Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در ایمن سازی ساختمان شماره سه بیمارستان رسول اکرم ۳۰۰ تخت و شش اتاق عمل جراحی منتقل خواهند شد.

 

به گزارش ایران اکونومیست : سی ام دی ۹۵، پلاسکو بر سر تهران و آتش‌نشانان ریخت. حادثه ای که جزئی از تاریخ پایتخت و مردم ایران شد.  ۱۰ تیر ۹۹ با انفجار کلینیک سینا و جان باختن شماری از بیماران، پزشکان و پرستاران مسئله سازه‌های ناایمن داغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم خرداد ۱۴۰۱،  ساختمان متروپل بر سر شهروندان آبادانی فرو ریخت. حادثه ای که  برای چندمین بار تلنگری برای مردم و مسئولان بود تا شاید این بار به ایمنی سازه ها توجه کنند، تا جایی که دادستان تهران به ماجرای سازه های ناایمن ورود کرد.

عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به مطرح شدن بحث نا ایمن بودن بیمارستان های کشور، یکی از بیمارستان های ناایمن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیمارستان حضرت رسول است. این مرکز درمانی دارای چهار ساختمان مجزا است که دو ساختمان بیمارستان حضرت رسول از ایمنی کمتری برخوردار هستند. با توجه به ضرورت ایمن سازی ساختمان‌ها و مراکز درمانی دستور تخلیه بیمارستان صادر شد تا شاهد حوادثی چون متروپل آبادان نباشیم.

به گفته وی به طور قطعی دانشگاه به دنبال ایمن سازی ساختمان های فرسوده و ناایمن است و برای بیمارستان های دیگر برنامه های مختلفی دارد.

او گفت: کمیته راهبری را برای طرح های عمرانی در این خصوص راه اندازی کرده ایم. از آبان سال گذشته به فکر ایمن سازی ساختمان های فرسوده مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده ایم و امیدوارم زمینه اصلاح ساختار فرسوده را فراهم کنیم.

او گفت:  با توجه به ضرورت ایمن سازی ساختمان ها و به خصوص مراکز درمانی، دستورهای لازم برای ایمنی سازی این بیمارستان را ابلاغ کرده ایم.

به گفته وی دو ساختمان بیمارستان حضرت رسول سازه ایمن ندارند؛ یکی از ساختمان‌ها اداری و دانشکده سلامت روان بوده و یک ساختمان دارای بخش درمانی و برای انتقال بخش درمانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

پازوکی گفت: به نظر می‌رسد نیاز باشد تا مراکز دیگر برای انتقال بیماران و تامین تخت بیمارستانی به ما کمک کنند و برنامه ریزی‌های لازم در دانشگاه انجام شده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

او گفت: دادستانی به صورت کلی در زمینه ایمن سازی ساختمان های فرسوده ورود کرده است. در ساختمان‌های درمانی ناایمن ما حادثه انفجار ساختمان سینا اطهر را داشتیم. دانشگاه علوم پزشکی ایران از همکاری و ورود دادستانی‌ و دستگاه‌ها برای ایمن سازی بیمارستان‌های فرسوده استقبال می‌کند.

پازوکی گفت: ما برای بیمارستان‌های مختلف کمیته راهبری طرح‌های عمرانی را راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم زمینه اصلاح ساختار فیزیکی بیمارستان‌های فرسوده را فراهم کنیم و از آبان سال گذشته اقدامات برای شناسایی و اصلاح بیمارستان‌های فرسوده آغاز شده اند و با وقوع حادثه متروپل عزم ما برای رسیدگی به وضعیت بیمارستان‌های فرسوده جدی تر شده است.

نادر توکلی گفت: در بیمارستان حضرت رسول اکرم ساختمان شماره ۳ اخطار ایمنی را دریافت کرده که بیشتر این اخطار سازه ای است. حکم داده شده و قرار است آن را تخلیه کنیم. ساختمان شماره چهار اداری است و دانشکده سلامت روان در آن قرار دارند.

به گفته وی بر اساس برنامه ریزی انجام شده در فاز کوتاه مدت، ایمنی غیر سازه ای و سازه انجام خواهد شد. در ساختمان شماره سه ۳۰۰ تخت و شش اتاق عمل جراحی وجود دارند و تمام سعی این بوده تا تمام این بخش ها به یک بیمارستان واحد منتقل شوند و برنامه ریزی ها در این خصوص انجام شده اند.

او افزود: برنامه ریزی شده است تا ایمنی غیر سازه ای نیز انجام شود. تبدیل ساختمان یا بخشی به عنوان موزه در برنامه نبوده است و اطلاعی در این خصوص ندارم.

او گفت: در حال حاضر برخی از بیمارستان ها مشکل ایمنی به دلیل قدمت ساختمان ها و سابقه مراکز درمانی دارند و باید در زمینه ایمن سازی سازه و غیر سازه اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

یک منبع آگاه گفت: این بیمارستان دارای ۸۶۰ تخت با ضریب اشغال تخت ۸۰ درصدی است. قرار است که کل بیمارستان منتقل شود اما هنوز ابلاغ نکرده اند.

او افزود: یک زمین با متراژ ۱۴ هزار متر مربع در نزدیکی بیمارستان در گذشته خریداری شده است و معتقدم که باید از این زمین برای ساخت بیمارستان استفاده کنند. بیمارستان حضرت رسول یک مرکز درمانی دولتی است .

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران بیمارستان های فرسوده ایمن سازی ساختمان ها بیمارستان حضرت رسول ساختمان شماره بیمارستان ها برنامه ریزی سازه ای او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور

 رحیمی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: از آغاز دولت سیزدهم سه هزار پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب ۲۶ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت گفت: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهادسازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیت حاکم است و در منظر ما جهادسازندگی در این استان حاکم است و مردم متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت با وی خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز و تجهیز بیمارستان سرطانی از سوی این وزارتخانه شد.

 رحمتی با اشاره به تحولات چشمگیر انجام شده در عرصه بهداشت و درمان گفت: انقلابی که در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است باید در جامعه به درستی تبیین شود.

وی با قدردانی از فعالان نظام سلامت خواستار توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان شد و افزود: مشکل عمومی در حوزه بهداشت و درمان بحث معوقات نیرو‌های پرستاری و کادر بهداشت و درمان است که انتظار می‌رود با تامین منابع مربوطه شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شد و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان به مردم شمال غرب کشورمان خدمات ارائه می‌کند و با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی مشکلی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در شهر تبریز نخواهیم داشت اما سرعت کار در این پروژه پایین است و باید بتوانیم ضمن سرعت بخشی نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این بیمارستان قابل توجه است و در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت هستیم.

رحمتی ساخت بیمارستانی در شهر جدید سهند را مطرح کرد و افزود: باتوجه به جمعیت شهر جدید سهند ساخت بیمارستان در این شهر مطالبه عمومی است و وزارت بهداشت در این عرصه ورود جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان در شهر مرند را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه بستری در شهرستان مرند پایین‌تر از متوسط کشور است ساخت بیمارستان در این شهر باید به طور جدی پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران