Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین پناهی فر در خصوص تسهیلات خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تمام کسانی که مالک هستند، ساخت و ساز دارند، مجتمع ساز، انبوه ساز یا شخصی ساز هستند اعم از اینکه قصد احداث واحدهای مسکونی جدید دارند یا اینکه در حال ساخت واحدهای مسکونی نیمه تمام هستند و مالک هر تعداد واحد (یک واحد مسکونی یا صدها واحد مسکونی) باشند بدون آنکه شرایطی برای آن ها در نظر گرفته شود تماما مشمول دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون سپرده گذاری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات نیاز به خرید اوراق حق تقدم و یا سپرده گذاری ندارند و با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن می توانند هر بانکی که مورد نظر خودشان است را انتخاب کنند و تسهیلات از طریق همان بانک به آن ها پرداخت می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون سپرده گذاری عنوان کرد: این تسهیلات در اهواز ۴۰۰ میلیون تومان، در شهرستان های دیگر استان ۳۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله است اما برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان بوده و نرخ سود تسهیلات مشمول یارانه نیز خواهد بود.

پناهی فر با بیان اینکه ثبت نام در همه شهرستان های استان انجام می شود، تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت وام خودمالکی در سال های گذشته باید سپرده گذاری می کردند و یا اوراق حق تقدم خریداری می کردند و همه بانک ها این تسهیلات را ارائه نمی دادند اما در حال حاضر متقاضیان بدون نیاز به هیچ سابقه، معدل حساب یا گردش حساب، سپرده گذاری و یا اوراق حق تقدم می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام وام خود مالکی شرایط خاصی ندارد و شامل همه متقاضیان می شود و یک فرصت است، عنوان کرد: مدت زمان دریافت این تسهیلات قطعا محدود است یعنی کسانی که زودتر برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند می توانند از مزایای این تسهیلات برخوردار شوند و متقاضیان به ویژه آن هایی که ساختمان های نیمه کاره دارند سریعتر می توانند ساخت و ساز خود را به اتمام برسانند و گرفتار تورم ها نشوند اما کسانی که دیرتر مراجعه کنند ممکن است زمانی مراجعه کنند که سقف تسهیلات بانک به اتمام رسیده باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با بیان اینکه برای سامانه سقف زمانی مشخص نکردند و در حال حاضر سامانه باز است و زمانی بسته می شود که سقف تسهیلات تکمیل شده باشد، گفت: تاکنون ۱۱ هزار نفر به شکل خودمالک ثبت نام کرده اند و در چرخه دریافت تسهیلات قرار دارند و این تعداد بدون واجد شرایط بودن یا پالایش مستقیما توسط سامانه به بانک معرفی می شوند و تشکیل پرونده می دهند و از مزایای تسهیلات برخوردار می شوند.

پناهی فر ادامه داد: سقف تسهیلات برای کسانی که اجزای ساختمان آن ها مطابق فناوری های نوین مورد تایید مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان باشد ممکن است تا مبلغ قابل توجهی به ازای هر واحد افزایش یابد.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح مسکن ملی تسهیلات خودمالکی وام ۴۰۰ میلیونی نهضت ملی مسکن سپرده گذاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا رضایی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

کد خبر 747855

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان