Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@11:12:12 GMT

قیمت نفت روندصعودی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۴۳۴

قیمت نفت روندصعودی گرفت

قیمت نفت در اوایل مبادلات روز گذشته در بحبوحه عدم قطعیت در مورد انتظارات تقاضا بر اساس نظرات متناقض اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی کاهش یافت، اما با کاهش نگرانی‌ها از رکود روندصعودی گرفت.

به گزارش ایران اکونومیست قیمت نفت در اوایل مبادلات روز گذشته در بحبوحه عدم قطعیت در مورد انتظارات تقاضا بر اساس نظرات متناقض اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی کاهش یافت، اما با کاهش نگرانی‌ها از رکود، قراردادهای نفت خام به سمت افزایش هفتگی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۴ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۹۹.۲۶ دلار در هر بشکه رسید؛ همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینتر مدیت با ۳۴ سنت یا ۰۳ درصد کاهش به ۹۴ دلار در هر بشکه رسید.

نفت برنت در طول هفته به سمت افزایش بیش از ۴ درصدی در هفته پیش می‌رود و بخشی از ضررهای هفته گذشته را جبران می‌کند، زمانی که در بحبوحه نگرانی از افزایش تورم و نرخ‌های بهره که بر رشد اقتصادی و تقاضا تأثیر گذاشت.

در مورد وست تگزاس اینترمدیت، در آستانه رسیدن به افزایش هفتگی بیش از ۵ درصد است که حدود نیمی از ضرر هفته گذشته را جبران می‌کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ را ۲۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. اکنون انتظار دارد تقاضا برای نفت ۳.۱ میلیون بشکه در سال افزایش یابد.

این در تضاد با چشم انداز آژانس بین المللی انرژی است که پیش بینی خود را برای رشد تقاضا به ۲.۱ میلیون بشکه در روز به دلیل تغییر به نفت به جای گاز برای تولید برق در نتیجه قیمت‌های بالای بین المللی گاز رساند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: اوپک ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت ، نفت برنت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوپک سازمان کشورهای صادرکننده نفت نفت برنت بین المللی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش

به گزارش خبرنگار مهر با افزایش نسبی تقاضا در دقایق میانی و پایانی بازارِ امروز در گروه خودرویی‌ها، می‌توان منتظر اتفاقات خوبی در بازار سهام در روز آینده باشیم. با این وجود همچنان ترس و فشار فروش در بازارِ امروز دیده شد. همین موضوع منجر به منفی شدن شاخص کل و قرار گرفتن ۳۰۴ نماد در محدوده منفی، شد.

با توجه به این اتفاقات، به نظر می‌رسد که فشار فروشِ امروز در معاملات فردا کمی از شدت آن کاسته شود. با این حال، امید می‌رود که در ادامه، تقاضا در بازار تقویت شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا روز مثبت و متعادلی را در بازار سرمایه را شاهد باشیم.

کد خبر 6086539 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • قیمت نفت نزولی شد