Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@12:37:28 GMT

ایستاده در دل توفان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۰۱۱

ایستاده در دل توفان

رئیس جمهور در آخرین ایستگاه دور نخست سفرهای استانی خود به پهناورترین استان کشور یعنی کرمان سفر کرد. استانی که میزبانی از شهدا به ویژه سردار سلیمانی بارزترین شاخصه   آن بوده و با ده ها هزار تن تولیدات کشاورزی و ذخایر معادنی شش میلیارد تنی خود از ظرفیت بالایی برخوردار است. آیت ا... سیدابراهیم رئیسی در سفر خود به دیار کریمان به گلزار شهدای کرمان و مزار سردار دل ها شهید حاج  قاسم سلیمانی رفت، در جمع اهالی جیرفت و بم حاضر شد، پای درد دل مردمان روستای تنگ شاه نشست و به رغم وجود توفان شن از روستای کروچان از توابع زهکلوت جنوب استان کرمان بازدید و در میان گرد و غبار با مردم محروم این منطقه گفت و گو کرد، دیداری که در نوع خود بی سابقه بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار با اقشار و گروه های مختلف مردم  از دیگر برنامه های رئیس کابینه دولت سیزدهم بود که رئیس جمهور در لابه لای سخنان خود گزارشی از 31 سفر استانی خود ارائه کرد و با دفاع از عملکرد دولت در این زمینه، خاطر نشان کرد: «هر وقت بین مردم هستم خسته نمی‌شوم و آن لحظات جزو بهترین لحظات زندگیم است.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس قوه مجریه در اجتماع اقشار مختلف مردم کرمان شرکت کرد و در دفاع از عملکرد یک ساله دولت با اشاره به این که به عنوان خدمت گزار مردم اجازه ندادم دولت گرفتار حاشیه‌ها شود، اظهار کرد: «دولت مردمی با پرهیز از حاشیه‌ها توانسته وعده‌های خود در زمینه ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، رفع عقب‌ماندگی‌ها در حوزه عدالت اجتماعی، توسعه روابط همسایگی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را محقق کند.» رئیس جمهور در میانه سفر استانی خود، به زیارت گلزار شهدای کرمان و مزار سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی رفت.

در هر ماه 12 هزار میلیارد بدهی دولت را می پردازیم

رئیسی   در جمع اقشار مردم کرمان تصریح کرد: در مدت فعالیت دولت، تمامی تلاش ما کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم بوده است؛ تمام تلاش آن است بدهی هایی که از قبل برای دولت ایجاد شده  ، پرداخت شود.وی با بیان این‌که  به طور متوسط در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های قبلی را پرداخت می کنیم، اظهارکرد: فاکتورهایی را که دیگران هزینه کردند ما باید پرداخت کنیم؛ ما داریم کسری وجوهی را که از بانک مرکزی استقراض شده،   تسویه می کنیم. به گفته رئیسی، ۴۸۰ هزار میلیارد کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته شد.رئیس جمهور با بیان این‌که ارتباط با همسایگان و تعامل تجاری با آن‌ها را به چند برابر افزایش دادیم، تاکید کرد: معتقدیم ظرفیت برای افزایش بیشتر این تعامل تجاری وجود دارد.

رئیسی با  تاکید بر این‌که مصمم به رفع بیکاری هستیم، گفت: آمار نشان می دهد از ابتدای کار دولت تا امروز آن‌چه وعده کردیم برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سال اول تحقق پیدا کرده است.  بازدید از مناطق و روستاهای محروم جنوب کرمان به همین جا ختم نشد و به رغم توفان، رئیس جمهور در جمع مردم روستای کروچان در جنوب استان  کرمان حاضر شد و پای درددل اهالی این منطقه نشست.

تصاویر این دیدار که نشان از گرد و خاک نشسته بر لباس های رئیس جمهور داشت در فضای مجازی بسیار پربازدید شد و کاربری نوشت: «واقعا تفاوت ایشان با رئیس جمهور قبلی را مشاهده نمی کنید؟»

رئیسی در جمع مردم خونگرم جیرفت و بم نیز حاضر شد، از تشکیل استان کرمان جنوبی در آینده نزدیک خبرداد، از لزوم احداث سد جیرفت برای مقابله با سیل سخن گفت و بر راه اندازی هر چه سریع تر منطقه ویژه اقتصادی جازموریان تاکید کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حضور میدانی دولتمردان برای غلبه بر مشکلات مزمن کشور گفت: اعتقاد داریم که در میان مردم بودن یک نعمت الهی است و لذت با مردم بودن را با هیچ چیزی عوض نمی کنیم.

واکنش کاربران

در این میان پایان دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور با واکنش های مختلف کاربران فضای مجازی همراه شد. به عنوان نمونه عبدا... گنجی فعال سیاسی در صفحه توئیتر خود نوشت: «رئیس‌جمهور در یک سال یک دور کامل سفرهای استانی را به پایان برد. باید به ایشان و همکارانشان (به خصوص آقای مرتضوی) خداقوت گفت. آن ها گنجینه ای برای تصمیم‌گیری و قضاوت جمع کرده اند. پیشنهاد می کنم دو سال آینده این سفرها لغو و کنترل تعهدات و مصوبات در سال چهارم دولت با شروع مجدد این سفرها انجام شود.» ابطحی دیگر فعال سیاسی نیز در این باره نوشت: «سفر آقای رئیسی به ۳۱ استان در یک سال اول ریاست جمهوری انصافا قابل تقدیر است. صرف حضور مسئولان رده بالا در استان ها باعث امید بخشی است. خوبی ها را باید دید.» به گفته سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور ، دولت نهم و دهم طی دو سال به همه استان ها رفت اما در این دولت، رئیس جمهور در یک سال به همه استان ها سفر کرد.در همین باره کاربری نوشت:سفر استانی کار دشواری است؛ محمود احمدی نژاد این سفرها را در ۴۹ سالگی شروع کرد ولی سیدابراهیم رئیسی در ۶۲ سالگی رکورد او را شکست.وقتی یک مدیر ارشد، بی‌واسطه با شهروندان سخن می‌گوید، ذهنش با واقعیت عینی عجین تر است و در تصمیم گیری موفق تر؛ از حضور میدانی رئیس جمهور پشتیبانی کنیم.

منبع: خراسان

منبع: فردا

کلیدواژه: توفان شن ابراهیم رئیسی سفر استانی رئیس جمهور روستای کروچان رئیس جمهور یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074069 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است