Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:23:00 GMT

اسهال عفونی علت بستری اهالی چنارعلیا در اسدآباد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۰۵۷

اسهال عفونی علت بستری اهالی چنارعلیا در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد عصر جمعه با اشاره به بازدیدی که بچه‌هایی که در روستای چنارعلیا اسد آباد به علت شربت آلوده به عامل عفونی در بیمارستان بعثت بستری شده بودند، گفت: پس از اطلاع یافتن از این اتفاق، بلافاصله، وضعیت بیماران و علت ابتلای آن‌ها را پیگیری کردم، کادر تلاش‌گر بهداشت و درمان نیز آزمایش‌های زیادی در مورد سموم مختلف که احتمال می‌رفت از طریق آن همه‌گیری رخ داده، با دقت انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در اولین لحظاتی که این اتفاق افتاد، پیگیری‌های لازم را انجام و گزارش‌های لحظه‌ای را نیز اطلاع‌رسانی کردند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در بین افرادی که آلوده این عامل عفونی شده بودند، کودکانی وجود داشتند که برای توجه و رسیدگی سریع‌تر، به بیمارستان بعثت منتقل شدند؛ برخی از آنها نیز مرخص و وضع عمومی باقی آن‌ها نیز خوب است.

این مسئول با تصریح بر اینکه طی بازدید امروز از بچه‌هایی که در همه‌گیری عامل عفونی به‌شکل درگیری گوارشی در روستای چنارعلیا اسد آباد بیمار شده بودند، باید گفت حال عمومی همه آن‌ها خوب است؛ اضافه کرد: مشکل خاصی در مراقبت از بچه‌های که بستری هستند وجود ندارد و چند نفری که بیماری آن‌ها ادامه دارد، طی یکی دو روز آینده بهبود خواهند یافت.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تمام آزمایش‌های انجام شده و نمونه‌های گرفته شده از بچه‌هایی که در اسدآباد و بیمارستان بعثت بستری شده‌اند، موئد عامل میکروبی است که یک بیماری عفونی تلقی می‌شود؛ گفت: در این بیماری قاعدتاً، بچه‌ها بیشتر و شدیدتر درگیر خواهند شد.

وی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌ها و جداسازی‌هایی که از میکروب، انجام شده است، بهترین و مؤثرترین درمان را برای درگیرشدگان به این میکروب، در نظر گرفته‌ایم.

استاندار همدان با اشاره بها ین که دانشگاه علوم پزشکی همدان، حتی آزمایش‌های مختلفی بر روی سمومی که افکار عمومی وجود آن در شربت را احتمال می‌داد، انجام داده؛ اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان، آزمایش‌هایی را که مربوط به سمومی غیر از عامل عفونی بوده، در تمام بچه‌های بیمارستان بعثت و اسد آباد انجام داده، اما هیچ اثری غیر از عامل عفونی در بچه‌ها پیدا نشده است.

وی یادآور شد: طی آزمایش‌ها و بررسی‌هایی هم که از آب روستا، چه در مورد کُلُر و، چه در ارتباط با آلودگی میکروبی آن، در چندین نوبت انجام گرفته است، نتیجه سالم بودن آب را نشان داد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بیش از ۲۶۰ نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی رجوع کرده‌اند؛ گفت: در مجموع در دو بیمارستان بعثت و اسدآباد ۵۵ نفر بستری شده‌اند، که برخی از آن‌ها مرخص شده‌اند.

استاندار همدان یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستان بعثت ۱۵ نفر بستری هستند که طی بازدیدی که امروز از آنها داشتیم، حال همه آن‌ها خوب است. چند نفر باقی‌مانده که در بیمارستان هستند، با تلاش کادر درمان و طی اقدامات مؤثری که در حال انجام است، در روزهای آینده مرخص خواهند شد.

کد خبر 5561676

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان علیرضا قاسمی همدان محرم 1401 بوشهر عاشورا ویروس کرونا مراسم عزاداری سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه روز خبرنگار عکس استانها ماه محرم اربعین حسینی حسینیه مهر بیمارستان بعثت عامل عفونی آزمایش ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی

مهدی پاسبان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویزیت ۱۰۱ هزار و ۳۹۸ نفر توسط پزشکان عمومی در اورژانس بیمارستان علامه بهلول گنابادی در سال ۱۴۰۲ گفت: در همین مدت ۱۱۰ هزار و ۵۷۴ نفر از خدمات سرپایی بخش اورژانس شامل تزریقات، سرم تراپی، پانسمان، بخیه و سونداژ بهره مند شدند.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی با اشاره به انجام ۹ هزار و ۳۷۱ عمل جراحی در زمینه‌های جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی و … در این بیمارستان اظهار کرد: در همین مدت ۹۴ هزار و ۶۵۸ نفر از خدمات تشخیصی بخش پاراکلینیکی طب تصویری این بیمارستان استفاده کردند.

وی گفت: پاسبان انجام حدود ۲۶۸ هزار آزمایش برای بیش از ۳۴ هزار نفر را از دیگر خدمات انجام شده عنوان کرد و افزود: هفت هزار و ۸۰۴ نفر مادر باردار در طول دوران بارداری از خدمات تریاژ مامایی بهره‌مند شدند.

پاسبان با اشاره به بهره‌مندی ۳۱ هزار و ۸۷۵ نفر از خدمات کلینیک تخصصی بیمارستان علامه بهلول اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ هزار نفر توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص بیمارستان علامه بهلول گنابادی ویزیت شدند.

کد خبر 6081346

دیگر خبرها

  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • ۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس