Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@02:36:58 GMT

تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5G معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۳۱۹

تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5G معرفی شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5G با تراشه Snapdragon 870، نمایشگر ۱۲.۴ اینچی و باتری ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت شیائومی در کنار گوشی تاشدنی Mi Mix Fold 2 و گجت‌های پوشیدنی جدید خود از تبلتی به نام Mi Pad 5 Pro 5G نیز رونمایی کرد. Mi Pad 5 Pro 5G دارای صفحه‌نمایش ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ اینچی با وضوح تصویر 2.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر این تبلت از پنل IPS LCD با پوشش فضای رنگی DCI-P3 و روشنایی حداکثری ۵۰۰ نیتی بهره می‌برد.

تبلت Mi Pad 5 Pro 5G به تراشه Snapdragon 870 مجهز شده است و در سه نسخه با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

از دیگر ویژگی‌های تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5G می‌توان به باتری بسیار حجیم ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که از فناوری شارژ سریع با حداکثر توان ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند و براساس ادعای شرکت سازنده قادر است باتری محصول را ظرف ۶۸ دقیقه به صورت کامل شارژ کند. یک دوربین سه‌گانه نیز در پنل پشتی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5G تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو ماژول دو مگاپیکسلی است.

کد خبر 595760

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های تکنولوژی تکنولوژی تکنولوژی نوین اخبار تکنولوژی تازه های تکنولوژی جهان خبر تکنولوژی شیائومی معرفی تبلت جدید تبلت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5G گیگابایت حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عرضه اولین هارد دیسک 1 گیگابایتی در سال 1980 نقطه عطف مهمی در توسعه فناوری ذخیره‌سازی بود. در آن زمان هارددیسک‌ها نسبتاً جدید بودند و به سرعت در حال تکامل بودند. هارد دیسک 1 گیگابایتی یک دستاورد پیشگامانه محسوب می‌شد زیرا ظرفیت ذخیره‌سازی بی‌سابقه‌ای را فراهم می‌کرد. با این حال بر خلاف هارد دیسک‌های مدرن که جمع و جور و سبک وزن هستند، این نسخه اولیه حدود 250 کیلوگرم وزن داشت که بسیار حجیم و کار با آن دشوار بود.

همچنین معرفی هارد دیسک 1 گیگابایتی صنعت ذخیره‌سازی را متحول کرد. تا پیش از این، گزینه‌های ذخیره‌سازی محدود بود و بیشتر کامپیوترها برای ذخیره‌سازی داده‌ها به فلاپی دیسک یا نوار کاست تکیه می‌کردند. هارد دیسک 1 گیگابایتی جهش عظیمی در ظرفیت ایجاد کرد و به کاربران این امکان را  داد تا مقادیر قابل توجهی داده را ذخیره کنند. اگرچه این هارد سنگین و دست و پا گیر بود، اما تأثیر آن غیرقابل انکار بود و زمینه را برای پیشرفت‌های آینده در فناوری ذخیره سازی فراهم کرد.

***

 

۱۱ حقیقت جالب در مورد هارد دیسک عبارتند از:

 

1. اولین هارد دیسک توسط IBM در سال 1956 معرفی شد و تقریباً به اندازه دو یخچال بود!

2. اولین هارد دیسک‌ها ظرفیت ذخیره سازی فقط 5 مگابایت داشتند!

 

3. اصطلاح هارد دیسک یا «دیسک سخت» به این دلیل استفاده می‌شود که صفحات دیسک داخل درایو که داده‌ها را ذخیره می‌کند، سخت هستند (در قیاس با دیسک‌های فلاپی که منعطف بودند و در یک جایی پلاستیکی قرار می‌گرفتند).

4. در هارد دیسک‌ها از حافظه مغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها روی دیسک‌های در حال چرخش استفاده می‌شود.

 

5. سرعت چرخش هارد دیسک بر حسب دور در دقیقه (RPM) اندازه گیری می‌شود.

6. بالاترین RPMی که امروزه توسط هارد دیسک‌ها به دست می‌آید حدود 15000 بار است که در نتیجه دسترسی سریعتر به داده‌ها را به همراه دارد.

 

7. اولین هارد دیسک مصرفی، IBM 1311، حدود 81 هزار دلار به نرخ امروزی قیمت داشت.

8. کوچکترین هارد دیسکی که تا به حال ساخته شده است در سال 2013 ساخته شد و اندازه آن 5 میلی متر در 5 میلی متر بود.

 

9. بزرگترین ظرفیت هارد دیسک موجود در بازار امروز 20 ترابایت است.

10. هارد دیسک‌ها در معرض آسیب ناشی از شوک فیزیکی یا میدان‌های مغناطیسی هستند و ممکن است از کار بیفتند.

 

11. درایوهای حالت جامد (SSD) نوع جدیدی از دیسک‌های ذخیره‌سازی هستند که سریعتر و بادوام‌تر از هارد دیسک‌های سنتی به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موتورلا اج ۵۰ پرو وارد بازار اروپا شد
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • اردیبهشت کجا بریم| معرفی ۲۴ مقصد داخلی و خارجی برای سفر
  • لپ‌تاپ ۲۰۲۴ اچ‌پی با شارژ سریع و عمر باتری ۱۲ ساعته رونمایی شد
  • سیستم‌های ذخیره‌ انرژی با گرافن نانوسلولی متحول می‌شوند
  • پیش بینی وقوع سیلاب در استان
  • توانمندی‌های زنجان در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۲۷ فروردین)
  • گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 به صورت جهانی عرضه شد