Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم اولیایی عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره شائبه‌هایی که درباره تعلیق لیگ ایران و عدم حضو تیم‌های ایرانی در رقابت‌های سال آینده لیگ قهرمانان وجود دارد، اظهار داشت: کمیته بدوی و تجدیدنظر مجوز حضور باشگاه‌ها در لیگ را بر اساس ماده ۵۸ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، صادر می‌کند و تیم‌های حاضر در لیگ داخلی برای حضور در مسابقات فصل جدید باید از این کمیته مجوز بگیرند، مجوزی که به آن «مجوز ملی» می‌گویند اما مرکزی برای صدور آن نیست و کمیته مورد نظر تعلیق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین دلیل همان طور که سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ هشدار داد، با توجه به اینکه تیم‌ها مجوز ملی ندارند، ممکن است لیگ ایران توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تعلیق شود و نتایج آن توسط AFC پذیرفته نشود.

وی تاکید کرد: با توجه به این شرایط همان طور که سال گذشته اجازه شرکت به سه تیم ما برای حضور در آسیا را ندادند، احتمال دارد که برای لیگ قهرمانان سال آینده هم به هیچ باشگاه ایرانی مجوز حضور در آسیا داده نشود.

عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای خاطرنشان کرد: وقتی لیگ ایران طبق ضوابط برگزار نشود و کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را به رسمیت نشناسد، مجوز حضور در مسابقات آسیایی را هم نمی‌دهد. به همین خاطر تیم‌ها باید برای فصل جدید مجوز ملی بگیرند، اگر چه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای که با توجه به مشکلاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرده، تعلیق شده است، اما باید با برطرف کردن این نواقص، کمیته رفع تعلیق شود تا مشکلی فوتبال ایران را تهدید نکند.

عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای درباره شرایط تیم‌های ایرانی برای فصل آینده، گفت: تیم‌هایی که در مسابقات رسمی فدراسیون شرکت می‌کنند باید استانداردهایی را داشته باشند. این استانداردها را کمیته مجوز حضور در مسابقات بر اساس ماده ۵۸ تعیین می‌کند.

وی افزود: در شروع لیگ برتر همه باشگاه‌های ما باید مجوز ملی داشته باشند. تیم‌هایی می‌توانند در لیگ برتر، دسته اول و حتی دسته دوم شرکت کنند که مجوز شرکت در لیگ را با توجه آیتم‌هایی که مشخص شده، داشته باشند، البته مجوز هر لیگ متفاوت است.

اولیایی درباره عملکرد کمیته بدوی در سال گذشته و دلایل مجوز نگرفتن سه تیم ایرانی، تصریح کرد: کمیته بدوی مدارک ارسالی باشگاه‌ها را کنترل و راستی‌آزمایی می‌کند که پس از بارگذاری در سایت مشکل نداشته باشند. سال گذشته مدارک ارسالی سه تیم  را در یک صورت جلسه ۵ نفره که امضا کردیم، به صورت کامل رد کردیم و آن را نپذیرفتیم و مدارک را که بعضی‌شان جعلی بود، به باشگاه‌ها بازگشت دادیم.

وی به یک نمونه از این مدارک جعلی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه زمانی که پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته بود، تراز مالی باشگاه را سودآور اعلام کرده بودند، که ما آن را به اتفاق رد کردیم و مچ‌شان را گرفتیم. این در حالی است که وقتی تزار سودآور اعلام می‌شود که هیچ بدهی ندارد اما تیمی که با توجه شکایات اجازه جذب بازیکن ندارد، نشان می‌دهد که بدهی دارد و تراز آن مثبت نیست.

اولیایی افزود: تهیه تراز مالی فرایندی دارد، وقتی یک تراز تهیه می‌شود، اعضای هئیت مدیره و بعد حسابرس قانونی آن را امضا می‌کند. اما ترازی که یکی از باشگاه ارائه کرده بود، نه حسابرس آن را امضا کرده بود و نه هئیت مدیره آن را قبول داشت. این نشان می‌داد که تراز مالی اشکال است.

وی درباره اینکه پس چرا مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد تا تیم‌های ایرانی مجوز نگیرند، گفت: پس از رد مدارک در کمیته بدوی، اینکه چه اتفاقی در کمیته استیناف برای مدارک افتاد، اطلاعی ندارم.  اینکه چه مدارکی ارسال شده و چه مدارکی ارسال نشده را نمی دانم و اعضای استیناف باید پاسخ دهند.

برچسب‌ها کاظم اولیایی لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم اولیایی لیگ قهرمانان آسیا کاظم اولیایی لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا صدور مجوز حرفه ای کمیته بدوی مجوز حضور باشگاه ها مجوز ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نبرد ۱۶ تیم آسیایی برای کسب مجوز جام جهانی فوتسال

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه با برگزاری ۴ دیدار به میزبانی کشور تایلند آغاز خواهد شد.

برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:
*ویتنام – مالزی، ساعت ۱۰:۳۰
*ازبکستان – استرالیا، ساعت ۱۲:۳۰
*تایلند – چین، ساعت ۱۴:۳۰
*عربستان – عراق، ساعت ۱۷:۳۰

تیم ملی فوتسال کشورمان هم با هدایت وحید شمسایی که در مرحله گروهی با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین هم‌گروه است در نخستین دیدار خود فردا ۳۰ فروردین به مصاف افغانستان خواهد رفت.

این رقابت‌ها علاوه بر قهرمانی آسیا، حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۵ که به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود دارد و ۴ تیم برتر راهی جام این مسابقات خواهند شد.

در آخرین دوره این بازی‌ها که در سال ۲۰۲۲ برگزار شد تیم ملی فوتسال ژاپن با غلبه بر ایران در دیدار نهایی به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. کد خبر 6080616

دیگر خبرها

  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • وحشت از حذف دوباره؛ هواداران استقلال همچنان نگران هستند!
  • مدارک استقلال بارگذاری شده است
  • خبر خوش برای استقلال؛ آبی‌ها در یک قدمی آسیا
  • آغاز نبرد ۱۶ تیم آسیایی برای کسب مجوز جام جهانی فوتسال
  • استقلال یک قدم تا اخذ مجوز حرفه‌ای
  • برگزاری ششمین جلسه هیات‌های بدوی و استیناف مجوز باشگاهی
  • تاریخ معرفی باشگاه های دارای مجوز حرفه ای مشخص شد
  • تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان