Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس جمهور با اعلام 216 مصوبه برای رفع مشکلات ضروری استان کرمان گفت: در دور دوم سفرها ضمن پیگیری مصوبات سفرهای دور نخست، گام‌های برتری را برای پیشرفت و عدالت برخواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر دو روزه خود به کرمان در نشستی با خبرنگاران به تشریح 216 مصوبه و نتایج و دستاورد‌های سی‌و‌یکمین سفر استانی دولت پرداخت و گفت: این سفر حسن ختام سفر‌های استانی در دور اول است و در دور دوم نحوه سفر‌ها متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور با بیان اینکه در دور اول سفر‌های استانی مسائل فوری دنبال شد، افزود: در دور دوم سفر‌ها ضمن پیگیری مصوبات سفر‌های دور نخست، گام‌های برتری را در جهت پیشرفت و عدالت برخواهیم داشت.
آقای رئیسی با اشاره به تفویض اختیارات ویژه به استانداران گفت: به وزرا تاکید شد آنچه از اختیارات لازم است به استانداران واگذار شود و به طور خاص درباره کرمان که بهشت معدنی ایران است، حتماً اختیارات لازم به ویژه درباره معادن تفویض خواهد شد.
رئیس جمهور درباره پروژه‌های آب‌رسانی و تأمین منابع آبی در کرمان هم توضیح داد: دولت طرح‌های آب‌رسانی در استان کرمان را به جدیت دنبال می‌کند.
دکتر رئیسی، تکمیل پروژه‌های کرمان، زرند، سیرجان و پاریز، تکمیل آب‌رسانی به شهر‌های شمالی استان، آبرسانی به شهر‌های بم و برآباد، تکمیل سد‌های استان مانند سد امیر تیموری، تکمیل بند خاکی عنبرآباد و هیأت‌آباد، احیا و مرمت قنوات، اجرای 350 کیلومتر خطوط آب در شمال استان را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.
رئیس جمهور گفت: به‌رغم کمبود نزولات، با مدیریت خوب آب، می‌توان این مشکلات را کاهش داد.
آقای رئیسی همچنین با اشاره به اینکه مدیریت آب نیز مانند مدیریت برق دستور کار ویژه دولت است، اظهار داشت: در دولت با برنامه‌ریزی برق را مدیریت کردیم و ظرفیت ایجاد نیروگاه‌هایی هم ایجاد شده تا نیروگاه با مگاوات بالا احداث شود که برق صنعتی از برق خانگی جدا شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: 35 هزار مگاوات برق مورد نیاز را میان صنایع و مصرف خانگی تقسیم کردیم و به‌رغم مشکلات و کمبود برق و گرمی هوا، قطعی برق نداشتیم و برخلاف سال قبل با مدیریت و همکاری مردم آن را کنترل کردیم.
آقای رئیسی از تصویب 62 مصوبه در حوزه آب، خاک و کشاورزی نیز خبر داد و افزود: در حوزه زیربنایی 33 مصوبه، در حوزه فرهنگی، آموزشی و 350 مرکز آموزشی ایجاد خواهد شد تا مدارس کانکسی نداشته باشیم.
تصویب 17 مصوبه به منظور تکمیل مراکز بیمارستانی نیمه‌تمام در شهرستان‌های استان از دیگر مصوبات دولت در استان کرمان بود که رئیس جمهور از تصویب آن‌ها خبر داد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اشتغال در استان کرمان را از مسائل محوری دانست و تصریح کرد: تأسف‌بار است که در کنار ذخایر و معادن ارزشمند استان بیکاری وجود دارد.
دکتر رئیسی گفت: برخی معادن که درآمد خوبی هم دارند، سهم استان را پرداخت نمی‌کنند که موظف شدند 15 درصد از درآمد خود را برای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه‌یافتگی استان اختصاص دهند و این 15 درصد جزء حقوقی است که معادن نسبت به استان عهده‌دارند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در نظر داشت صندوق عدالت و پیشرفت در استان‌ها ایجاد کند، گفت: گرچه این طرح در مجلس به نتیجه نرسید، اما تصمیم داشتیم حق مالکانه معادن، فروش اموال مازاد دولت و اضافه دریافتی‌های مالیاتی به این صندوق واریز شود تا شورای اداری از آن برای اشتغال و پروژه‌های ناتمام استفاده کند.
12 مصوبه در حوزه اشتغال، 19 مصوبه در حوزه مسائل رفاهی و اجتماعی،6 مصوبه در حوزه صنعت و معدن و 12 مصوبه در حوزه قضایی و انتظامی و در مجموع 216 مصوبه برای رفع مشکلات ضروری استان در این سفر تصویب و از سوی رئیس جمهور اعلام شد.
آقای رئیسی در پایان نشست خبری آخرین سفر استانی خود در دور اول سفر‌های دولت مردمی ابراز امیدواری کرد اجرای مصوبات استانی از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار موجب رونق و توسعه استان کرمان و امیدواری مردم شود و از اصحاب رسانه خواست با نظارت و پیگیری روند اجرای مصوبات، دولت را در این عرصه یاری دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عدالت مصوبه در حوزه استان کرمان دور دوم سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از تحقق و در دست اجرا بودن بیش از ۹۰ درصد مصوبات حوزه اقتصادی سفر رئیس جمهوری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به لرستان ۴۶ مصوبه در حوزه اقتصادی داشتیم که تاکنون ۳۳ مصوبه، یعنی ۷۲ درصد آنها به‌صورت کامل اجرا شده‌اند. ۹ مصوبه دیگر که ۲۰ درصد آن‌ها هستند با پیگیری‌های لازم و اعطای تسهیلات در دست اجرا و تکمیل هستند.

وی با اشاره به وجود موانع خارج از دست مجموعه دولت برای اجرای چهار مصوبه دیگر، بیان کرد: این چهار مصوبه پرونده قضایی داشته و صلاحیت تعیین و تکلیف آن‌ها در دست قوه قضائیه است و اصولاً طرح آن‌ها در سفر رئیس‌ جمهوری تا زمانی که مشکل حقوقی دارند، نباید انجام می‌شد.

او به بازگشت به چرخه تولید ۱۸۳ واحد اقتصادی تعطیل‌شده از قبل در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ واحد در بخش صنعت و معدن، ۱۲۷ واحد کشاورزی و دو واحد مربوط به بخش گردشگری هستند که با اعطای تسهیلات و رفع موانع موجود به چرخه بازگشتند و فعال شدند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: بیش از ۱۱۵ واحد دیگر نیز که در حالت نیمه‌فعال بودند، با حمایت‌های لازم از طرف دولت در لرستان فعال شدند.

ابراهیمی به سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در حوزه‌های مختلف استان اشاره و اضافه کرد: از این میزان اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزی و ریالی هستند.

دیگر خبرها

  • با حضور رئیس جمهور؛ واگذاری سه هزار خانه و زمین طرح جوانی جمعیت در شاهرود
  • رئیس‌جمهور وارد شاهرود شد
  • رئیس جمهور وارد شاهرود شد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • ببینید | رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
  • رئیس جمهور وارد سمنان شد
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • مردم استان سمنان در انتظار دیدار با رئیس جمهور