Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:33:46 GMT

بایدن با رئیس جمهور چین دیدار میکند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۱۹۲۶

بایدن با رئیس جمهور چین دیدار میکند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رؤسای جمهور چین و آمریکا قرار است در آینده نزدیک با هم دیدار کنند. در همین ارتباط اعلام شده است که شیء و بایدن در ماه نوامبر در حاشیه اجلاس حضوری در آسیای جنوب شرقی دیدار حضوری خواهند داشت.

آخرین باری که دو طرف از طریق لینک ویدئویی صحبت کردند، شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین، به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده بود که با اجازه دادن به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان برای سفر به به تایوان با آتش بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شیء و بایدن می‌توانند قبل از پایان سال، اولین دیدار حضوری خود را از زمان تصدی سکان دولت داشته باشند.

این دیدار احتمالاً در طول سفر برنامه ریزی شده شیء به جنوب شرق آسیا در اواسط نوامبر، یا در حاشیه اجلاس G20 در بالی، اندونزی، یا در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در بانکوک، تایلند، بلافاصله پس از دولت چین برگزار می‌شود. منابع به این روزنامه مستقر در نیویورک گفتند.

بایدن و شیء در سال ۲۰۱۱ و بار دیگر در سال ۲۰۱۲، زمانی که هر دو معاون رئیس جمهور کشورهای متبوع خود بودند، با هم دیدار حضوری داشتند. با این حال، از زمانی که بایدن در سال ۲۰۲۱ به ریاست دولت رسید، آنها ملاقات شخصی دو جانبه و حضوری نداشته‌اند. آنها چندین اجلاس مجازی برگزار کرده‌اند که آخرین آنها در اواخر ماه گذشته بود و در آن شیء با اشاره به سفر پیش روی پلوسی به تایوان به بایدن هشدار داد که کسی که با آتش بازی می‌کند قطعاً خود را می‌سوزاند.

کد خبر 5561624

منبع: مهر

کلیدواژه: جو بایدن وال استریت ژورنال اندونزی تایوان نیویورک چین تایلند آسیا ایالات متحده امریکا بایدن هیئت دولت خبرگزاری مهر بانکوک نانسی پلوسی روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین اوکراین عراق تایوان جنگ اوکراین ترکیه برجام نوار غزه سوریه کرانه باختری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به لاهور سفر کرد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان، وارد لاهور شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز سه‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به پاکستان، پس از دیدار با نخست وزیر، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه، دیدار با رئیس جمهور و روسای مجالس ملی و سنا، دیدار با فرمانده کل ارتش و دیدار با جمعی از نخبگان پاکستانی، وارد لاهور شد.

رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه لاهور، ادای احترام به مقبره اقبال لاهوری، دیدار با جمعی از مقامات محلی ایالت پنجاب و هم‌چنین سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه لاهور از جمله برنامه‌های روز دوم سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • عکس/ دیدار رئیس جمهور با نخبگان ایالت پنجاب
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • رئیس جمهور، اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • رئیسی به لاهور سفر کرد
  • عکس/ دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور پاکستان
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند
  • نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن