Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه یک‌سالگی دولت سیزدهم به ایرنا گفت: توسعه فناوری فیبرنوری در کشور، پروژه‌ای است در این دولت با جدیت دنبال می‌شود و تا پایان دولت بیست میلیون از خانوار‌ها و کسب و کار‌های کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه یک سالگی استقرار دولت سیزدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا توسعه پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، ۲ برابر شدن تزانزیت ترافیک اینترنت از خاک ایران، تنوع بخشیدن به مسیر‌ها و منابع تامین اینترنت را بخشی از مهم‌ترین گام‌های دولت در حوزه ارتباطات دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شتاب بیشتر در پروژه فیبرنوری


وی در تشریح گام‌هایی که دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برداشته است، گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌ها، تحقق و پیشرفت پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها است. دولت سیزدهم کاری که از حدود ۱۰ سال قبل روی زمین مانده را آغاز کرد و پیشرفت آن تا کنون قابل قبول است. البته معتقدیم این پروژه باید شتاب بیشتری پیدا کند و در هفته‌های آتی نیز با افتتاح پروژه دیگری سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. بار‌ها تاکید کردم که نسخه شفابخش حل مشکلات اینترنت در کشور رساندن فیبرنوری به منازل و کسب و کار‌ها است و تا پایان دولت سیزدهم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۸۰ درصد خانوار‌های کشور یعنی حدود ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات افزود: تزانزیت ترافیک اینترنت از خاک ایران گام مهم بعدی است. در ۱۰ ماه گذشته میزان اینترنتی که از خاک ایران به کشور‌های همسایه می‌رسد ۲ برابر شده است. این کار توان فنی داخل کشور به رایزنی‌هایی از جنس مذاکره و تعامل با کشور‌های دیگر نیاز داشت که به سرانجام رسیده است.


ظرفیت ترانزیت دیتا از خاک کشور ۲.۵ ترابیت بر ثانیه است


زارع‌پور با بیان اینکه طبق وعده‌ای که وی در مجلس شورای اسلامی داده، وزارت ارتباطات بایدظرفیت ترانزیت دیتا از خاک ایران را به پنج ترابیت بر ثانیه برساند، گفت: اکنون ظرفیت ترانزیت دیتا از خاک کشور ۲.۵ ترابیت بر ثانیه است. با پیشرفتی که در این یک سال اخیر صورت گرفته امیدواریم هر چه زودتر به هدف نهایی که ترسیم شده است، دست پیدا کنیم. با تحقق این هدف ایران به «هاب منطقه‌ای ترانزیت دیتا» تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: با محقق شدن این هدف، نه تنها می‌توان به درآمدزایی رسید، بلکه برای تامین اینترنت نیز ضمانتی ایجاد می‌کند تا در این خصوص دچار مخاطره نشویم، از هر منظری نگاه کنیم این اقدام بزرگی است.

گام بعدی که وزیر ارتباطات بر آن تاکید کرد تنوع بخشیدن به مسیر‌ها و منابع تامین اینترنت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون از کشور‌ها و مسیر‌های فیزیکی مختلف، اینترنت مورد نیاز کشور را تامین می‌کنیم تا اگر در بخشی دچار قطعی شدیم، مردم در استفاده از اینترنت دچار سختی نشوند.


اختلال عمومی در اینترنت نداریم


وزیر ارتباطات گفت: اکنون نزدیک یک ترابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت در جنوب قطع شده است و وجود مسیر‌های جایگزین باعث شده اختلال جدی ایجاد به وجود نیاید. در حالی که در اوایل دولت، ۴۳۰ گیگ از ترافیک قطع شد و دچار اختلال شدیم، اما اکنون ۲ برابر قطعی داریم و مردم آن را احساس نمی‌کنند. باید بر این مسئله تاکید کنم، اختلال‌هایی که در هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم به دلایل آتش‌سوزی کابل‌های فرسوده و حوضچه مخابراتی بود و در شبکه ارتباطی کشور اختلال عمومی نداشته‌ایم.

وی افزود: به وجود نیامدن اختلال جدی در دسترسی به اینترنت به دلیل پیش‌بینی ظرفیت پشتیبان به میزان مناسب است تا اگر هر کدام از مسیر‌ها دچار مشکل شد، در زیرساخت اینترنت کشور خدشه‌ای ایجاد نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیبر نوری توسعه فناوری ترانزیت دیتا ترابیت بر ثانیه پروژه فیبرنوری وزیر ارتباطات ترانزیت دیتا خاک ایران دولت سیزدهم مسیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم

قدس آنلاین: عیسی زارع‌پورد امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران سیاست وزارت ارتباطات را اولویت توسعه شبکه تلفن همراه توسط اپراتورها عنوان کرد و گفت: اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در دست ساخت و تکمیل داریم و ماهواره‌هایی هم  آماده پرتاب هستند، گفت:در طراحی و ساخت ماهواره های متعدد سنجشی هستیم تا امکان تصویربرداری در فضا را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از این ماهواره‌ها پارس یک است که نمونه دوم آن در حال ساخت است و انشاءالله آماده خواهد شد، اظهار داشت:  ماهواره‌های لایه LEO چند مرتبه در طول روز از روی کشور عبور می‌کنند، اظهار کرد: از آنجایی که سرعت آنها ۷-۸ برابر سرعت زمین است، بنابراین دائما این ماهواره‌ها را روی آسمان کشورمان نداریم. اگر تعداد ماهواره‌ها بیشتر باشد دسترسی ما به داده های ماهواره‌ای و اطلاعات آنها بیشتر خواهد شد.

زارع‌پور با اشاره به اینکه دنیا به سمت منظومه‌سازی می‌رود و با هم به این سمت حرکت می‌کنیم، تاکید کرد: منظومه سازی دانشی است که شاید در اختیار بیش از ۵-۶ کشور نباشد، دانشمندان ما به آن دست پیدا کرده اند.

وی اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم اولین قدم‌ها را در حوزه ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی برداریم اکنون منظومه شهید سلیمانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی فیبر نوری در یک ماه
  • جهشی چشم‌گیر در دسترسی به فیبرنوری در سال 1403
  • سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها/افزایش پوشش طرح به ۱۴ میلیون مشترک
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه اندازی فیبرنوری در یک ماه