Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از حوزه های فعال مشاغل خانگی در رشتخوار توجه و تقویت کارگاه های مختلف هنرهای دستی از جمله فرش دست بافت ابریشم است، نیازی که توجه مسئولان را در این حوزه می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حوزه صنایع و هنرهای دستی از دیرباز در شهرستان رشتخوار رونق داشته و اکنون این حوزه در حال کم رنگ شدن و به دست فراموشی سپرده شدن است، حوزه و بخشی که علاوه بر کمک به درآمد زایی برای ساکنین روستاها و زنان سرپرست خانوار می تواند، بخش عمده ای از مشکلات بیکاری در جامعه شهرهای کوچک و روستایی را مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد نعمتی یکی از اساتید فعال بین المللی در حوزه فرش ابریشم در روستای احمد آباد آستانه رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: هم اکنون فعالیت بافت فرش ابریشم را در سطح روستا با پای کار آوردن بانوان یرپرست خانوار دنبال می کنم، اما هم مکان کارگاه نامناسب و هم وضعیت قرار گرفتن تسهیلات در این بخش از لحاظ حمایتی کم است.

یکی از بانوان فعال در این کارگاه با درخواست از حمایت های بیشتر مسئولان از بانوان سرپرست خانوار و فعال علاقمند روستایی بیان داشت: هم اکنون روزانه تنها مبلغ 40 هزار تومان برای فعالیت 8 ساعته دریافت میکنیم، که عمل جوابگوی خرج و مخارج و زمانی که می گذاریم نیست، درخواست ما از مسئولان حمایت و قرار دادن تسهیلات برای خرید دار قالی با اعتبارات و تسهیلات ویژه مشاغل خانگی است.






حجت الاسلام احمدپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در ده‌گردشی شب گذشته در جمع اهالی احمد اباد استانه رشتخوار پس از بیان خواسته های ساکنین این روستا، گفت: در راستای طرح های حمایتی در بحث کارگاه های روستای احمدآباد پیگیری خواهیم کرد، که اعتبارات ویژه ای برای آن در نظر گرفته شود، هم کارگاه ها گسترش و هم وام هایی در اختیار فعالان این عرصه قرار بگیرد.

وی در موضوع مشکلات مدارس و کمبود فضای آموزشی در این روستا نیز بیان داشت: در رابطه با مدرسه روستا به لحاظ کمبود فضای آموزشی و همچنین رشد جمعیت، پیگیری توسط مجموعه اموزش و پرورش انجام خواهد شد، تا نیاز دانش آموزان در این بخش نیز برطرف شود.

وی همچنین با تاکید بر درخشش دانش اموزان این روستا در کنکور سراسری امسال، اذعان داشت: قاعدتا اینده درخشانی در این ابادی به همت و تلاش معلمان عزیز و دانش اموزان رقم خواهد خورد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در ادامه در رابطه با بحث اسفالت و ابادی با تاکید بر ارزشمند بودن کار صورت گرفته، یادآور شد: در هیچ دوره ای نسبت به مجلس یازدهم در حوزه ابادی اب شرب، اسفالت و ... در روستا ها کار نشده است، که این جای تقدیر از تلاش های صورت گرفته دارد.

حجت الاسلام احمدپور با اشاره به پیگیری مشکلات و موضوع مهم آب شرب اظهار داشت: یکی از مشکلات منطقه مشکل اب شرب بود، که با کاری که انجام شد و نشستی که با دکتر قالیباف داشتیم، خروجی ان این شد که تمام روستاهایی که دچار تنش ابی در خواف و رشتخوار هستند احصا شدند و در اختیار قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برای کار مطالعه و بررسی قرار گرفتند، انشالله که با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کل مشکلات اب شرب منطقه حل، و با اجرای این طرح عظیم خواسته های چند ساله مردم عزیز ما مرتفع خواهد شد.

وی همچنین در موضوع مشکلات مطرح شده در ورودی روستای احمد آباد، یاداور شد: در بحث ورودی روستا برنامه ریزی لازم توسط مسئولان روستا انجام شود و با مسیولان مربوطه مناسب ترین طرح انتخاب و پیگیری لازم نیز انجام شود.

حجت الاسلام احمدپور در ادامه در رابطه با خواسته و مطالبه مردم نسبت به استقرار اورژانس و اتش نشانی نیز گفت: پیگیری لازم در این رابطه مجدد نیز انجام می شود، اما در راستای آگاهی مردم، که موضوع نیز قبلا پیگیری شده است، برخی مسئولان در این رابطه قانع نمی شوند با توجه به اینکه فاصله روستا تا شعبه کم است و طبق قوانین برای این فاصله های کوتاه بین دو روستا مشکلاتی گرفته می شود، اما مجدد پبگیری های لازم انجام خواهد شد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در رابطه با مشکلات درمانگاه و شبانه روزی شدن درمانگاه گفت: ما نیازمند پزشک عمومی و دندانپزشک هستیم، با پیگیری های انجام شده قرار شده تا دکتر عین اللهی نسبت به حضور معاون وزیر در منطقه خواف و رشتخوار پیگیری تا مشکلات از نزدیک بررسی شود.

وی همچنین در رابطه با موضوع بیکاری جوانان در منطقه و این روستا، اظهار داشت: یکی از معضلات شهرستان بیکاری است، شعار ما از ابتدا این بوده که معادن خواف متعلق به رشتخوار نیز هست، بسیار تلاش شده که این تفکر در منطقه مرتفع شود که ما خواف مستقل نداریم، خواف و رشتخوار داریم، امکاناتی که در منطقه هست با نام و خواف و رشتخوار است، اگر نیروی از خواف و رشتخوار بوده معرفی کردیم، هم اکنون نیز از روستاهای رشتخوار تعداد زیادی از جوانان مشغول به فعالیت کاری هستند، اما بازهم در این زمینه بیشتر باید تلاش شود که افراد بیشتری جذب شوند.

وی در تکمیل مطلب افزود: فولاد رشتخوار در حوزه اشتغال اختصاصی شهرستان است، و فولاد شکفته هم انشالله با اعتباراتی که در نظر گرفته شده به زودی شروع به کار کند که بار بیکاری در شهرستان کاهش پیدا کنند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که با کمک صندوق کارافرینی امید با اورده یک مبلغ از فولاد مبارکه و اعتبار دوبرابر ان را که خود صندوق پس ازواریز فولاد مبارکه قول داده بگذارد و این در اختیار جوانان و اشتغال زایی منطقه قرار بگیرد و جوانان مستعد دارای اندیشه و فکر کارهای خوب و ماندگاری در حوزه اشتغال و رفع بیکاری انجام دهیم.

نماینده مردم در پایان قول پیگیری در رابطه با چاه های کشاورزی احمد اباد آستانه به مردم را نیز داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم خواف و رشتخوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی نوری نژاد از جذب 312 میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان سوادکوه شمالی در سال گذشته خبر داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: به منظور افزایش بهره‌وری، اشتغال به کار نیروی نیمه فعال جوامع روستایی، کاهش هزینه تولید و رونق کسب و کار در بخش کشاورزی طی سال گذشته 312 میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی 75 نفر در این شهرستان جذب شد.

 

این مسوول تصریح کرد: این تسهیلات شامل 23 میلیارد و 18 میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون، 8 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی، 20 میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره 18، بیش از 39 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش محصولات زراعی، 72 میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهور، 81 میلیارد و 750 میلیون ریال بنیاد برکت و 68 میلیارد ریال از محل کمکهای فنی اعتباری در این شهرستان جذب شد.



وی گفت: پرداخت این تسهیلات در سال گذشته منجر به ایجاد اشتغال برای 75 بهره بردار و تثبیت اشتغال آنها در زیر بخشهای زراعی، باغی، مرغداری، شیلات و گلخانه ها شد.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • تحقق ۱۵۰درصدی تعهد اشتغال خوروبیابانک دریک سال گذشته