Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:38:44 GMT

آب و هوای تورنتو در طول سال چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۹۰۱

آب و هوای تورنتو در طول سال چگونه است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شاید برای شما هم سوال شده است که آب و هوای تورنتو کانادا در طول سال چطور است؟ در تورنتو، تابستان‌ها خوش آب و هوا است. زمستان‌ها یخبندان، برفی و بادی است؛ و در تمام طول سال هوا نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از ۱۷ درجه فارنهایت تا ۷۸ درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت زیر ۱ درجه فارنهایت یا بالاتر از ۸۵ درجه فارنهایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس امتیاز گردشگری، بهترین زمان از سال برای سفر به تورنتو برای فعالیت در هوای گرم از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به این موضوع بپردازیم.

میانگین دما در تورنتو

اگر قصد سفر به تورنتو را دارید، بلیط تهران تورنتو را می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت تهیه کنید. فصل گرم در تورنتو به مدت سه ماه و نیم، از ۲ ژوئن تا ۱۸ سپتامبر، با میانگین دمای روزانه بالای ۶۸ درجه فارنهایت ادامه دارد. گرم‌ترین ماه سال در تورنتو جولای است که میانگین دمای آن ۷۷ درجه فارنهایت و کمینه آن ۶۳ درجه فارنهایت است. فصل سرد به مدت سه چهار ماه، از ۳ دسامبر تا ۱۶ مارس، با میانگین دمای بالای روزانه زیر ۳۹ درجه فارنهایت ادامه دارد. سردترین ماه سال در تورنتو ژانویه است که میانگین دمای آن ۱۸ درجه فارنهایت و حداکثر ۳۰ درجه فارنهایت است. شکل زیر یک توصیف فشرده از کل سال دمای میانگین ساعتی را به شما نشان می‌دهد. محور افقی روز سال، محور عمودی ساعت روز و رنگ میانگین دمای آن ساعت و روز است.

ابرها

در تورنتو، میانگین درصد آسمان پوشیده از ابرها در طول سال تغییرات فصلی قابل توجهی را تجربه می‌کند. بخش روشن‌تر سال در تورنتو از حدود ۸ ژوئن آغاز می‌شود و به مدت چهار تا شش ماه طول می‌کشد و در حدود ۲۷ اکتبر به پایان می‌رسد. صاف ترین ماه سال در تورنتو آگوست است که در طی آن به طور متوسط آسمان صاف، عمدتاً صاف یا نیمه ابری در ۶۶٪ مواقع است. قسمت ابری سال حدود ۲۷ اکتبر آغاز می‌شود و به مدت چهار تا هفت ماه ادامه دارد و در حدود ۸ ژوئن به پایان می‌رسد. ابری‌ترین ماه سال در تورنتو ژانویه است که در طی آن به طور متوسط ۶۰ درصد مواقع آسمان ابری است.

رطوبت

یک روز مرطوب در تورنتو، روزی است که حداقل ۰٫۰۴ اینچ بارندگی مایع یا معادل مایع داشته باشد. شانس روزهای مرطوب در تورنتو در طول سال متفاوت است. فصل مرطوب ۸٫۳ ماه از ۱ آوریل تا ۱۰ دسامبر طول می‌کشد، با بیش از ۲۲٪ احتمال اینکه یک روز معین مرطوب باشد. ماه ژوئن با بیشترین میزان بارش در تورنتو با میانگین ۸٫۷ روز و حداقل ۰٫۰۴ اینچ بارندگی دارد. فصل خشک‌تر ۳٫۷ ماه از ۱۰ دسامبر تا ۱ آوریل طول می‌کشد. ماه با کمترین روزهای مرطوب در تورنتو فوریه است، با میانگین ۴٫۳ روز با حداقل ۰٫۰۴ اینچ بارندگی.

در میان روزهای مرطوب، ما بین روزهایی که باران را به تنهایی تجربه می‌کنند، برف به تنهایی یا ترکیبی از این دو را تشخیص می‌دهیم. بر اساس این طبقه بندی، رایج‌ترین شکل بارش در تورنتو در طول سال تغییر می‌کند. باران به تنهایی برای ۱۱ ماه، از ۵ فوریه تا ۲۱ ژانویه، رایج‌ترین است. ماه با بیشترین روزهای باران به تنهایی در تورنتو، ژوئن است، با میانگین ۸٫۷ روز. برف به تنهایی به مدت ۲٫۱ هفته، از ۲۱ ژانویه تا ۵ فوریه رایج ترین است. ماه با بیشترین تعداد روز برف تنها در تورنتو، ژانویه با میانگین ۱٫۹ روز است. اگر قصد خرید بلیط خارجی دارید، حتما حواستان به آب و هوا باشد.

بارش باران

برای نشان دادن تغییرات در ماه‌ها و نه فقط مجموع ماهانه، بارندگی انباشته شده را در یک دوره ۳۱ روزه با محوریت هر روز از سال نشان می‌دهیم. تورنتو تغییرات فصلی در بارندگی ماهانه را تجربه می‌کند. باران در طول سال در تورنتو می‌بارد. ماه سپتامبر با بیشترین بارندگی در تورنتو، با میانگین بارندگی ۲٫۱ اینچ است. ماه با کم‌ترین بارندگی در تورنتو ژانویه است و میانگین بارندگی آن ۰٫۵ اینچ است.

بارش برف

مانند بارندگی، ما بارش برف را در یک دوره ۳۱ روزه انباشته شده در هر روز از سال در نظر می‌گیریم. تورنتو تغییرات فصلی در بارش برف ماهانه را تجربه می‌کند. دوره برفی سال به مدت ۴٫۶ ماه، از ۲۱ نوامبر تا ۹ آوریل، با بارش برف ۳۱ روزه حداقل ۱ اینچ طول می‌کشد. ماه فوریه با بیشترین برف در تورنتو با میانگین بارش برف ۳٫۵ اینچ است. دوره بدون برف سال به مدت ۷٫۴ ماه از ۹ آوریل تا ۲۱ نوامبر به طول می‌انجامد. کمترین برف در حدود ۲۵ جولای با میانگین کل تجمع ۰ اینچ می‌بارد! در چنین آب و هوایی لازم است رزرو هتل را پیش از رسیدن به مقصد انجام داده باشید.

آفتاب

طول روز در تورنتو در طول سال به طور قابل توجهی متفاوت است. در سال ۲۰۲۲، کوتاه‌ترین روز، ۲۱ دسامبر با ۸ ساعت و ۵۵ دقیقه نور روز است. طولانی‌ترین روز ۲۱ ژوئن با ۱۵ ساعت و ۲۷ دقیقه روشنایی روز است. اولین طلوع خورشید در ساعت ۵:۳۵ بامداد ۱۵ ژوئن و آخرین طلوع خورشید ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه بعد در ساعت ۷:۵۸ صبح ۵ نوامبر است. اولین غروب خورشید در ساعت ۱۶:۴۰ روز ۹ دسامبر و آخرین غروب خورشید است. ۴ ساعت و ۲۳ دقیقه بعد در ساعت ۲۱:۳ روز ۲۶ ژوئن است. ساعت تابستانی (DST) در تورنتو در طول سال ۲۰۲۲ از بهار در ۱۳ مارس شروع می‌شود و ۷٫۸ ماه طول می‌کشد و در پاییز در ۶ نوامبر به پایان می‌رسد.

حال که با آب و هوای تورنتو آشنا شده‌ایم، می‌توانیم سفر خود را در فصول مناسب تنظیم کنیم. همچنین می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت ارزانترین قیمت پیدا کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5561830

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری کانادا آب و هوا بازار تهران قیمت خرده فروشی قیمت مسکن قیمت خودرو قیمت گوشت قیمت مرغ آپارتمان شهر تهران گوشت قرمز کسب و کار خرید و فروش مسکن کنکور بازار مسکن گوشت مرغ درجه فارنهایت میانگین دمای طول می کشد آب و هوای ترین روز بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری، کشور به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری دریافت کرده است، گفت: با این وجود استان‌های دامنه جنوبی البرز مانند تهران، سمنان و قزوین با کم‌بارشی شدیدی مواجه بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود: کشور از ابتدای بهار تا دوم اردیبهشت‌ماه به‌طور متوسط ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد. با توجه به اینکه میانگین بلندمدت بارش طی این بازه زمانی ۳۷ میلیمتر است، بارندگی در سال جاری نسبت به وضعیت نرمال بیشتر بوده و ۱۶ درصد فراتر از میانگین بلندمدت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲ اردیبهشت‌ماه به‌طور متوسط ۱۶۷ میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شده که مقدار نرمال به طور میانگین ۱۹۸ میلیمتر است بنابراین حدود ۱۶ درصد بارندگی کشور نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کم‌بارش‌ترین استان‌ها گفت: استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند.

وظیفه ادامه داد: مرکز تا جنوب و جنوب شرق کشور نیز کم‌بارشی‌ قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. فارس۳۰ درصد، هرمزگان با ۲۸ درصد و کرمان ۲۵ درصد  بارش کمتر از نرمال داشته‌اند.

خنکی هوای کشور تا ۲ درجه سلسیوس

وی با اشاره به وضعیت دمای کشور طی یک هفته گذشته اظهار کرد: از نظر دما شرایط تقریباً مناسبی داشته‌ایم البته در روزهای اخیر شمال غرب کشور سردتر از وضعیت نرمال و نیمه شرقی و جنوبی دما زیر نرمال بوده است.

وظیفه افزود: میانگین کشوری دما ۱.۵ تا ۲ درجه خنک‌تر از شرایط نرمال بوده است البته استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل بین ۴ تا ۵ درجه سلسیوس دما بیش از حد نرمال اما هوا در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد حدود ۴ تا ۷ درجه سلسیوس سردتر از میانگین بلندمدت و میانگین کشوری ۱.۸- درجه  ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا ۲ اردیبهشت تقریبا عرض‌های شمالی کشور با بی‌هنجاری (آنومالی) دمایی  ۰.۵ تا ۲.۵ درجه سلسیوس مواجه بودند.  شرایط دمایی در استان‌های تهران، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب و شمال غرب نرمال و بیش از نرمال بوده است. در عرض‌های جنوبی تقرییا شرایط نرمال دمایی را تجربه کردیم.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: به‌طور کلی طی اردیبهشت ماه میزان بارندگی به‌طور نسبی نسبت به فروردین حدود ۵۰ درصد در بازه بلندمدت کمتر است. توقع داریم میزان بارش در اردیبهشت ماه نرمال با گرایش به بیش از نرمال باشد اما در استان‌هایی مانند قزوین و تهران بارش‌ها به گونه‌ای نیست که کمبود بارش سال آبی جاری ( ۷ ماهه اخیر) را  جبران کند بنابراین استان‌هایی مانند تهران، قزوین، سمنان، خراسان رضوی با تابستانی مواجه می‌شوند که هوا یک تا دو درجه سلیسیوس بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت: از سوی دیگر به‌طور نسبی با کم‌آبی شدیدی مواجه می‌شویم چرا که این استان‌ها در حال گذراندن چهارمین سال پی در پی خشکسالی هستند. وقتی آورده آب‌های سطحی کاهش می‌یابد، فشار بر منابع آب زیرزمینی به‌ویژه در استان‌هایی مانند تهران و خراسان رضوی برای تامین آب شرب افزایش می‌یابد. در این شرایط همکاری مردم برای مدیریت مصرف آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت