Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@18:10:30 GMT

شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی غدیر

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۰۲۳

شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی غدیر

یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت دولت‌های گذشته در افتتاح طرح غدیر، طراحی سنگین و غیرمنطقی سازه آبگیر این طرح در محل سد دز به حساب می‌آید. سازه‌ای که توسط یک شرکت مشاور به نام تهران-بوستون طراحی شده بود اما به لحاظ اقتصادی و زمانی قابلیت اجرا نداشت.

با توجه به این عامل، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سفر رئیس‌جمهور به خوزستان در ابتدای شهریورماه سال گذشته، مقرر شد تا یک ابتکار مهندسی محل سازه آبگیر از پشت سد به جلوی سد منتقل شده تا زمینه اجرایی شدن پروژه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ابتکار انجام شده به واسطه سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، طرح غدیر این‌بار به طور کامل و با آبگیری از ۳ روخانه کرخه، کارون و دز به بهره‌برداری رسیده و مقدمات افزایش کمیت و کیفیت آب شرب استان خوزستان مهیا خواهد شد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: خوزستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حفاری تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن، نصب و احداث نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین باعث شده این پروژه جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری