Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک مصاحبه برخی گزارشات مبنی بر کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد و تاکید کرد که هیچ توافقی بر سر رفع تحریم‌های ایران صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده اصلی این کشور در مذاکرات وین در گفت‌وگو با شبکه پی‌بی‌اس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا آمریکا درخصوص درخواست ایران برای پایان یافتن یا حل‌وفصل تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران امتیازی به این کشور داده است؟" تاکید کرد، خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راب مالی توضیح داد: ما این موضوع را روشن کرده‌ایم اما می‌دانم که گزارش‌هایی برعکس آن وجود دارد. موضع ما شفاف است و شنیدن آن برای همه واضح است، یعنی ما هیچ فشاری بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بستن این مسائل باقی مانده وارد نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: این موضوعات زمانی بسته خواهند شد که ایران از نظر فنی پاسخ‌های معتبری را که آژانس اتمی از آنها خواسته است، ارائه کند. به محض اینکه آنها این کار را انجام دهند و به محض اینکه آژانس اتمی راضی شود، ما نیز راضی هستیم اما پیش از آن، نه.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال که "آیا هیچ‌گونه توافق سیاسی، نه فنی در این باره صورت نگرفته است؟" با تکرار این ادعا که ایران به سوالات اخیر آژانس درباره مواد هسته‌ای پیدا شده پاسخ درستی نداده است، گفت: ما فکر می کنیم که موضوع پادمانی وجود دارد یا مسائل باقی مانده، یعنی مسائل هسته‌ای که ایران باید درباره وجود ذرات اورانیوم توضیح دهد اما توضیحی ارائه نشده است.

وی ادامه داد: در واقع آنچه آژانس خواهان آن است، نوعی تحقیق ماقبل تاریخ یا تاریخی نیست. چیزی که آژانس می خواهد بداند این است که امروز آن اورانیوم کجاست و اطمینان یابد که تحت نظارت قرار دارد و تحت چیزی است که پادمان نامیده می‌شود. این چیزی است که آژانس به‌ویژه خواستار آن است. بنابراین باید از ایران توضیحی در مورد اینکه این ذرات اورانیوم در کجا هستند، بشنود و مطمئن شود که تحت توافقات پادمانی آژانس هستند. هیچ میان‌بری هم وجود ندارد.

مالی همچنین در پاسخ به این سوال که "آیا بر سر رفع تحریم‌های ایران سازشی انجام گرفته است که بر اساس آن غیر آمریکایی‌ها بتوانند با سپاه پاسداران انقلاب معامله‌ تجاری انجام دهند و در واقع تحریم‌های آمریکا را دور بزنند؟" تصریح کرد: توافقی نشده، زیرا تا درخصوص همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ما هیچ مذاکره‌ای برای کاهش استانداردهای خود درخصوص آنچه شرکت‌های اروپایی یا سایر شرکت‌ها در صورت تمایل به تجارت با ایران باید انجام دهند، نداشته و نخواهیم داشت. آنها باید به تحریم‌های ما احترام بگذارند. تحریم ها به خوبی مشخص شده است. وزارت خزانه‌داری استانداردهای بسیار روشنی را برای کارهایی که شرکت ها باید انجام دهند و نوع بررسی دقیقی که باید انجام دهند، ارائه می‌کند. هر گزارشی بر خلاف این، ‌که ادعا می‌کند ما آن استانداردها را پایین می‌آوریم و بر سر استانداردها مذاکره خواهیم کرد، کاملاً اشتباه است.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات احیای برجام مذاكرات وين تحریم های آمریکا بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران انجام دهند تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با پرهیز از هرگونه تهدید نظامی، از هماهنگی با متحدان برای ارائه پاسخ دیپلماتیک واحد به اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی سخن گفت و به‌این‌ترتیب، همان‌طور که در جریان نشست مجازی سران گروه ۷ شاهد بودیم، بار دیگر ظرف تحریم تهران را روی میز مذاکره گذاشت.

درحالی‌که تحریم‌ها علیه ایران تحت عنوان برچسب‌های مختلف رنگ و بوی تکرار به خود گرفته و عملاً قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است، «رویترز» به نقل از تحلیلگران می‌نویسد که «به دلیل نگرانی از افزایش قیمت‌ها و خشمگین کردن چین به‌عنوان بزرگ‌ترین خریدار نفت، بعید به نظر می‌رسد دولت بایدن بخواهد اقدام تحریمی ریسک‌آفرینی را علیه صادرات نفت ایران (که شریان اقتصاد کشور است) اعمال کند.

این درحالی‌که است که با تمرکز روی اتهام اهمال دولت بایدن در اجرای محدودیت‌های نفتی موجود که به ایران مجال عرضه طلای سیاه خود به بازار را می‌دهد، سران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا این هفته لایحه‌هایی را ارائه می‌کنند که به‌زعم خودشان به تیز شدن تیغ تحریم‌ها علیه تهران منجر خواهد شد.

برآورد‌ها حاکی از آن است که بعد از عملیات «وعده صادق» ایران، جمهوری‌خواهان آمریکا با اعمال فشار سیاسی علیه دولت بایدن چالشی چندجانبه را بر وی تحمیل کرده‌اند که شامل ممانعت از حملات مشابه در خاورمیانه هم‌زمان با پرهیز از اتخاذ تصمیمی است که به افزایش بهای نفت و تحریک پکن منجر شود.

تحلیلگران بر این باورند که بایدن حتی اراده‌ای برای اجرای محدودیت‌های نفتی موجود ندارد چه برسد به اینکه تحریم‌های جدیدی را اعمال کند؛ برای همین حتی اگر لایحه جمهوری‌خواهان هم به نتیجه برسد، آن را نادیده خواهد گرفت و تلاشی واقعی برای متوقف کردن شریان صادرات نفت ایران به خرج نمی‌دهد.

آن‌گونه که رویترز نوشته، با دور زدن تحریم‌ها، ایران روزانه بین ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کند که تقریباً معادل همان ۲ میلیون بشکه‌ای است که قبل وضع تحریم‌ها می‌فروخت.

بیم از افزایش بهای گازوئیل یکی از دلایل بایدن برای اعمال مؤثر تحریم‌های نفتی ایران عنوان می‌شود.

چین اصلی‌ترین مشتری نفت ایران است و اعمال تحریم‌ها آن‌گونه که مدنظر جمهوری‌خواهان آمریکا است، رابطه کج‌دار و مریز واشینگتن- پکن را که بنا به مصلحت جامعه بین‌الملل متوازن نگه داشته شده است، متشنج می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم