Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و وتلویزیون خبرگزاری فارس، چند سالی است که کمیت تولید آثار عاشورایی و مرتبط با ایام سوگواری امام حسین (علیه السلام) کاهش پیدا کرده و مدیران کمتر به سمت ساخت آثار فاخر با محوریت امام حسین(ع) می‌روند. در همین راستا علی رویین تن کارگردان دلشکسته در گفتگو با برنامه سینماچی رادیوجوان در مورد دلایل موفقیت اثرش در این فضا گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رویین‌تن در ابتدا در پاسخ به پرسش مجری سینماچی، در مورد اینکه چرا آثار عاشورایی در سینمای ما کم است پاسخ داد: دلیل این است که مدیری که عاشورا را بفهمد در مملکت ما کم است.

وی در مورد اینکه مدیری که عاشورا بفهمد نیست یا هنرمندی که عاشورا بفهمد، گفت: هنرمندان به این‌خاطر که روز عاشورا مقوله سخت و مهمی است، به آثار عاشورایی علاقه دارند. اما مدیران می‌ترسند و سراغ این موضوعات نمی روند.

رویین تن ادامه داد: این که فیلم عاشورایی آن‌ها زیادی در بیاید یا در نیاید هرکدام مشکل خود را دارد. فیلم دلشکسته که الان عده‌ای خودشان را به این فیلم می‌چسبانند، آن زمان با بی‌انصافی از جشنواره فجر کنار گذاشته شد و بخاطر مسائلی که نمی‌توانم مطرح کنم توقیف شد. دلیل عمده توقیف این فیلم این بود که می‌گفتند رویین تن امام حسین را برای برای بیان مسائل دیگری در فیلم آورده است. اما بعد از مدتی مرکزی بود به نام مرکز فرهنگی سیدالشهدا، که فیلم‌های توقیفی را نمایش می‌داد و در مورد امکان اکرانشان نظر می‌داد. همانجا دختر شهیدی بعد از دیدن فیلم بلند شد و گفت از این به بعد به آقای رویین تن می‌گویم بابا. رفع توقیف و اکران این فیلم را مدیون این دختر شهید هستم و امیدوارم هرجا که هست عاقبت بخیر شود. ارادت ما به اهل بیت بیشتر از هر تصوری است که دنیا فکر کند.

رویین تن در مورد سوال مجری سینماچی در مورد نقش هنرمندان در ساخته نشدن فیلم های عاشورایی و عدم شناخت آن‌ها از آن موقعیت توضیح داد: من خیلی خوشحالم که هنرمندانی داریم که راجع به عاشورا اعتقادات غیرریایی و غیر مدیرپسند دارند که می‌تواند ایران را تکان دهند. آقای بهرام بیضایی مهم‌ترین متن را راجع به عاشورا نوشته و این فقط به بیضایی برنمی گردد به آن مدیری که به او اطمینان کرده نیز برمی‌گردد. ما هنرمندانی داریم که این دغدغه را دارند که با آثارشان افرادی که اعتقاد ندارند را به سمت اهل بیت جذب کنند.

کارگردان دلشکسته در مورد ارتباطش با بازیگران فیلم نیز گفت: خانم بادران بعد از دلشکسته در فیلم زمهریر نیز بازی کرد و گفت تا من کار نکنم ایشان هم کار نمی‌کند. شهاب حسینی با تمام وجود و خسروشکیبایی هم خیلی بیشتر از وجود، کار کردند. گوهر خیر اندیش و شقایق فراهانی نیز با اینکه بازیگران درجه یکی هستند افتخار دادند و در این فیلم در نقش کوچکی بازی کردند. 

 

 

رویین تن در ادامه با بیان اینکه شهاب حسینی برای بازی در نقش جوان مومن نه تنها گاردی نداشت، بلکه برای بدست آوردنش خیلی زحمت کشید گفت: شهاب حسینی بسیار رنج کشید تا نقشش مثل نقش‌های این تیپی در فیلم‌های دیگر ادا نباشد. هر رروز در فیلم‌برداری تک تک ریش هایش خالی می‌شد و هر روز لیدوکائین مصرف می‌کرد تا گریم ریشش نرم باشد و مثل ریش بچه مومن روی صورتش باشد. همینطور رضا رویگری که نقش را سردار را داشت، نقش متفاوتی از سردار را بازی کرد و این ها همه لطف خدابود.

وی در پایان ضمن اشاره به ساخت فیلم پشت صحنه دلشکسته توسط شهروز آقایی‌پور، گفت: نمی‌دانم چرا مسئولین این پشت صحنه را بعد از گذشت این همه سال پخش نمی‌کنند. اگر این پشت صحنه پخش شود مردم متوجه سختی و مشقت، در راه ساخت این فیلم خواهند شد‌.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دلشکسته رویین تن شهاب حسینی عاشورا امام حسین علیه السلام آثار عاشورایی رویین تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، داوران بخشامید مهدی‌نژاد و سعید سلیمانپور در بخش شعر و داوود امیریان، رضا ساکی در بخش داستان، امیر اسماعیلی و مهدی واقفی در بخش چندرسانه‌ای، احمد عربانی و مجید خسرو انجم در بخش کاریکاتور و محسن فراهانی، علی‌اکبر قاضی‌زاده در بخش نثر، مجموع آثار رسیده به این جشنواره ملی طنز پهلو را ارزیابی می‌کنند.

به گفته دبیرخانه حشنواره ملی طنز پهلو؛  در این جشنواره به ۱۵ نفر از برگزیدگان در ۵ بخش داستان کوتاه طنز، شعر طنز، نثر طنز، طنز چندرسانه‌ای، کاریکاتور و کارتون جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

دبیر خانه حشنواره ملی طنز پهلو پیشتر اعلام کرده بود  متقاضیان تا روز یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را با موضوعات انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، مصائب اینترنت، گرانی خانه و کرایه خانه، آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگر‌های بی‌سواد، فیک‌نیوز‌ها و…)، جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری و آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بنابر این گزارش، دارندگان رسانه‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران، طنزپردازان و هنرمندان‌ می‌توانند با ورود به سامانه جشنواره و ثبت مشخصات به نشانی الکترونیکی https://tanz.pressfestival.ir  آثار منتشر شده خود را ارسال کنند.

گفتنی است؛ آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی طنز پهلو به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان گیلان ۱۱ اردیبهشت ماه در استان گیلان، شهر فومن (زادگاه گل‌آقا) برگزار خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟