Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@06:43:13 GMT

خوب شد آمریکا ویزا نداد!

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۹۶۲

خوب شد آمریکا ویزا نداد!

ر‌وزنامه شرق نوشت: افسانه‌ای که در حال بازسازی مجدد از احسان حدادی در دوومیدانی ایران بود، خیلی سریع فرو ریخت. این ورزشکار که همچنان با ادعای بسیار زیادی اعتقاد دارد غالب هزینه‌های دوومیدانی باید صرف آماده‌سازی او شود، در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی که در مقایسه با سایر رقابت‌های بین‌المللی درجه سختی چندان زیادی ندارد، به رتبه‌ای بهتر از عنوان پنجمی نرسید!

حدادی که همیشه اعتقاد دارد برای آمادگی بیشتر باید اردویی در آمریکا داشته باشد، همواره به خواسته‌ای که در سر دارد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیش از المپیک، رقابت‌های جهانی یا رقابت‌های آسیایی نیز که شده چند‌هفته‌ای خودش را به بهانه آماده‌سازی به اردویی خارجی که غالبا هم در آمریکا‌ست می‌رساند، این بار هم با وجود اعتراضات زیادی که درباره سفرش به آمریکا وجود داشت، دوباره به مدت دو هفته راهی ینگه دنیا شد تا با آماده‌سازی مثلا خوب، سری به رقابت‌های همبستگی کشور‌های اسلامی بزند؛ بازی‌هایی که این روز‌ها در قونیه برگزار می‌شود و مورد توجه هم قرار گرفته است.

با چنین پیش‌فرضی، مسئولان ورزش ایران منتظر بودند با توجه به آنکه رقبای چندان جدی‌ای در ماده پرتاب دیسک در این رقابت‌ها برای احسان وجود نداشت، او یک مدال طلا به ارمغان بیاورد. این موضوع، اما یک خوش‌خیالی بیش نبود! حدادی با وجود اردوی مد‌نظرش در آمریکا، فقط توانست ۵۹.۴۶ پرتاب کند تا در رتبه نازل و بحث‌برانگیز پنجمی قرار بگیرد. کسی که قرار بود کاروان ایران را طلایی کند و حتی وعده داده بود در بازی‌های آسیایی هم دوباره مدال طلا بیاورد، حالا باید برای رسیدن به سکو تلاش بیشتری کند.

شاید اتفاقا این موضوع هم بهانه جدیدی باشد تا او دوباره آهنگ یک اردوی خارجی دیگر برای آماده‌سازی مجدد کند.

این رکورد در شرایطی برای احسان حدادی به دست آمده که اعضای تیم ملی دوومیدانی ایران قرار بود چندی پیش راهی رقابت‌های جهانی آمریکا شوند و با رقبای عنوان‌دار مبارزه کنند. عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی، مانع از این شد که دو عضو تیم ملی دوومیدانی به آمریکا بروند. البته احساس حدادی گرین‌کارت آمریکا را داشت و مشکلی از این بابت وجود نداشت، ولی به دلیل آنکه آمریکا به ورزشکاران ایرانی ویزا نداد، نهایتا سفر تیم ملی دوومیدانی به آمریکا لغو شد. حدادی حالا می‌تواند خوشحال باشد که در بازی‌های جهانی شرکت نکرده است؛ چون با آمار تازه‌ای که او از خود به‌جا گذاشته، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن می‌توانست در جایگاه بیست‌و‌پنجمی یا همین حوالی قرار بگیرد. این همه هزینه و اردوی خارجی، آن‌هم برای ایستادن در رتبه ۲۵ احتمالی!

در مسابقات آمریکا و در مرحله مقدماتی «میکولاس آلکنا» از لیتوانی با ۶۸.۹۱ متر در صدر ایستاد، «کریستیان چک» از اسلوونی با ۶۸.۲۳ متر دوم شد و «سیمون پترسون» از سوئد با ۶۸.۱۱ متر در رده سوم قرار گرفت. در پایان این مرحله ۱۲ پرتابگر مجوز حضور در فینال را کسب کردند. نفر دوازدهم «الکس رُز» از ساموآ بود که رکورد ۶۴.۱۴ متر را ثبت کرد و به‌عنوان آخرین نفر جواز صعود به فینال را به دست آورد. حالا تصور فاصله احسان حدادی با آخرین نفری که در رقابت‌های جهانی به مرحله فینال صعود کرده، قطعا و قاعدتا بیش از ادعای این ورزشکار است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: احسان حدادی پرتاب دیسک همبستگی کشورهای اسلامی آماده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایدی ساده‌ترین کار ممکن را انجام نداد!

به گزارش "ورزش سه"، در نیمه نخست بازی ترکمنستان و ایران مهدی قایدی فرصت فوق‌العاده‌ای را به دست آورد اما با ضربه‌ای عجیب توپ را به بیرون زد تا اولین فرصت جدی ایران از دست برود.

حرکت در عمق بازیکنان ایران با بازی هوشمندانه سامان قدوس و رها کردن توپ برای مهدی طارمی همراه شد که این بازیکن در موقعیت تک به تک توپ را در مقابل دروازه خالی برای مهدی قایدی ارسال کرد اما ساده گرفتن قایدی در این صحنه و ضربه عجیبی که به توپ زد باعث شد تا موقعیت فوق‌العاده برای ایران از دست برود و اولین گل او در سال جدید به ثمر نرسد.

ویدئو: 328365

مهدی قایدی در بازی قبل مقابل ترکمنستان به میدان نرفته بود اما در این بازی از ابتدا درون زمین حضور پیدا کرد و می‌توانست خیلی زود اولین گل ایران را به ثمر برساند و اولین گل خود را هم در سال جدید وارد دروازه ترکمنستان کند.

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • هادی‌زاده سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان شد
  • سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان منصوب شد
  • تکنیک و نبوغ چاشنی گل اول ایران
  • قایدی ساده‌ترین کار ممکن را انجام نداد!
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟