Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:17:56 GMT

تحول در کیفیت آب شرب مردم خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۶۶۳

تحول در کیفیت آب شرب مردم خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اهمیت مسئله آب برای دولت سیزدهم، این موضوع در دستور کار ویژه وزارت نیرو قرار گرفت و کلان پروژه‌هایی از قبیل تغییر ساختار مدیریت منابع آب متناسب با شرایط اقلیمی، پروژه‌های جهاد آبرسانی، توجه به مسئله بازچرخانی آب و توسعه جهادی پروژه‌های نیمه تمام به خصوص در بخش آب شرب در مسیر یک تغییر ریل سیاست‌گذاری پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، یکی از مهم‌ترین مصادیق تغییر ریل سیاست‌گذاری دولت سیزدهم در حوزه مدیریت منابع آب در استان خوزستان اتفاق افتاده است. استانی که غرب آن با مسئله خشکسالی حوضه آبریز کرخه دست و پنجه نرم می‌کند اما فعالیت‌های دولت سبب شده تا آسیب ناشی از این پدیده به خصوص در بخش تأمین آب شرب به حداقل برسد.

روایتی از تسریع افتتاح کامل طرح غدیر

ابتدای شهریورماه سال ۱۴۰۰ بود که رئیس جمهور در سفر استانی به استان خوزستان به مسئله طرح غدیر ورود کرد و از مسئولان این پروژه خواست تا این طرح به سرعت به افتتاح برسد. در همان جلسه با حضور رئیس جمهور، سازه سنگین غیراجرایی طراحی شده در آبگیر در ابتکاری به بعد از سد منتقل شد تا این بار مقدمات افتتاح طرح غدیر با منبع‌گیری از ۳ رودخانه کارون، کرخه و دز در دسترس قرار گیرد.

پس از سفر رئیس جمهور، فعالیت ساخت این پروژه شامل ۳ ایستگاه پمپاژ اصلی به نام‌های w2، ام‌الدبس و ایستگاه شهید چمران به اضافه تکمیل خطوط انتقال شروع شد و حالا با گذشت کمتر از یکسال از سفر رئیس‌جمهور، شمارش معکوس برای افتتاح این طرح و تحقق وعده آیت‌الله رئیسی به مردم خوزستان مهیا شده است.

کیفیت آب شرب مردم خوزستان متحول می‌شود

نکته قابل توجه در طرح غدیر مسئله تغییر محسوس کیفیت آب خوزستانی‌ها است. بر اساس موارد عنوان شده از ثمربخشی پروژه غدیر، این طرح علاوه بر ارتقای کمیت آب نیمی از مردم خوزستان، تغییر ساختاری در کیفیت آب ایجاد می‌کند.

در همین راستا با توجه به اینکه منبع تأمین آب در طرح میان مدت غدیر از رودخانه دز انجام می‌شود، مردم خوزستان صاحب یکی از بهترین آب‌های شرب خواهند شد. بر اساس آمار طرح غدیر سالانه کمتر از ۳ درصد از آورد آبی رودخانه دز را برای تأمین آب شرب مردم خوزستان مورد استفاده قرار خواهد داد.

در همین راستا به استناد بررسی محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، براساس نمودار شولر تمامی متغیرهای مورد بررسی آب دز در وضعیت خوب ارزیابی شدند و این محققان از آب سد دز به عنوان یکی از بهترین منابع آب شرب در دنیا نام بردند.

به گزارش مهر، با توجه به اینکه دریاچه سد دز در یک ساختگاه کارستی قرار گرفته و همچنین در بالا دست هیچ منبع آلوده کننده‌ای ندارد، لذا در مردم خوزستان پس از پایان پروژه غدیر صاحب یکی از باکیفیت‌ترین آب شرب دنیا خواهد شد.

در این راستا با توجه به برنامه زمان‌بندی اعلام شده هم اکنون شمارش معکوس برای افتتاح این پروژه آغاز شده و احتمالاً کمتر از چندر روز آتی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

کد خبر 5561702 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: رودخانه دز اهواز دولت سیزدهم خوزستان وزارت نیرو سیدابراهیم رئیسی بانک مرکزی سازمان امور مالیاتی رمز ارز نهضت ملی مسکن پروازهای اربعین مصرف برق وزارت صنعت معدن و تجارت رستم قاسمی اربعین 1401 قیمت رب گوجه فرنگی وزارت نیرو وزارت راه و شهرسازی مالیات بر ارزش افزوده علی صالح آبادی مردم خوزستان رئیس جمهور کیفیت آب طرح غدیر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مسابقه حساس لیگ یک به یک دلیل عجیب!

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم استقلال ملاثانی و فجرسپاسی شیراز قرار بود امروز در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ یک در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر بروند، اما به دلیلی عجیب این مسابقه لغو شد!

ورزشگاه غدیر اهواز که از سوی تربیت بدنی استان خوزستان در اختیار باشگاه لیگ برتری استقلال خوزستان قرار گرفته و بازی های خانگی این تیم در آن برگزار می‌شود، از ابتدای فصل میزبان بازی های استقلال ملاثانی در لیگ یک هم بوده است. امروز اما باشگاه استقلال خوزستان اجازه برگزاری بازی در غدیر را نداد!

به دلیل عدم همکاری باشگاه استقلال خوزستان، مسئولان ورزشگاه غدیر اهواز اجازه ورود اعضای دو تیم استقلال ملاثانی و فجرسپاسی را به داخل زمین ندادند. در پی این اتفاق اعضای دو تیم بیش از 2 ساعت پشت در ورزشگاه معطل ماندند و در نهایت مشکل حل نشد!

جالب اینکه ناظران مسابقه هم اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند و در نهایت آنها صورتجلسه‌ای را داخل خودرو بیرون از ورزشگاه تنظیم کرده و رای به لغو بازی دادند. صورتجلسه‌ای که به امضای سرپرست های دو تیم هم رسیده است.

حالا کمیته انضباطی باید در خصوص سرنوشت این بازی تصمیم بگیرد و باید منتظر ماند و دید که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال چه تصمیمی را اتخاذ و آرایی را برای پرونده این بازی صادر خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • لغو دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی در اتفاقی عجیب لغو شد
  • فاجعه در لیگ یک؛ دو تیم پشت در ورزشگاه ماندند و بازی لغو شد! + عکس
  • آبروریزی برای فوتبال خوزستان؛ دیدار ملاثانی و فجر لغو شد
  • استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پشت در ماندند؛ بازی لغو شد + عکس
  • لغو مسابقه حساس لیگ یک به یک دلیل عجیب!