Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش ایازی کارگردان نمایش «جانور» که از ۲۱ مرداد ماه اجرای خود را آغاز کرده است درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: نمایش «جانور» نوشته توحید معصومی است و ناهنجاری‌های اجتماعی را که مردم جامعه با آن مواجه هستند به تصویر می‌کشد. در این نمایش مسائل مختلفی مانند مهاجرت‌های غلط از روستا به شهرستان‌ها و یا از شهرهای اطراف به تهران و همچنین برنامه‌ریزی های غلط در مورد شیوه زندگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ناهنجاری‌ها و مسائل مهم دیگری هم در این نمایش به چالش کشیده می‌شود که ترجیح می‌دهم مخاطبان با دیدن کار در جریان آن قرار بگیرند.

وی درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: «جانور» اثری رئالیستی است و فضایی معمایی و جنایی را به تصویر می‌کشد. در این نمایش یک واحد آپارتمان بازسازی شده است از این رو فضای کارگاه نمایش برای اجرای کار مناسب بود.

ایازی یادآور شد: معمولاً به دنبال این هستم که نکته و یا مسأله‌ای را با مخاطبانم در میان بگذارم از این رو در این شب‌های اجرا اگر چند نفر از تماشاگران هم از نمایش تأثیر بگیرند من به عنوان هنرمند رسالتم را که همان تأثیرگذاری در جامعه است، به انجام رسانده‌ام. چون من به عنوان هنرمند یا باید به مخاطبم درباره برخی از اتفاقات هوشیاری بدهم یا نکاتی را به او یادآوری کنم. در واقع یک سوژه ابتدا باید تبدیل به دغدغه شخصی‌ام شود تا بعد بتوانم آن را روی صحنه عینی کنم. نمایشنامه «جانور» نیز همین ویژگی را داشت و زمانی که آن را مطالعه کردم به دغدغه‌ام تبدیل شد و تصمیم گرفتم آن را به صحنه ببرم.

وی درباره انتخاب بازیگران نمایش بیان کرد: بازیگران نمایش همگی از بچه‌های باتجربه تئاتر و از دوستان من هستند. معتقدم کار با بازیگران به اصطلاح چهره چیزی جز هزینه برای گروه ندارد در حالی که بازیگران حرفه‌ای تئاتری ثابت کرده‌اند که حرفه‌ای هستند و درام و بازیگری را به خوبی می‌شناسند و همین مساله برای من کافی بود که به آنها اعتماد کنم.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش گفت: اجرا و نمایش به مخاطبش زنده است و طبیعتاً دیدن این نمایش نیز برای مخاطبان خالی از لطف نیست. گروه ما حتماً نقدها را می‌پذیرند و در جهت اصلاح کار برمی‌آیند و از طرف دیگر واکنش‌های مثبت به ما انرژی می‌دهد. گروه نمایش «جانور» همه نقدها را چه مثبت چه منفی به دیده منت می‌پذیرند.

«جانور» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی تئاتر شهر است که از روز جمعه ۲۱ مرداد ماه ساعت ۲۰ به نویسندگی توحید معصومی، کارگردانی کیانوش ایازی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی در کارگاه نمایش مجموعه به صحنه رفته است.

شکوفه حیدریان، فهیمه معین، بهار زندی و سعید نبوی بازیگران نمایش «جانور» هستند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «در یک مجتمع مسکونی اتفاقی رخ داده؛ مردی که ادعا می‌کند از اداره آگاهی آمده‌است به ساکنین آپارتمانی در همان مجتمع مظنون می‌شود. آنها ادعای مأمور آگاهی را رد می‌کنند تا اینکه …»

کد خبر 5560121 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: توحید معصومی امیرحسین شفیعی تئاتر شهر کیانوش ایازی محرم 1401 تئاتر ایران روایت محرم شبکه پنج سیما هنرمندان تئاتر موسیقی ایرانی فیلم کوتاه خانه هنرمندان ایران برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی روز واقعه هوشنگ ابتهاج کارگردان تئاتر حوزه هنری شبکه دو سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» نخستین تئاتر دیجیتال موزیکال است که به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی در تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. هومن برق‌نورد، سارا رسول زاده و سهیل مستجابیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و ارکستر موسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کنند.

«آن‌ها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار فجایعی پیش می‌آید.

این نمایش از اواخر اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

همزمان با شروع اجرای نمایش «بیژن و منیژه» از پوستر این نمایش که توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده‌است، رونمایی شد.

نمایش «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی از دوم اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۱ در پردی تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. پوستر این اثر نمایشی توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده است.

قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی محسن بهرامی سحر یافتیان، علیرضا عابدی، زهره کدخدازاده، پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی سیاوش خادم حسینی، اسد پورحمزه، آیسان نوریان و شکرخدا گودرزیدر این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش که به صورت تمام موزیکال اجرا می‌شود برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی است و با اجرای زنده یلدا یزدانی و مهدی سبحان پور هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.

بهرام افشاری ۶ میلیاردی شد

بهرام افشاری با نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» در هفته پیش رو بازهم رکورد شکنی کرد و با فروش بیش از پانزده هزار بلیط به فروشی معادل ۶ میلیارد رسید.

این نمایش به تهیه‌کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی هم یکی از نمایش‌های بسیار پرفروش بود و با استقبال بالای تماشاگران روبه رو شده بود.

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر روز در دو سانس در ساعت‌های ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به مدیر تولید: علی اکباتانی، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، گرافیست: پیمان امدادی و مدیر تبلیغات: آریان امیرخان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • «آلاء» به تونس می‌رود
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • ادعای عجیب مدیر ارشد نماوا علیه هنرمندان جنجال به پا کرد؛ قطع همکاری مازیار میری و همایون اسعدیان با نماوا
  • لحظه غروب خورشید در آسمان چهاربرج از لنز دوربین شهروند خبرنگار + تصاویر
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت