Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@11:24:40 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۲

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۴۵۲

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۱ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۴۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت طلا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش‌یافته و در حدود مرز 1800 دلار در هر اونس باقی‌مانده است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.71 درصد افزایش به 1802 دلار و 40 سنت رسید.

طبق گفته متخصصان بازار، اطلاعات مربوط به کاهش تورم در آمریکا ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی یک‌ ماه گذشته رسانده و به قدرت گرفتن طلا کمک کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصصان عقیده دارند قیمت طلا همچنان روبه‌افزایش خواهد بود و در محدوده 1760 تا 1820 دلار باقی می‌ماند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه گذشته میلادی 8.5 درصد گزارش‌شده، درحالی‌که بازار انتظار یک تورم 8.7 درصدی را به‌دنبال تورم 9.1 درصد در ماه ژوئن داشت. تورم هسته که هزینه کالاهای بی‌ثبات مانند مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، 5.9 درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشته‌است که پائین‌تر از حد انتظار بوده ولی همان روند ماه ژوئن را ادامه داده‌است.

قیمت جهانی طلا امروز 1401/05/21

تحلیلگران عقیده دارند کاهش فشار تورم در آمریکا به‌خاطر پایین آمدن قیمت انرژی در این کشور است که باعث می‌شود فدرال‌رزرو سیاست‌های سخت‌گیرانه خود را در ماه‌های آینده تا حدی آرام کند. بازار درحال‌حاضر انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر به‌جای 75 واحد تنها 50 واحد افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

اما الان علی‌رغم کاهش تورم، بانک مرکزی آمریکا هنوز هم موفقیت‌آمیز بودن سیاست‌های خود را اعلام نکرده‌است و به‌نظر نمی‌رسد تغییر چندانی در آن‌ها ایجاد کند.

متخصصان عقیده دارند آنچه بیش‌از همه بر قیمت طلا در هفته آینده تأثیر خواهد گذاشت ارزش دلار آمریکا است. انتظار می‌رود ارزش دلار در هفته پیش رو به‌دنبال افزایش خرده‌فروشی و تولید صنعتی در آمریکا افزایش یابد.

قیمت نقره امروز با 1.72 درصد افزایش به 20 دلار و 70 سنت رسید و پلاتین با 0.58 درصد افزایش، 965 دلار و 33 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/20

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس درصد افزایش طلا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ارز امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات

نرخ ارز در صرافی ملی و نرخ رسمی ۴۶ ارز توسط بانک مرکزی اعلام شد که بعضی با نوسان همراه بود و بعضی ثبات قیمت را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت هر دلار آمریکا امروز _پنجشنبه نهم فروردین ۱۴۰۳_ در مرکز مبادله ایران قیمت هر دلار آمریکا به ۴۳۴,۷۲۵ ریال رسید، همچنین قیمت هر یورو ۴۷۰,۶۸۹ ریال و قیمت هر درهم ۱۱۸,۳۷۳ ریال است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، آخرین نرخ انواع ارز به شرح زیر است:

نرخ ارز ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

USD دلار آمریکا ۴۳۴,۷۲۵
GBP پوند انگلیس ۵۳,۰۴۱
CHF فرانک سویس ۴۶,۳۷۹
SEK کرون سوئد ۳,۹۵۸
NOK کرون نروژ ۳,۸۹۳
DKK کرون دانمارک ۶,۰۹۳
INR روپیه هند ۵۰۴
AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷
KWD دینار کویت ۱۳۶,۵۱۹
PKR۱۰۰ یکصد روپیه پاکستان ۱۵,۱۱۳
JPY۱۰۰ یکصد ین ژاپن ۲۷,۷۵۰
HKD دلار هنگ‌کنگ ۵,۳۶۹
OMR ریال عمان ۱۰۹,۰۹۲
CAD دلار کانادا ۳۰,۹۰۵
NZD دلار نیوزلند ۲۵,۱۹۹
ZAR راند آفریقای جنوبی ۲,۲۲۴
TRY لیر ترکیه ۱,۳۰۱
RUB روبل روسیه ۴۵۸
QAR ریال قطر ۱۱,۵۳۹
IQD۱۰۰ یکصد دینار عراق ۳,۲۰۹
SYP لیر سوریه ۰۴
AUD دلار استرالیا ۲۷,۴۰۰
SAR ریال سعودی ۱۱,۲۰۰
BHD دینار بحرین ۱۱۱,۷۰۳
SGD دلار سنگاپور ۳۱,۱۴۹
BDT۱۰۰ یکصد تاکای بنگلادش ۳۸,۲۵۵
LKR۱۰ ده روپیه سریلانکا ۱,۳۹۶
MMK کیات میانمار (برمه) ۲۰
NPR۱۰۰ یکصد روپیه نپال ۳۱,۴۸۲
AMD۱۰۰ یکصد درام ارمنستان ۱۰,۶۴۱
LYD دینار لیبی ۸,۶۶۶
CNY یوان چین ۵,۸۱۲
THB۱۰۰ یکصد بات تایلند ۱۱۵,۳۷۴
MYR رینگیت مالزی ۸,۸۸۵
KRW۱۰۰۰ یک هزار وون کره جنوبی

۳۱,۰۹۲

JOD دینار اردن ۵۹,۲۳۹
EUR یورو ۴۷۰,۶۸۹
KZT۱۰۰ یکصد تنگه قزاقستان ۹,۳۳۷
GEL لاری گرجستان ۱۵,۵۵۷
IDR۱۰۰۰ یک هزار روپیه اندونزی ۲,۶۴۵
AFN افغانی افغانستان ۵۹۰
BYN روبل جدید بلاروس ۱۲,۸۵۸
AZN منات آذربایجان ۲۴,۶۸۴
PHP۱۰۰ یکصد پزوی فیلیپین ۷۴,۶۴۲
TJS سومونی تاجیکستان ۳,۸۳۹
TMT منات جدید ترکمنستان ۱۲,۰۲۱
کد خبر 739766

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • نرخ ارز امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)