Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوطلبان مجاز در کنکور ۱۴۰۱ برای انتخاب رشته‌های با آزمون تا ساعت ۲۴ امروز، ۲۲ مرداد فرصت دارند ۱۵۰ کدرشته محل را انتخاب کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داوطلبان برای انتخاب رشته‌های تحصیلی لازم است به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و بخش پیوست‌ها شامل شرایط و مقررات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هر یک از گروه‌های آزمایشی را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با توجه به انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در روز ۲۰ مردادماه، نیاز است داوطلبان برای انتخاب رشته این اصلاحات را مطالعه کنند و در صورت نیاز فرم خود را ویرایش کنند.

برای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فنی دفترچه‌های جداگانه و برای گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه مشترک و برای همه رشته‌های بدون آزمون در همه گروه‌های آزمایشی یک دفترچه مشترک منتشر شده است.

داوطلبان برای انتخاب رشته‌های با آزمون تا ساعت ۲۴ شنبه ۲۲ مرداد و برای انتخاب رشته‌های بدون آزمون تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۳ مرداد فرصت دارند انتخاب رشته کنند.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌های ۸ تا ۱۱ تیر برگزار شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر معادل ۸۹ درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخاب رشته کنکور سراسری موسسات آموزش عالی برای انتخاب رشته تعداد یک میلیون رشته های با آزمون گروه های آزمایشی کنکور سراسری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 

عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اظهار کرد: تیم آزمون کارشناسی ارشد و دکتری یکی است و کارنامه اولیه کنکور ارشد پس از دکتری بلافاصله روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: اولویت سازمان سنجش، آزمون دکتری است؛ چرا که در آن امتحان عملی و مصاحبه وجود دارد، پس باید انتخاب رشته این آزمون به اتمام برسد تا به سراغ اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ برویم. 

به گزارش آنا، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در ۱۵۴ شهر، ۳۶۱ حوزه اصلی و ۱۳۴۰ حوزه فرعی و در شش گروه آزمایشی؛ شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد. داوطلبان می‌توانستند بر اساس علاقه به رشته یا رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حداکثر در دو مجموعه امتحانی (اصلی یا شناور) در این آزمون شرکت کنند.
روند نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از هفتم آبان آغاز شد و تا ۱۳ آبان ادامه داشت و یکبار هم تا ۱۷ آبان تمدید شد. بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور در مجموع ۴۷۶ هزار و ۹۶ نفر برای شرکت در این آزمون نام نوسیی کردند از این تعداد ۲۵۳ هزار و ۹۵ نفر (۵۳ درصد) زن و ۲۲۳ هزار و ۱ نفر (۴۷ درصد) مرد هستند.

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی همچنین آیین‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آبان ۱۴۰۲)، توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، صورت خواهد گرفت.

بر اساس اخبار پیشین سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، برای انتخاب‌رشته اواسط خرداد منتشر می‌شود. نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته نیز سال ۱۴۰۳ دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 
  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳