Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@03:16:10 GMT

آمریکا: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۸۰۳

آمریکا: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

ایرانا: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه شب به وقت محلی افزود: ایالات متحده همچنان به سیاست چین واحد متعهد است و با هرگونه تغییر یک جانبه در وضعیت موجود از سوی هر دو طرف مخالف هستیم و از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد که اختلافات چین و تایوان باید از راههای مسالمت آمیز حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های آمریکایی روز جمعه گزارش دادند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا احتمالا در ماه نوامبر (آبان) با شی جین پینگ همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، "وال استریت ژورنال" جمعه نوشت، این دیدار احتمالا در جنوب شرقی آسیا رخ خواهد داد. انتظار می‌رود رئیس جمهور چین در ماه نوامبر در نشست‌های بین‌المللی در تایلند و اندونزی حضور یابد. 

خانواده بایدن روابط تجاری گسترده‌ای با شرکت‌های چینی دارد و از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا با فشار مضاعف از سوی جمهوری خواهان برای اتخاذ یک موضع سخت‌تر در مقابل چین مواجه است. 

تنش‌ها میان چین و آمریکا پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا به جزیره تایوان در ۱۱ مرداد ماه امسال افزایش یافته است. 

بلافاصله پس از این سفر، چین سفیر آمریکا را احضار کرد و مراتب اعتراض پکن به اقدامات مداخله جویانه واشنگتن را در امور داخلی خود اعلام کرد. 

چین در پاسخ به اقدام مداخله‌جویانه آمریکا، یک رزمایش نظامی در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد. 

آخرین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به تایوان سفر کرده بود، نوت گینگریچ بود که در سال ۱۹۹۷ به این جزیره رفت. 

تایوان جزیره‌ای در شرق چین و تحت حاکمیت دولت مرکزی چین است و پکن در چارچوب سیاست «چین واحد» ، این جزیره را جزئی از سرزمین خود می‌داند، با این وجود دولت آمریکا به رغم اعتراض‌های پکن در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت کنونی فروش تسلیحات نظامی به جزیره تایوان و حمایت از جریان‌های جدایی طلب این منطقه را افزایش داده است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونگ جون» وزیر دفاع چین امروز چهارشنبه تأکید کرد که «ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان در تایوان را تحمل نخواهد کرد.»

آن‌گونه که وزارت دفاع چین به نقل از دونگ جون منتشر کرده، وزیر دفاع چین در گفت‌وگوی تصویری با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که «نظامیان چین و ایالات متحده باید برای صلح و ثبات نهایت اهمیت را قائل شوند و راه‌هایی را برای همزیستی و براساس اعتماد بیابند.»

وی در ادامه گفت: ایجاد روابط بین نیروهای مسلح کشورها بر اساس برابری و احترام که غیر تقابلی خواهد بود، باعث فضای همکاری عملی و ایجاد تدریجی اعتماد متقابل می‌شود.»

وزیر دفاع چین در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که مسئله تایوان هسته اصلی منافع پکن است و دراین‌باره نباید منافع چین نقض شود.

کد خبر 6080506

دیگر خبرها

  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • شادی و حمایت مردم جزیره قشم از عملیات وعده صادق
  • اعترافات ایران اینترنشنال درباره دستاورد‌های گسترده حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند