Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حسن خسروانیان با اعلام این خبر افزود: کارشناسان اداره که به منظور گشت حفاظتی در منطقه و ارزیابی وضعیت اراضی منابع ملی موجود در حریم دریاچه پس از نزولات آسمانی اخیر صورت گرفت به این منطقه اعزام شدند، در حین بازدید از بستر دریاچه بختگان با پدیده نادری برخورد کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان ادامه داد: لانه مربوط به مورچه‌گان که در محدوده بستر دریاچه احداث شده بود دارای مشخصات فنی و منحصر بفردی بود که شکل ساخت آن بصورت قلعه و با رعایت نکات ویژه و خاص آنهم  هم متمایز از بقیه لانه مورچه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروانیان ضمن برشمردن عظمت و قدرت لایزال الهی، دلایل و سوالاتی را در ذهن خود و کارشناسان اعزامی تداعی کرده که شامل تشخیص نوع مورچه، نحوه تغذیه با توجه به فاصله بسیار زیاد با ساحل دریاچه، چگونگی مقاومت بدلیل شوری بسیار زیاد آبی منطقه و نحوه بازسازی لانه ها پس از آبگیری آن قسمت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با بیان اینکه وقوع چنین رخدادی کمیاب بوده از محققین و صاحب نظران خواست چنانچه تاکنون مطالعه و تحقیقاتی در این زمینه صورت نگرفته تحقیقاتی صورت و به مراکز علمی معتبر کشور و استان فارس اعلام کند.

دریاچه بَختِگان، از دریاچه‌های ایران به طول ۱۲۰ کیلومتر در شهرستان‌های نی ریز، بختگان و خرامه، استهبان  و در نزدیکی شهرستان ارسنجان در استان فارس است. این دریاچه زیستگاه زمستانه پرندگانی است که از روسیه و دشت‌های سیبری به ایران مهاجرت می‌کنند.

کد خبر 697438 برچسب‌ها استان‌ فارس خبر مهم حیوانات - حشرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس خبر مهم حیوانات حشرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس در هنگام گشت زنی در جاده روستای طشک به جزین  شهرستان بختگان به سه سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند.
مسعود رزمجویی افزود: ماموران پس از بازرسی، یک دستگاه فلزیاب را  از کوله پشتی آنها کشف کردند.
وی بیان کرد: متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی بختگان تحویل داده شدند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب با دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور امکان پذیر است.

دیگر خبرها

  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • درآمدی بر روش‌شناسی رئالیسم انتقادی
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای