Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@01:16:20 GMT

روایتی از تسریع افتتاح کامل طرح غدیر

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۲۳۳

روایتی از تسریع افتتاح کامل طرح غدیر

با افتتاح کامل طرح غدیر در سال اول دولت سیزدهم، کیفیت آب شرب مردم خوزستان به یکی از بهترین منابع آبی متصل شده و تحول قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، با توجه به اهمیت مسئله آب برای دولت سیزدهم، این موضوع در دستور کار ویژه وزارت نیرو قرار گرفت و کلان پروژه‌هایی از قبیل تغییر ساختار مدیریت منابع آب متناسب با شرایط اقلیمی، پروژه‌های جهاد آبرسانی، توجه به مسئله بازچرخانی آب و توسعه جهادی پروژه‌های نیمه تمام به خصوص در بخش آب شرب در مسیر یک تغییر ریل سیاست‌گذاری پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، یکی از مهم‌ترین مصادیق تغییر ریل سیاست‌گذاری دولت سیزدهم در حوزه مدیریت منابع آب در استان خوزستان اتفاق افتاده است. استانی که غرب آن با مسئله خشکسالی حوضه آبریز کرخه دست و پنجه نرم می‌کند اما فعالیت‌های دولت سبب شده تا آسیب ناشی از این پدیده به خصوص در بخش تأمین آب شرب به حداقل برسد.

روایتی از تسریع افتتاح کامل طرح غدیر

ابتدای شهریورماه سال ۱۴۰۰ بود که رئیس جمهور در سفر استانی به استان خوزستان به مسئله طرح غدیر ورود کرد و از مسئولان این پروژه خواست تا این طرح به سرعت به افتتاح برسد. در همان جلسه با حضور رئیس جمهور، سازه سنگین غیراجرایی طراحی شده در آبگیر در ابتکاری به بعد از سد منتقل شد تا این بار مقدمات افتتاح طرح غدیر با منبع‌گیری از ۳ رودخانه کارون، کرخه و دز در دسترس قرار گیرد.

پس از سفر رئیس جمهور، فعالیت ساخت این پروژه شامل ۳ ایستگاه پمپاژ اصلی به نام‌های w2، ام‌الدبس و ایستگاه شهید چمران به اضافه تکمیل خطوط انتقال شروع شد و حالا با گذشت کمتر از یکسال از سفر رئیس‌جمهور، شمارش معکوس برای افتتاح این طرح و تحقق وعده آیت‌الله رئیسی به مردم خوزستان مهیا شده است.

کیفیت آب شرب مردم خوزستان متحول می‌شود

نکته قابل توجه در طرح غدیر مسئله تغییر محسوس کیفیت آب خوزستانی‌ها است. بر اساس موارد عنوان شده از ثمربخشی پروژه غدیر، این طرح علاوه بر ارتقای کمیت آب نیمی از مردم خوزستان، تغییر ساختاری در کیفیت آب ایجاد می‌کند.

در همین راستا با توجه به اینکه منبع تأمین آب در طرح میان مدت غدیر از رودخانه دز انجام می‌شود، مردم خوزستان صاحب یکی از بهترین آب‌های شرب خواهند شد. بر اساس آمار طرح غدیر سالانه کمتر از ۳ درصد از آورد آبی رودخانه دز را برای تأمین آب شرب مردم خوزستان مورد استفاده قرار خواهد داد.

در همین راستا به استناد بررسی محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، براساس نمودار شولر تمامی متغیرهای مورد بررسی آب دز در وضعیت خوب ارزیابی شدند و این محققان از آب سد دز به عنوان یکی از بهترین منابع آب شرب در دنیا نام بردند.

به گزارش مهر، با توجه به اینکه دریاچه سد دز در یک ساختگاه کارستی قرار گرفته و همچنین در بالا دست هیچ منبع آلوده کننده‌ای ندارد، لذا در مردم خوزستان پس از پایان پروژه غدیر صاحب یکی از باکیفیت‌ترین آب شرب دنیا خواهد شد.

در این راستا با توجه به برنامه زمان‌بندی اعلام شده هم اکنون شمارش معکوس برای افتتاح این پروژه آغاز شده و احتمالاً کمتر از چندر روز آتی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: رودخانه دز ، اهواز ، دولت سیزدهم ، خوزستان ، وزارت نیرو ، سیدابراهیم رئیسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رودخانه دز اهواز دولت سیزدهم خوزستان وزارت نیرو سیدابراهیم رئیسی مردم خوزستان دولت سیزدهم طرح غدیر منابع آب کیفیت آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود

استاندار قم گفت: کندی در تصمیم‌گیری درخصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی باعث نابودی آن می‌شود، لذا ادارات قم نسبت به این موضوع با سرعت بیشتری تصمیم‌گیری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری عصر امروز در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تصمیم‌گیری دستگاه‌های دولتی و اجرایی قم درخصوص برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی باید با سرعت هرچه تمام‌تر انجام شود.

وی افزود: کُندی در تصمیم‌گیری در این حوزه باعث نابودی و مرگ واحد تولیدی می‌شود و این اقدام برخلاف دستور رهبر انقلاب است.

استاندار قم تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار مدیریت استان بوده و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که قانون به ما اجازه داده آن‌ها را حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حل مشکل مردم باید اولویت مدیران باشد، تاکید کرد: فرصت کار کردن یک دولت چهار سال است؛ لذا مدیران استان به این موضوع اهتمام داشته و توجه کنند حل مشکل مردم اولویتشان باشد.

آقامیری عنوان کرد: مدیری که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت است از قطار خدمتگزاری به مردم پیاده خواهد شد و ما در جابجایی مدیران ناکارآمد اغماضی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم خورد
  • روایتی از حضور رسانه‌ها و موفقیتی که در برابر رژیم غاصب رقم زد
  • افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی