Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، بارها و بارها در توصیف هنرهای برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس به این موضوع اشاره شده که او پشت ۲پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی نه‌تنها با سرخپوشان قهرمان ایران شد، بلکه توانست تیمش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند. این واقعا کار آسانی نبود. ۲پنجره بسته باعث شد پرسپولیس یک سال تمام امکان جذب بازیکن را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورودی «صفر» در شرایطی بود که این تیم حق جلوگیری از خروج‌ها را نداشت و چندین بازیکن در همان بازه زمانی از پرسپولیس جدا شدند.

مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها هم وجود داشتند و در نتیجه کار را به جایی رساندند که پرسپولیس با شمار اندکی از بازیکنان، به‌شدت خسته و فرسوده شد. در آن شرایط رسیدن به فینال آسیا و تکرار قهرمانی‌ها واقعا کار سختی بود؛ مخصوصا که یکی از قهرمانی‌های لیگ بعد از شکست برابر کاشیما و تخلیه روحی کامل تیم به‌دست آمد.

حتما چنان دستاوردی رمز و رازهایی داشته و حالا حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد که آن زمان در پرسپولیس نفر اول اجرایی بود، بخشی از داستان را بازگو کرده است. گرشاسبی می‌گوید: «من برای باز شدن پنجره‌ها بی‌تابی می‌کردم، اما برانکو خونسرد بود و می‌گفت زیاد هم عجله نکن. شرایط خوب است و اگر نیمکت شلوغ باشد هم گرفتاری‌های خاص خودش را دارد.» طبیعتا این تفکر از سوی مربی کروات به تیمش تزریق شده بود و کمک می‌کرد بازیکنان با خودباوری و انگیزه بالا، بازی‌به‌بازی و تورنمنت‌به‌تورنمنت پیش بروند. شاید اگر هر مربی دیگری بود، در آن زمان حسابی قیل و قال راه می‌انداخت و هر نتیجه ضعیفی را به پنجره‌های بسته ربط می‌داد. استراتژی برانکو اما چیز دیگری بود و مزدش را هم گرفت.

حالا مقایسه کنید این رفتار او را با دیدگاه‌های کادرفنی فعلی تیم که حتی در پس یک تابستان پرسروصدا و بعد از جذب کلی ستاره هم دیرکرد در استخدام مهاجم خارجی را به یک بحران بزرگ تبدیل می‌کند و حتی گروهی از هواداران را به خیابان‌ها می‌کشد! چنین رفتاری واقعا دور از انتظار است و ثمره‌ای غیر از تشدید تنش‌ها درون باشگاه و تخریب روحیه بازیکنان فعلی ندارد. کسی نگفت دنبال فوروارد نباشید؛ اما کمی هم به داشته‌های‌تان اعتماد کنید و موجودی‌تان را سودمند و دارای ارزش جلوه بدهید.

کد خبر 697423 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها یحیی گل محمدی خبر مهم برانکو ایوانکوویچ باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یحیی گل محمدی خبر مهم برانکو ایوانکوویچ باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی سرمربی پرسپولیس می‌شود؟

 رضا درویش درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: امروز یک کار نشدنی و غیر ممکن، ممکن شد. از سال ۶۴ و نزدیک به ۴۰ سال است سابقه همکاری با پرسپولیس را دارم و از آن روز تا الان شنیده بودم که واگذار می‌شود. خدا را شکر کار بسیار بسیار بزرگی انجام شد؛ این واگذاری نشان دهنده اراده همت مسئولان بود و زحمات طاقت فرسایی کشیده شد؛ هم وزارت ورزش و هم وزارت اقتصاد و دارایی.

وی ادامه داد: جا دارد از آقای قربان‌زاده (رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی) تشکر کنم که امروز نبود، ولی در گذشته زحمات بسیار زیادی کشید. آن زمان گفتم کار بسیار بزرگی است. تا الان دغدغه ما مجوز حرفه‌ای بود و خدا را شکر با این واگذاری این دغدغه برطرف می‌شود. یکی از ارکان کسب مجوز حرفه‌ای رفع مشکل مالی بود که یقیناً با آمدن کنسرسیوم بانکی این مشکل برطرف می‌شود و باشگاه باید در پی این باشد که چطور سطح تیم را ارتقا دهد و به قهرمانی آسیا فکر کند.

درویش در مورد اینکه با توجه به سابقه همکاری با بانک خریدار پرسپولیس ابقای او در مدیرعاملی محتمل به نظر می‌رسد، گفت: تازه چند دقیقه است واگذاری انجام شده و فرصت این حرف‌ها نبوده است. یقیناً همه این آقایان به دنبال این هستند که سطح تیم را ارتقا دهند و هواداران خوشحال شوند. برای اینکه هوادار خوشحال شود باید تیم نتایج خوبی بگیرد. مهم این است که جایگاه پرسپولیس بالا باشد، چه ما باشیم و چه نباشیم. ۴۵ سال است پرسپولیس بعد از انقلاب اداره شده و قهرمانی‌های زیادی هم به دست آورده است. مدیران زیادی هم زحمت کشیدند، امروز که ما هستیم و اگر یک روز هم قرار شد برویم حتما یک مدیر با تدبیر بهتر می‌آید که مشکلات را حل کند.

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به سوالی درباره شایعه حضور علی دایی در پرسپولیس و همچنین تمدید قرارداد اوسمار عنوان کرد: با اوسمار صحبتی درباره وضعیت تیم و دو بازی آینده داشتیم. قرار شد بعد از بازی با سپاهان برنامه‌اش را بدهد. او قبل از این هم نشان داده بود مربی بزرگ و با درکی است، ضمن اینکه بسیار با باشگاه و بازیکن همراه است. قطعاً اولین گزینه‌ای ما که به آن فکر می‌کنم اوسمار است.

وی افزود: پرسپولیس خانه دایی است. ما با او مشورت هم می‌کنیم. آخرین صحبتی که با دایی چند ماه پیش داشتم اصلاً بحثی برای حضور در فوتبال ندارد. متأسفانه بعضی‌ها به این مسائل دامن می‌زنند تا فضای پرسپولیس را ملتهب کنند. چهار، پنج تیم بالای جدول را نگاه کنید، کدام خبرنگار از مدیر آن تیم پرسیده که آیا با بازیکن تمدید کردید؟ در این سه هفته اخیر مدام از ما می‌پرسند. چرا از تیم‌های دیگر نمی‌پرسند؟ حتی در مورد مربی آن‌ها هم نمی‌پرسند. این‌ها دنبال حاشیه هستند.

دیگر خبرها

  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • علی دایی سرمربی پرسپولیس می‌شود؟
  • برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم
  • حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!
  • با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!
  • فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • لیست غیرممکن اوسمار در پنجره تابستانی
  • لیست غیرممکن اوسمار برای پنجره تابستانی!