Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@22:22:15 GMT

کسب ۲ طلا و یک برنز برای تیم ملی کشتی فرنگی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۸۰۵

کسب ۲ طلا و یک برنز برای تیم ملی کشتی فرنگی

مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (جمعه) در شهر قونیه ترکیه برگزار شد که در پایان نمایندگان کشورمان به ۲ مدال طلا و ۱ مدال برنز دست یافتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در پایان مسابقات روز نخست کشتی فرنگی، شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد حسینوند پناهی در دور اول با نتیجه ۷ بر صفر بوراک اوزون از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. حسینوند در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر مقابل اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ از سد فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل تورابک تیرکاشیف از ازبکستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بهشتی طلا در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ تینار شارشنبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر شهروز اوچیلوف از تاجیکستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۴ از سد میرزابک رحمت اف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. رستمی با نتیجه ۹ بر ۸ مقابل اولو غنی زاده از آذربایجان به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب محمدقدیر رسول اف از ازبکستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، گرمسیری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر عارف نیفتولایف از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل اوزور ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر صفر آدم بودجملین از الجزایر را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

امروز نیز رقابت‌های پنج وزن دوم برگزار می‌شود که امید آرامی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم، امین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تیم ملی کشتی فرنگی تیم ملی کشتی ایران بازی های کشورهای اسلامی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی مرحله نیمه نهایی دور بعد مدال طلا دست یافت بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان

پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم، امیر عبدی در ۷۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم نمایندگان کشورمان در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قرقیزستان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی قرقیزستان و در شهر بیشکک در روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار می‌شود. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با هدایت حسن رنگرز و ترکیب پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، علیرضا ده بزرگی در ۶۰ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا رستمی در ۷۲ کیلوگرم،
امیر عبدی در ۷۷ کیلوگرم، رسول گرمسیری در ۸۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم را هی این رقابت‌ها شده است.

پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم، امیر عبدی در ۷۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم نمایندگان کشورمان در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قرقیزستان هستند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان سجاد البیدهان از عراق و آرجون حالاکورکی از هند می‌رود.

پویا دادمرز متولد ۱۹ آبان ۱۳۷۸ اهل شهرستان ایذه در خوزستان است. وی در نیمه نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ نتیجه ۹ بر ۴ از سد دنیس میهای از رومانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت و در این دیدار با نتیجه ۵ بر یک نیهادگولوزاده قهرمان جوانان جهان از جمهوری آذربایجان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. ذادمرز دز فینال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ با نتیجه ۱۰ بر صفر درد دیادرفینال مقابل روپین سونیپات از هند پیروز شد و مدال طلا را برگردن آویخت.

دادمرز در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب با الدانیزعزیزلی قهرمان جهان از جمهوری آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت و در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۳ مارلان موکاشف از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر حضور دارند، ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان کرار البیدهان از عراق و اومش از هند می‌رود.

ایمان محمدی متولد ۱۲ شهریور ۱۳۸۱ در شهرستان ایذه استان خوزستان است. محمدی در دیدار فینال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ مقابل شرمحمد شریبجانوف از ازبکستان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. محمدی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب گئورگی تیبیلوف از صربستان شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۳ نفر حضور دارند، امیر عبدی در دور اول با علی محمد ال عبوداح از عراق کشتی می‌گیرد و در صورت گذر از این حریف، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان میسو از سنگاپور و ساجان از هند می‌رود.

امیر عبدی متولد سال ۱۳۸۱ در قم است. از افتخارات وی می‌توان به مقام سوم در مسابقات خردسالان سال ۱۳۹۱، مقام دوم نونهالان، انتخاب به عنوان پدیده لیگ برتر کشتی فرنگی در سال ۱۳۹۹، قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۱ شرکت کننده دارد، ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده دیدار میان گانبولد از مغولستان و آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان کشتی می‌گیرد.

ناصر علیزاده متولد ۲۹ آذر ۱۳۷۷ در شهرستان چمستان نور در استان مازندران است. از افتخارات وی می‌توان به کسب سه مدال طلا مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۱، مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ و مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۳ و مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ اشاره کرد.

علیزاده در فینال مسابقات آسیایی ۲۰۲۳ به مصاف جالگاسبای بردی‌مرادف از ازبکستان رفت که با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. وی در یک چهارم نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ با نتیجه ۹ بر ۴ مغلوب نورسلطان تورسینوف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، حذف شد. نماینده کشورمان در دیدار فینال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ با نتیجه ۸ بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و مدال طلا را به گردن آویخت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۲ نفر شرکت کرده‌اند، امین میرزازاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده کشتی میان اسلام جان رحمت اف از ازبکستان و سینگ میهار از هند مصاف می‌دهد.

امین میرزازاده متولد ۱۸ دی ۱۳۷۶ در شهرستان گتوند استان خوزستان است. وی در دیدار فینال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ با برتری ۲ بر صفر مقابل منگ لینگ‌ژی از چین به مدال طلا رسید. وی در دیدار فینال قهرمانی جهان ۲۰۲۳، رضا کایالپ قهرمان چندین دوره جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از ترکیه را در یک کشتی سخت و نفس‌گیر با نتیجه ۲ بر ۲ شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

کد خبر 744603

دیگر خبرها

  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مقام قهرمانی رسید / ۴ مدال طلا،۳ نقره و ۲ برنز
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی ایران در آسیا با 9 مدال رنگارنگ
  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد
  • مدال برنز ده‌بزرگی در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان؛ ده بزرگی به مدال برنز رسید
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط نمایندگان کشورمان
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ امیر عبدی در جایگاه پنجم قرار گرفت
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ ایمان محمدی به نشان برنز رسید
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ محمدی به مدال برنز رسید
  • کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان