Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاملی دیرستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق پیش بینی های انجام شده در مناطق دریایی افزایش باد جنوب شرقی بر روی شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در روز جاری سرعت بادهای شرقی تا جنوب شرقی هشت تا ۱۸ و حداکثر ۲۲ نات و ارتفاع موج ۲ تا سه پا و گاهی تا چهار پا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در روز جاری، آسمان استان هرمزگان صاف تا کمی ابری و هوا در برخی نقاط استان گاهی غبار آلود پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: با تاثیر وزش بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در نقاطی از استان هرمزگان به ویژه مناطق شرقی، افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی، گاهی همراه با گرد و غبار مورد انتظار خواهد بود که سبب کاهش میدان دید افقی نیز خواهد شد.

وی گفت: از این رو توصیه می شود شناورهای سبک احتیاط های لازم را هنگام رفت و آمدهای دریایی داشته باشند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: در ساعت های بعد از ظهر با رشد ابر، در ارتفاعات استان هرمزگان، رگبار پراکنده باران و رعد و برق  پیش بینی می شود.

وی افزود: به لحاظ دمایی، ماندگاری هوای نسبتا گرم در غالب نقاط استان هرمزگان مورد انتظار است.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

برچسب‌ها دریای عمان سازمان هواشناسی كشور قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای عمان سازمان هواشناسی كشور قشم دریای عمان سازمان هواشناسی كشور قشم خلیج فارس تنگه هرمز استان هرمزگان دریای عمان خلیج فارس پیش بینی جنوب شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌

رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک از نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان که بر اثر طوفان در حال غرق شدن بود،‌ توسط ‌شناور امداد و نجات جاسک خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جاسک به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد امین امانی ‌اظهار داشت: ‌پس از اعلام مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به مرکز برج کنترل دریایی جاسک که یک نفتکش با پرچم جزایر کوک سریلانکا در 30 مایلی جاسک در حال غرق شدن است، شناور امداد و نجات جاسک به محل اعزام شد.

وی با بیان‌ اینکه  21 خدمه کشتی خارجی توسط شناور امداد و نجات جاسک نجات یافتند، ‌افزود: پنج نفر نیز که نیاز به مراقبت درمانی داشتند توسط اورژانس جاسک خدمات دریافت کردند که وضعیت جسمی این دریانوردان خوب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • توصیه مهم پلیس راهور؛ از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید