Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای طرح تحولی اردوگاه‌های دانش‌آموزی خبر داد و گفت: در فاز نخست، ۶۸ اردوگاه دانش‌آموزی ساماندهی می‌شوند و بنایی بر تعطیلی و یا ادغام اردوگاه‌ها در قالب طرح ساماندهی نداریم.

عباس مهاجر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه وزارت آموزش‌وپرورش برای ساماندهی اردوگاه‌های دانش‌آموزی اظهار کرد: در همین زمینه اجرای طرح تحولی اردوگاه‌ها را مدنظر داریم و در فاز اول ۶۸ اردوگاه را برای این منظور انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفته پایانی مردادماه میزبان مدیران این ۶۸ اردوگاه هستیم و قصد داریم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه اردو تجربیاتی دارند و همینطور بخش خصوصی که می‌توانند ورود کنند استفاده کنیم. این ظرفیت‌ها را کنار همدیگر قرار می‌دهیم و طرح تحولی اردوگاه‌ها را اجرا می‌کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه از این ۶۸ اردوگاه، چهار اردوگاه کشوری و ۶۴ اردوگاه استانی هستند گفت: طراحی المان‌های گردشگریِ کوتاه مدت، المان‌های بازی و  المان‌های هنری به طور جدی مدنظر است تا وقتی دانش‌آموزان وارد فضای اردوگاه می‌شوند بتوانند متناسب با ذائقه و علاقه خودشان یکی از فعالیت‌ها را انتخاب و از آن ظرفیت استفاده کنند.

مهاجر ادامه داد: از جمله محورهای پنج‌گانه طرح تحولی اردوگاه‌ها می‌توان به هوشمندسازی، منابع انسانی و تجهیزات اشاره کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی و ادغام برخی اردوگاه‌های دانش‌آموزی در قالب طرح ساماندهی در دستورکار قرار می‌گیرد؟ گفت: خیر، بنایی بر ادغام و تعطیلی اردوگاه‌ها نداریم. طرح تحولی بر استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها برای فعال کردن اردوهای دانش‌آموزی تاکید دارد. در زمینه استفاده از ظرفیت‌های اردوگاهی، غفلت شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش افزود: علاوه بر این، در زمینه نگه‌داشت اردوگاه‌ها نیز فعال شده‌ایم و معتقدیم باید بتوانیم اردوگاه‌ها را تقویت کنیم.

مهاجر در توضیح علت توقف فعالیت سامانه کنترل اردویی در هفته‌های گذشته نیز اظهار کرد: اطلاعات در سامانه در حال انتقال است و قطعی‌هایی داشتیم؛ به همین علت از همکاران خواستیم برای جلوگیری از قطعی و تعطیلی اردوها، اطلاعات را در منطقه و به صورت دستی ثبت کنند که اردوهای دانش‌آموزی تعطیل نشود. مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردوگاه دانش آموزی برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش وزارت آموزش وپرورش دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۸۰۰ باب فضای ورزشی دانش آموزی در کشور احداث شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صادق ستاری فرد افزود: در برنامه ریزی های انجام شده عدالت محوری و کیفیت بخشی مدنظر بوده است و مناطق محروم، حاشیه شهرها و روستاها بیشتر مورد توجه در ایجاد امکانات بود تا اوقات فراغت دانش آموزان و ساعتهای حضور در مدرسه به نحو بهینه غنی سازی شود.

وی بیان کرد: در بخش سلامت و در ایجاد سرویس های بهداشتی در مدارس و طرح کاشت یک‌ میلیارد اصله درخت نیز تحت عنوان طرح شهید مرادی اتفاقات خوبی رقم خورده است و در قالب طرح هر مدرسه یک نهالستان، طرح‌ماهر در زمینه آموزش کمک های امدادی به دانش آموزان رویدادهای خوبی رخ داده است.

وی ادامه داد: در طرح شهید خرازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی و در اختیار گذاشتن این مجموعه ها برای خانواده ها نیز حرکت مطلوبی شکل گرفت تا مادران به همراه دختران و پدرها به همراه پسران بتوانند در کنار هم فعالیت های ورزشی داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب در آذربایجان غربی اظهار کرد: اعطای میزبانی ورزش دانش آموزی به این استان در دستور کار است و سعی می کنیم زمینه میزبانی مسابقات دانش آموزی در این منطقه با ارتقای زیر ساخت های ورزشی و بهینه سازی آنها و توسعه فضاهای ورزشی را فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود
  • ۲ هزار و ۸۰۰ باب فضای ورزشی دانش آموزی در کشور احداث شد
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد