویس و فرمان اجرایی عفو راجر استون، متحد و مشاور قدیمی ترامپ را ضبط کرده‌اند. همچنین اطلاعاتی درباره «رئیس جمهور فرانسه» در این فهرست دیده می‌شود.

ترامپ در واکنش به فهرست جنجالی اسناد ضبط شده از خانه‌اش روز جمعه در بیانیه‌ای مدعی شد که اسناد ضبط شده توسط مامورانی در فلوریدا از حالت طبقه بندی خارج شده و استدلال کرد که آگر آن‌ها خواسته بودند، او حاضر بود تا خودش اسناد را به وزارت دادگستری تحویل دهد.

در حالی که رؤسای جمهور مشغول بکار در آمریکا این قدرت را دارند که اطلاعات را از حالت طبقه بندی خارج کنند، اما این اختیار به محض ترک مسئولیت آنان به عنوان رئیس جمهور از بین می‌رود و مشخص نیست که آیا اسناد مورد بحث هرگز از طبقه بندی خارج شده‌اند یا خیر؟

ترامپ همچنین با وجود درخواست‌های متعدد آرشیو ملی آمریکا برای تحویل اسناد دوران ریاست‌جمهوری مطابق با قوانین فدرال، اسناد زیادی را در اختیار داشته و از تحویل آنان به آرشیو ملی خودداری کرده است.

برخی کارشناسان آمریکایی گفته‌اند که ممکن است ترامپ به نقض قوانین ضدجاسوسی متهم شود و بدلیل نگهداری این اسناد در خانه شخصی خودش پس از پایان دوره ریاست جمهوری تحت تعقیب قضائی قرار بگیرد.

کد خبر 5561619

منبع: مهر

کلیدواژه: آسوشیتدپرس فرانسه اف بی آی ایالات متحده امریکا پلیس آمریکا ترامپ وزارت دادگستری وزارت دادگستری آمریکا روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین ایالات متحده امریکا اوکراین عراق تایوان جنگ اوکراین ترکیه برجام جنبش جهاد اسلامی نوار غزه سوریه طبقه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دقایقی بعد از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.

هنوز جزئیاتی از این حادثه و هویت فردی که دست به خودکشی زد،و انگیزه وی منتشر نشده است.

به گزارش تسنیم، براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپدرخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شودحمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک | قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت