Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:37:41 GMT

منوچهر انصاری نوازنده پیشکسوت ویولن درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۹۸۰

منوچهر انصاری نوازنده پیشکسوت ویولن درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه موسیقی، منوچهر انصاری موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت ویولن روز جمعه ۲۱ مرداد در سن ۷۶ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

مرحوم انصاری متولد سال ۱۳۲۵ در تهران بود، وی سال ۱۳۳۸ با تشویق پدر و دایی خود وارد هنرستان موسیقی شد. پس از ورود به هنرستان فراگیری ویلن را نزد والودیا تارخانیان آغاز کرد در ادامه تا مرحله دریافت دیپلم تحت تعلیم حشمت سنجری و پس از آن تا دریافت لیسانس از کلاس‌های سرژ خوتسیف بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند پس از فارغ‌التحصیلی از هنرستان راهی کشور بلژیک شد و در کنسرواتوار سلطنتی بروکسل به مدت ۲ سال به تکمیل فراگیری ویلن پرداخت. وی سال ۱۳۵۵ از دوره تکمیلی موسیقی اسپانیایی در شهر سانتیاگو دکومپوستلا تحت نظر آگوستین لئون آرا و سال ۱۳۵۶ از دوره تکمیلی نزد مانوئل دوفایا بهره جُست.

وی سال ۱۳۵۷ موفق به دریافت دیپلم رشته موسیقی مجلسی از کلاس وان‌دن دوران و دیپلم رشته تجزیه و تحلیل موسیقی کلاسیک شد. در ادامه به شهر نیس فرانسه سفر کرد و در آکادمی بین‌المللی نیس نزد نوازنده ویولن بلژیکی موریس راسکن آموخته‌های خود را تکمیل و دیپلم آکادمی را دریافت کرد. در بهمن ۱۳۸۳ بود که از انصاری در بیستمین جشنواره موسیقی فجر با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد. هفتم بهمن ۱۳۹۵ هم از این هنرمند با اهدای لوح و تندیس سال نوا در دومین دوره سال نوای موسیقی ایران تجلیل شد.

اجرا در کنسرت‌های مختلف (دوئت، تریو، کوارتت و …)، همکاری با ارکستر مجلسی صدا و سیما به عنوان کنسرت مایستر (۱۳۵۷)، همکاری با ارکستر سمفونیک تهران به عنوان کنسرت مایستر (۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹)، همکاری با ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به عنوان کنسرت مایستر، تدریس در هنرستان موسیقی پسران و دختران از ۱۳۷۰، اجرا و حضور مستمر در ضبط آلبوم‌ها، موسیقی‌های فیلم و آثار شنیداری موسیقی از فعالیت‌های هنری زنده‌یاد انصاری است.

وی در آلبوم‌های موسیقی دود عود به آهنگسازی پرویز مشکاتیان، تنطیم کامبیز روشن روان و خوانندگی محمدرضا شجریان، جلوه‌های ماندگار به آهنگسازی محمد سریر و خوانندگی محمد نوری، نسیم صبحگاهی به آهنگسازی کامبیز روشن روان و خوانندگی شهرام ناظری، نگاه آسمانی به آهنگسازی همایون رحیمیان و خوانندگی حسام‌الدین سراج، اشتیاق و سریال کیف انگلیسی به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی و خوانندگی علیرضا قربانی و آلبوم موسیقی فیلم گبه به آهنگسازی حسین علیزاده، به عنوان نوازنده حضور داشت.

کد خبر 5561704 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه موسیقی درگذشت چهره ها موسیقی کلاسیک موسیقی ایرانی محرم 1401 تئاتر ایران روایت محرم شبکه پنج سیما هنرمندان تئاتر موسیقی ایرانی فیلم کوتاه خانه هنرمندان ایران برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی روز واقعه هوشنگ ابتهاج ابراهیم قنبری مهر فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد/ آهنگسازی محمدرضا چراغعلی

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، «فصل همدلی» عنوان یکی از تازه ترین نماهنگ ها به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی است که به آهنگسازی محمدرضا چراغعلی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در این نماهنگ که در اداره هنری و سینمایی معاونت فرهنگی و تبلیغات ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه و منتشر شده نداشا محمدی شاعر، قاسم افشار خواننده و علیرضا مراد علی بیگی تدوین گر حضور دارند.

کد خبر 6081304 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • پاکبان مشهدی که نوازندگی دوتار را با قوطی روغن نباتی شروع کرد
  • نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد/ آهنگسازی محمدرضا چراغعلی
  • مروری بر آثار و زندگی شاعر بلند آواز بوشهر
  • عکس | صحنه‌ای خاص از آخرین فیلم منوچهر هادی و یکتا ناصر
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت