Web Analytics Made Easy - Statcounter

رودخانه راین به عنوان یکی از مسیرهای اصلی حمل‌ونقل در اروپا، به‌زودی به‌خاطر کاهش سطح آب قابل کشتیرانی نخواهد بودو عرضه زغال سنگ و محصولات نفتی در اروپا را محدود خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، عرضه سوخت‌هایی مانند زغال‌سنگ و محصولات نفتی در اروپا طی روزهای آینده به‌خاطر پایین آمدن سطح آب در رودخانه راین بیش‌از پیش مختل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رودخانه که یکی از مسیرهای اصلی حمل‌ونقل در اروپاست، به‌زودی به‌خاطر کاهش سطح آب قابل کشتیرانی نخواهد بود.

رودخانه راین یک مسیر حمل‌ونقل اصلی برای محصولات نفتی در اروپاست که از شمال شرق در سوئیس آغاز شده و پس‌از گذشتن از آلمان، فرانسه و هلند به دریای شمال می‌ریزد. سطح آب در این رودخانه به‌خاطر موج گرما و خشک‌سالی در اروپا در تابستان جاری پایین آمده و حالا عمق آن برای گذشتن کشتی‌های حامل محصولات نفتی بسیار کم شده‌است. کشتی‌ها مجبوراند حجم بار خود را کم کنند تا وزن آن‌ها برای عبور از این رودخانه کاهش یابد به‌این‌ترتیب هزینه کشتیرانی افزایش‌یافته و محموله‌های ذغال‌سنگ و سوخت با تاخیر دریافت می‌شوند. درنتیجه تولید برق در آلمان تحت تاثیر قرار گرفته‌است.

هشدار مقام آلمانی به مردمش: 20 درصد صرفه‌جویی کنید تا گاز قطع نشودثبت رکورد جدید قیمت برق در آلمان

سطح آب در مسیر کواب در آلمان درحال‌حاضر به کمتر از آستانه‌ 40 سانتی‌متر که برای حمل‌ونقل مناسب است رسیده‌ و انتظار می‌رود طی روزهای آینده پایین‌تر هم بیاید.

بخشی از حمل‌ونقل کالاها از طریق مسیرهای ریلی انجام می‌شود که تامین زغال‌سنگ و سوخت را برای اروپا سخت کرده‌است. پایین آمدن سطح آب در رودخانه راین مدت‌هاست عرضه زغال‌سنگ را تحت تاثیر قرار داده و باعث بالا رفتن شدید قیمت برق در آلمان شده‌است.

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا مدت‌هاست تولید برق از نیروگاه‌های زغال‌سنگ خود را برای صرفه‌جویی در مصرف گاز افزایش داده‌است. اما به‌نظر می‌رسد تولید در دو نیروگاه زغال‌سنگ این کشور تا هفته اول سپتامبر به‌خاطر عرضه محدود زغال‌سنگ از طریق رودخانه راین کاهش یابد.

انتهای پیام/22

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محصولات نفتی در اروپا رودخانه راین سطح آب حمل ونقل زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه

وزیر خارجه سوئد خواستار تحریم ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه و ممنوعیت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور به تلافی جنگ در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اویل پرایس، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: تصویب بسته چهاردهم تحریم‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد است. ما می‌خواهیم که این بسته، شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی و اقداماتی برای محدود کردن ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی مذاکرات خود را در خصوص بسته چهاردهم تحریم‌ها آغاز کرده است و انتظار نمی‌رود به این زودی، این بسته را تصویب کند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه، اختلاف نظر دارند. سوئد و کشور‌های حوزه بالتیک برای اعمال این ممنوعیت فشار می‌آورند، اما سایر کشور‌های عضو و رگولاتور انرژی اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا، وابستگی بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه پیدا کرده و قادر به ممنوعیت فوری آن نیست.

آژانس همکاری رگولاتور‌های انرژی اتحادیه اروپا (ACER)، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید در تلاش‌های خود برای حذف ال‌ان‌جی روسیه مراقب باشد، زیرا باید از امنیت تامین گاز خود محافظت کند.

از آنجایی که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه به طور کامل پایان دهد، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید در گام‌های تدریجی صورت گرفته و با ممنوعیت واردات محموله‌های تک ال‌ان‌جی روسیه آغاز شود.

رگولاتور اتحادیه اروپا گفت: در حالی که چنین اقداماتی ممکن است کاهش وابستگی به گاز روسیه را هدف قرار دهد، مهم است که توجه داشته باشیم، حجم قابل توجهی گاز، تحت قرارداد‌های بلندمدت ال‌ان‌جی که قبل از حمله روسیه به اوکراین منعقد شده اند، خریداری شده است. بنابراین، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید با احتیاط انجام شود، به خصوص با توجه به این که قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین، در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود.

دیگر خبرها

  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند