Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@02:36:01 GMT

قطار شهری کرمانشاه ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۴۳۸

قطار شهری کرمانشاه ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرمانشاه فعال است گفت: قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۱۰ تکمیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، حمید اعتصام‌فر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون تمام توان خود را برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه به کار گرفته‌‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری یک پروژه با طول 13 کیلومتر است افزود: این پروژه از میدان معلم آغاز می‌شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می‌کند و در این 13 کیلومتر 13 ایستگاه هم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به تغییری که در سال 1393 در اجرای طرح اتفاق افتاد، قسمتی از این پروژه به صورت هوایی و قسمتی نیز به صورت زیرزمینی انجام خواهد شد.

اعتصام‌فر افزود: همه ناوگان پروژه یک طرح است و قطار شهری قسمتی را در روی سطح زمین طی می‌کند و قسمتی را زیر سطح زمین طی می‌شود.

وی درباره ایستگاه نخست پروژه قطار شهری گفت: در این ایستگاه با توجه به بافت فرهنگی تاریخی طاقبستان با اداره میراث فرهنگی با مشکل مواجه شده‌ایم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه افزود: هم‌اکنون کارهای ایستگاه نخست در میدان معلم انجام نشده است و از ایستگاه دوم شروع به کار کرده‌ایم، یعنی از ابتدای خیابان کارمندان و تقاطع بلوار و کارمندان ایستگاه دوم قطار شهری است.

اعتصام‌فر بیان کرد: از ایستگاه سه راه مسکن تا میدان آزادی به عنوان فاز نخست پروژه و از میدان آزادی به سمت میدان فردوسی هم فاز دوم پروژه تعریف شده است. فاز اول پروژه 6.6 کیلومتر و فاز دوم 4.3 کیلومتر است.

بازگشایی خیابان مدرس کرمانشاه بعد از ریزش تونل قطار شهری/ ادامه پروژه در این قطعه منوط به در نظر گرفتن تدابیر فنی است بخشی از تونل در حال ساخت قطار شهری کرمانشاه ریزش کرد / اعمال محدودیت ترافیکی در خیابان مدرس تغییرات اجرایی در پروژه قطار شهری کرمانشاه / تله‌کابین در صورت موافقت اصولی میراث فرهنگی یکساله افتتاح می‌شود

معاون شهردار کرمانشاه اشاره ای به پارکینگ قطارها نیز داشت و گفت: یک قسمت دپو نیز در انتهای پارک شاهد دیده شده که 800 متر مسیر انحرافی دارد و محل توقف، نظافت و سرویس‌های دوره ای قطار به عبارتی پارکینگ قطارها محسوب می‌شود.

اعتصام‌فر افزود: از مسیر 13 کیلومتری قطار شهری پنج کیلومتر آن به صورت روگذر است.

وی عنوان کرد: از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه 22 بهمن در خیابان ویلا و ادامه مسیر تا میدان فردوسی زیرزمینی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در برنامه قبلی قطار شهری برای مسیر چهارراه مدرس تا میدان فردوسی به سمت سراب قنبر برنامه‌ای وجود نداشت که قرار است عملیات عمرانی این قسمت نیز به پیمانکار واگذار شود.

اعتصام‌فر درباره ظرفیت جابجایی مسافر این قطار نیز گفت: ظرفیت هر واگن 200 نفر طبق استانداردها و هر رام قطار یک لوکوموتیو و 4 واگن قطار متصل است که ظرفیت آن 800 نفر است.

وی با بیان اینکه سال 1410 پروژه قطار شهر کرمانشاه تکمیل خواهد شد افزود: عمیق ترین نقطه این تونل ها 38 متر است. عمق بقیه تونل‌ها نزدیک 28 متر است.

اعتصام‌فر عنوان کرد: امکان سنجی و مطالعه اولیه این خط در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در تاریخ 25 اردیبهشت 1386 مصوب شده و متعاقب آن در چهل و هفتمین جلسه رسمی دوره سوم شورای شهر کرمانشاه در سال 1388 به تایید شورا رسیده است.

وی افزود: شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در سال 88، احداث سیستم خط مونوریل و قطار هوایی را برای کرمانشاه مصوب کرد. 

اعتصام‌فر گفت: در سال 1390 پروژه به طور رسمی آغاز به کار کرد. همین سازه‌ای که در بلوار شهید بهشتی به صورت ستون و عرشه ساخته شده‌ است. پس از آن ایراداتی به پروژه وارد شد. اجرای طرح مونوریل منتفی و جای خود را به قطار شهری داد.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه بیان کرد: سال 1393 مصوب شد که بقیه پروژه به صورت زیرزمینی ادامه پیدا کند و کار به‌صورت زیرزمینی ادامه پیدا کرد. 

وی افزود: هم‌اکنون پروژه قطار شهری علی‌رغم چیزی که در تصور عموم مردم است، فعال است.

اعتصام‌فر با بیان اینکه پروژه قطار شهری پنج پیمانکار دارد، گفت: سه پیمانکار آن، با تمام توان کار می‌کنند. یکی از آنها با نصف ظرفیت و دیگری فعالیتش رو به اتمام و در مراحل تحویل نهایی است.

وی عنوان کرد: برای برخی شهروندان این سوال مطرح است که چرا ستون‌های قطار شهری پیوسته نیست؟ زیرا که قرار است در آن نقاط 6 ایستگاه هوایی ساخته شود. 

اعتصام‌فر با بیان اینکه از سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی تونل‌های قطار شهری آماده است گفت: طول این تونل‌های آماده 1659 متر است و از میدان آزادی به سمت جنوب شهر یعنی فردوسی کار حفر تونل ادامه دارد و تا مقابل مسجد جامع کار حفاری و نیمی از مسیر لاینینگ یا بتن دیواره داخلی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مترو مترو قطار شهری کرمانشاه شهرداری کرمانشاه پروژه قطار شهری میدان فردوسی میدان آزادی تا میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری تبریز از احیای بافت قدیمی میدان ساعت با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، ناصر اسماعیل‌زاده صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با اشاره به بهره‌مندی از توان فنی مجموعه شهرداری تبریز، اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه باز آفرینی فضای خالی ضلع شمالی میدان ساعت است.

وی افزود: مجتمع خدماتی تجاری میدان ساعت با معماری تاریخی تبریز قدیم، در دو طبقه و با مساحت ۵۰۰۰ مترمربع به همراه یک محوطه برای تسهیل تردد شهروندان به ایستگاه مترو در نظر گرفته شده است و با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مجتمع خدماتی، گردشگری، تجاری میدان ساعت با همکاری سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کلان‌شهر تبریز و سازمان حمل‌ونقل ریلی و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی اجرا می‌شود.

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: این پروژه در راستای اجرای سیاست بازآفرینی شهری و با رویکرد احیای بافت فرهنگی و تاریخی مرکز شهر تبریز اجرایی می‌شود.

کد خبر 745714

دیگر خبرها

  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام