Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@17:35:25 GMT

ورود سامانه جدید مانسون به کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۱۱۹

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه مانسون به جنوب شرق کشور و فعالیت آن در این مناطق نسبت به سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر هشدار داد. ناطقان: بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از شرق کشور وزش باد گاهی همراه با خیزش گردوخاک پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار حاکم است.

همچنین تا روز دوشنبه در استان‌های خوزستان و ایلام در برخی ساعات وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی شده و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

توصیف سامانه: وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: شب دوشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۴

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در شرق دریای عمان و فراساحل سیستان و بلوچستان تا ۳ متر

منطقه اثر: شرق دریای عمان و نواحی دور از ساحل سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به قایق و شناورهای سبک و نیمه سنگین

توصیه: ممنوعیت در شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی، به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

*توصیف سامانه: تقویت سامانه موسمی در جنوب و شرق سیستان و بلوچستان و تداوم فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۲: مناطق جنوبی و شرق سیستان و بلوچستان.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۳: جنوب شرق سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

*توصیف سامانه دوم: باد و گردوخاک

نوع مخاطره: خیزش و نفوذ گردو خاک و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۲: خراسان جنوبی، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق کرمان، شمال فارس، ایلام و خوزستان.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۳: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و احتمال آسیب به تاسیسأت حساس به گردوغبار.

توصیه: عدم حضور افراد آسیب‌پذیر در فضای باز ، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی، موکب‌های برگزاری مراسم مذهبی و پوشش گلخانه‌ها.

*توصیف سامانه اول: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: شب شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج حداکثر ۱ متر

منطقه اثر: نواحی شرقی مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گلستان و مازندران

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و تاسیسأت دریایی.

توصیه: ممنوعیت در شنا، محدودیت در فعالیت های دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک، قایق های صیادی و تفریحی و سایر تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی، توسط کلیه فعالان دریایی

*توصیف سامانه دوم: وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر و فراساحل سیستان و بلوچستان تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان
اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و تاسیسأت دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا، محدودیت در فعالیت های دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و تفریحی و سایر تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط فعالان دریایی. منبع: مشرق برچسب ها: سامانه جدید ، مانسون ، سازمان هواشناسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سامانه جدید مانسون سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان شرق دریای عمان افزایش ارتفاع شناورهای سبک توصیف سامانه شنبه ۱۴۰۱ ۰۵ اثر مخاطره وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: از سفر به استان های جنوب شرقی اجتناب کنید

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز از سوی سازمان هواشناسی، هم میهنان عزیز از سفرهای غیر ضروری در استان های جنوب شرقی پرهیز کنند .

به گزارش تسنیم، سرهنگ احمدشیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی اظهار کرد: باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی، طی روزهای آتی شاهد بارش های قابل توجهی در استان های جنوب شرق کشور ( سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر )خواهیم بود .

وی افزود :  توصیه ما این است که هموطنان عزیز حتی المقدور از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنند و درصورت ضرورت ،حتماً با کسب اطلاع از وضعیت راه ها اقدام به سفر کنند.

گفتنی است بنابه هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی روز سه شنبه (28 فروردین ماه)  استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بارش‌های سنگینی خواهند داشت و برای فردا این بارش‌ها برای استان‌های سیستان و بلوچستان هستند که احتمال آب گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهری را در پی دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هواشناسی: فردا از شدت بارش ها کاسته می شود ‌باران در تهران ركورد زد

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • پلیس: از سفر به استان های جنوب شرقی اجتناب کنید