Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@06:46:46 GMT

ضرورت نظارت بر قیمت‌ها در شهر صدرا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۸۷۱

ضرورت نظارت بر قیمت‌ها در شهر صدرا

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا گفت: گرانی در شهر صدرا ناشی از نظارت نکردن بر قیمت‌ها است، لذا می‌طلبد مسئولان ذی‌ربط به این موضوع توجه کنند تا رضایت خاطر شهروندان فراهم شود.

خدا کرم فیروزمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نبود نظارت بر قیمت‌ها و افزایش گرانی‌ها، اظهار کرد: گرانی‌های شهر صدرا ناشی از نظارت نکردن بر قیمت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تفاوت قیمت‌ها در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، میوه‌فروشی‌ها و نانوایی‌های مختلف قابل قبول نیست و نیازمند رسیدگی و نظارت مستمر مسئولان ذی‌ربط دارد. قیمت بالای برخی اجناس به خصوص برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه منجر به افزایش معضلات اجتماعی می‌شود و باید کنترل شود.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به پراکندگی نامناسب نانوایی‌ها در شهر، افزود: در برخی خیابان‌ها چندین نانوایی و در برخی محلات هیچ نانوایی وجود ندارد. شورای اسلامی شهر و شهرداری صدرا برای تخصیص و جانمایی مناسب و جابه‌جایی برای نانوایی‌ها آمادگی کامل دارد تا رفاه شهروندان در این زمینه فراهم شود.

وی گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات شهر صدرا تعداد زیاد و غیرمنطقی املاک مجوزدار و بدون مجوز است. نظارت نکردن بر بنگاه‌های معاملاتی املاک سبب افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی قیمت زمین، مسکن و اجاره‌ها وسو استفاده آنها از مسافران به ویژه در بحث اجاره سوئیت‌ها شده است.

به گزارش ایمنا، صدرا سومین نوین‌شهر پرجمعیت کشور پس از پرند و اندیشه به‌شمار می‌رود و مناطق مسکونی شهر جدید صدرا به دو فاز یک و دو تقسیم شده است که فاز یک در قسمت شرق و فاز دو در قسمت غرب قرار گرفته و صدرا دارای مراکز دانشگاهی مهمی است.

کد خبر 595114

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری شهر صدرا شیراز شورای شهر صدرا ملاصدرا شوراي شهر شورای اسلامی شهر صدرا معضلات شهري رضایت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بر قیمت ها شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان گفت: برای اعمال نظارت‌های قانونی، ارتقای سطح ایمنی کار و پیشگیری از بروزحوادث و با اولویت بازرسی درکارگاه‌های پرخطر در سال گذشته سه هزار و ۳۴۱ کارگاه پرخطر استان درحوزه معدن– ساختمان، صنعت و تولید توسط بازرسان کار استان مورد بازرسی قرار گرفت که دارای افزایش ۱۲۰ درصدی نسبت به تعهد ابلاغی در سطح استان بوده است.

اشرفی افزود: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌ها
به دلیل وجود مخاطرات متعدد در بخش ساختمان و معدن و تولید، حدود ۴۶ درصد از کل بازرسی‌های
انجام شده در این بخش‌ها متمرکز و انجام شده است.

به گفته وی برای ارتقای ایمنی در سطح استان، توانمندسازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه‌های مشمول از برنامه‌های مهمی است که توانسته در تامین حفظ و صیانت شاغلان اثرگذار و نتایج حاصله و نظارت‌های انجام شده منجر به کاهش حوادث و افزایش ضریب ایمنی در کارگاه‌ها شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار تا پایان سال
  • طرح ملی «ناظران افتخاری» در قم اجرا می‌شود
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار ایلام
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • مشکل تثبیت ارزی کجاست؟/نظارت در مبدا و تکمیل آرایش ارزی
  • افزایش بازدیدها از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان مه ولات
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی