Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:01:44 GMT

سازمان ملل: ۷۷ نفر بر اثر جاری شدن سیل در یمن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۱۸۴۴

سازمان ملل: ۷۷ نفر بر اثر جاری شدن سیل در یمن کشته شدند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن آمده است، بر اثر جاری شدن سیل در ۸۵ شهرستان در ۱۶ استان یمن، ۷۷ نفر از جمله شماری کودک کشته شدند.

در این گزارش همچنین آمده است که این افراد طی ۲۸ جولای تا ۱۰ آگوست (۶ تا ۱۹ مرداد) جان خود را بر اثر وقوع سیل از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن افزوده است: ۳۵ هزار خانواده یمنی از وقوع بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیل خسارت دیدند که بیشتر آنها از آوارگان یمنی هستند.

پیشتر و بنا به گزارش منابع یمنی، بر اثر سیل ناشی از بارش شدید باران در استان‌های صنعا، ذمار و اب یمن، ۲۰ نفر از جمله یک خانواده ۱۱ نفره شامل ۴ کودک جان خود را از دست داده و به شماری از منازل مسکونی نیز در این مناطق خسارت وارد شده بود.

بر اساس پیش بینی وضعیت آب و هوا، بارش‌های شدید در یمن تا ۲۰ آگوست (۲۷ مرداد) ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد و اکنون این کشور در محاصره همه جانبه ائتلاف سعودی قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن سیل سازمان ملل متحد یمن سیل سازمان ملل بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت : براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی این سامانه طی امروز به صورت بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای به همراه رعدوبرق و وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق مرتفع شرقی و شمالی فعال خواهد بود.

محمد سبزه زاری افزود : همچنین طی امروز برای نیمه غربی با توجه به وزش باد‌های متوسط تا شدید احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت : طی فردا و پس فردا بارش‌ها در ارتفاعات استان همچنان به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت. طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد در اغلب مناطق استان متوسط تا شدید پیش بینی می‌شود؛ بنابراین احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در مناطق مستعد وجود دارد. از فردا روند دما افزایشی خواهد بود. شمال خلیج فارس طی امروز و فردا نیمه مواج و در برخی ساعات مواج خواهد بود.

در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۷.۱ و ایذه با ۱۱.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۷.۱ و کمینه دمای ۲۳ درجه سانتیگراد رسیده است. 

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد + فیلم
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روستاهای نهوج و ظفرقند
  • بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید
  • وزش باد شدید
  • تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان