Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت ایران در آتن اعلام کرد عملیات انتقال نفت دزدیده‌شده ایران توسط آمریکا به نفتکش لانا در آب‌های یونان در حال انجام است.

به‌ گزارش بازارنیوز به نقل از رویترز، سفارت ایران در آتن اعلام کرد یک نفت‌کش با پرچم این کشور محموله نفتی را که در ماه آوریل توسط آمریکا توقیف‌شده بود، دوباره بارگیری می‌کند.

سفارت ایران در یونان در حساب توئیتر خود آورده‌است:«عملیات انتقال نفت دزدیده‌شده‌ ایران به نفتکش لانا در آب‌های یونان در حال انجام است و این نفت‌کش به‌زودی با محموله کامل نفتی خود به سمت ایران رهسپار می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه‌بر سفارت ایران، بسیاری از منابع دیگر هم از آغاز انتقال این نفت به نفتکش لانا خبر داده‌اند. طبق گفته برخی منابع، عملیات بارگیری در روز جمعه آغاز شده و انتظار می‌رود طی چند روز پایان یابد.

تهران قبلاً درمورد عواقب این پرونده به آتن هشدار داده بود. رابطه بین ایران و یونان پس‌از لنگر انداختن این نفت‌کش در آب‌های یونان و اقدام آمریکا در اجاره‌ یک کشتی برای انتقال نفت آن تیره و تار شده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام کرد از این‌که این پرونده در روند قضایی یونان حل‌وفصل می‌شود بسیار خوشحال است.

قبل‌از اعلام حکم دادگاه عالی یونان مبنی‌بر بازگشت این محموله نفتی به ایران، قرار بود نفت‌کش لانا که قبلاً آن را پگاس می‌نامیدند به سمت آمریکا رود.

این کشتی از اواخر ماه گذشته میلادی در بندر پیرائوس یونان لنگر انداخته و منتظر بارگیری بخشی از نفتی بود که در نفت‌کش آمریکایی آیس‌انرژی توقیف شده بود.


/ تسنیم

برچسب ها: نفتکش لانا ، یونان ، ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RxV

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفتکش لانا یونان ایران نفتکش لانا سفارت ایران نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ میرهاشم خواستار فرماندار بندر خمیر افزود: بیش از ۲۱ میلیون تن مواد معدنی از استان هرمزگان صادر شده که سهم بندر خمیر ۳٫۶ تن بود که برای افزایش آن برنامه ریزی شده است.
وی افزود: افزایش سالانه دو میلیون تن صادرات موادمعدنی از بندر خمیر برای سه سال پیش رو هدف‌گذاری شده است.
فرماندار خمیر همچنین با اشاره به اینکه برای نخستین بار سه فروند بارج به طور همزمان در بندر چند منظوره خمیر بارگیری شدند، گفت: در این بارج‌ها سنگ گچ، بارگیری شده و ظرفیت آنها به ترتیب ۱۱ هزار، ۸ هزار و ۵ هزار تن است.
وی افزود: برای توسعه بندر خمیر که در فاصله ۶۵ کیلومتری غربی بندرعباس است، ۱۶۳ هکتار از اراضی ملحق خواهد شد که مطالعات این طرح انجام شده است.

دیگر خبرها

  • سفیر سابق بریتانیا: چرت نگویید! سفارت ایران در دمشق فرقی با سفارت آمریکا و بریتانیا نداشته
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد
  • اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر
  • فوری /پیام ایران به آمریکا از طریق سفارت سوئیس درباره حمله به اسرائیل
  • تشریح عملیات شب گذشته از زبان سرلشکر باقری | عملیات خاتمه یافت اما ... | آمریکایی ها اگر دخالت کنند امنیت نخواهند داشت
  • هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در اردن