Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سیدطه موسوی هشترودی استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیروان فرق و مذاهب اسلامی را محب اهل بیت و وجود مقدس سید الشهدا دانست و اظهار داشت: پیروان مذاهب اسلامی از دوستداران ائمه اطهار هستند؛ در واقع و به همین دلیل است که از قاتلین و دشمنان سیدالشهدا بیزاری می جویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اینگونه نیست که تصور کنیم بدلیل حادثه کربلا و واقعه عاشورا فقط مسلمانان این واقعه را به عزاداری می پردازند بلکه تمام ملت ها این مسئله را اهمیت می دهند و کرامت می بخشند.

وی ادامه داد: علمای اهل تسنن و تشیع باید در این مسیر روشن گری کرده و جایگاه سیدالشهدا را تبیین و بصیرت بخشی کنند و در مقابل کسانی که هجمه های مختلف فرهنگی را درارتباط با قیام ایشان مطرح می کنند، بسیج کرده و ایستادگی کنند.

موسوی هشترودی، بیان کرد: دلیل براین موضوعات را می توان در تکریم واقعه عاشورا توسط تمام مذاهب اسلامی و غیر مسلمانان در اقصی نقاط عالم جستجو نمود؛ در این راستا رسانه ها وفضای مجازی و حقیقی باید دست در دست هم دهند و این مسائل را به عنوان شعائر بزرگ نمایی کرده و به بشریت نمایش دهند.

وی عنوان کرد: در عصر کنونی ما شاهد هستیم علمای اهل سنت در کشورهای مختلف در ارتباط با شخصیت والای سیدالشهدا به سخنرانی پرداخته و نیزدر کتب خود از ایشان به عنوان الگو یاد می کنند؛ در واقع ایشان را می توان الگوی مبارزه با ظلم و استکبار معرفی نمود.

وی اضافه کرد: مکتب نورانی بخش سیدالشهدا توسط ادیان مختلف مورد تجلیل و تمجید قرار می گیرد؛ در پیاده روی اربعین مشاهده می کنیم از بسیاری از کشورهای مختلف دراین مسیر حضور بهم می رسانند.

وی در پایان تاکید کرد: وجود مقدس ابی عبدالله(ع) یک منبع نور ، هدایت گر و الگویی بی بدیل می باشد و اگر مردم آشنایی به مکتب سیدالشهد داشته باشند قطعا در بسیاری از فسادها و مسائل روز اجتماعی جوامع بشری می توانند پیروز شوند و می تواند مهمترین عامل وحدت زا باشد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد

دریافت 8 MB کد خبر 6080400

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • متهم شدن رئیس رئال مادرید به استفاده ابزاری از برنابئو
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد
  • ارتش در عرصه‌های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • ارتش در عرصه های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»