Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@18:28:50 GMT

اقدام سیاه دختر نوجوان در یک بیمارستان +جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۱۲۳

اقدام سیاه دختر نوجوان در یک بیمارستان +جزئیات

دختر نوجوانی که با همدستی دوستش در بخش نوزادان بیمارستان دست به سرقت می‌زد، دستگیر شد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ مرتضی جوکار اظهار کرد: اواخر هفته گذشته مردی در یکی از بیمارستان‌های شهر زاهدان به عوامل گشت کلانتری مراجعه کرد و گفت همسرش را برای زایمان به بیمارستان آورده و چند ساعتی پس از به دنیا آمدن نوزاد، هنگامی که همسر و خواهرش برای انجام امور پزشکی از اتاق نوزاد خارج شده بودند ناگهان متوجه حضور مشکوک دختر نوجوانی در جلوی اتاق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دختر نوجوان با دیدن مادر نوزاد بلافاصله به همراه یک زن دیگر با سرعت از اتاق خارج شده و به طرف در خروجی بیمارستان رفتند که با حضور مأموران انتظامی و عوامل نگهبانی بیمارستان از خروج آن‌ها ممانعت به عمل آمد. پس از این شکایت و اعلام ماجرای سرقت، عوامل انتظامی بلافاصله راهی محل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: پس از بررسی بیشتر مشخص شد این دو زن با سوءاستفاده از حضور نداشتن مادر نوزاد اقدام به سرقت دو دستگاه تلفن همراه از اتاق کرده بودند با هوشیاری پلیس و عوامل نگهبانی در صحنه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: همراهی و تعامل مردم با پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان و مجرمان نقش بسزایی دارد و تقاضای پلیس از مردم این است که در صورت اطلاع از هرگونه حرکات مشکوک یا فعالیت افراد متخلف، موضوع را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: رکنا

کد خبر 595940

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرقت کشف سرقت سرقت اموال باند سرقت سرقت مسلحانه اعتراف به سرقت دستگیری باند سرقت مسلحانه سرقت خودرو سرقت طلا سرقت موبايل مجازات سرقت مسلحانه آدم ربایی و سرقت سرقت گوشی سرقت در بیمارستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا

بررسی‌ها درباره اجرای احکام اعدام در آمریکا نشان‌دهنده سیطره نابرابری نژادی در این موضوع است، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که این نابرابری تا داخل اتاق‌های اعدام این کشور نیز اعمال می‌شود.

به گزارش wamu، براساس تجزیه و تحلیل بیش از هزار و ۴۰۰ اعدام با تزریق مرگ‌بار که از سال ۱۹۸۲ در آمریکا انجام شد، ایالت‌های این کشور هنگام اجرای اعدام سیاه‌پوستان محکوم به اعدام اشتباه‌های بیشتری را در قیاس با محکومان دیگر نژاد‌ها مرتکب شدند.

گزارش‌ها در عین حال نشان می‌دهند که نیمی از اعدام‌های ناموفق با تزریق کشنده در سراسر آمریکا مربوط به زندانیان سیاه‌پوست بوده است؛ این در حالی است که یک سوم زندانیان اعدام شده با این روش در آمریکا سیاه‌پوست هستند.

این الگو در برخی از ایالت‌های جنوبی آمریکا با شدت بیشتری تکرار شده است؛ در آرکانزاس، اوکلاهما و جورجیا سه چهارم اعدام‌های ناموفق با تزریق کشنده یا رقمی بیشتر از آن مربوط به سیاه‌پوستان بود، اگرچه آنها فقط یک سوم یا کمتر از این میزان، در تعداد اعدام‌های اجرا شده در این ایالت‌ها سهم داشتند.

در اعدام با روش تزریق کشنده در آمریکا، کارکنان زندان دارو را به‌صورت وریدی به بدن زندانی تزریق می‌کنند تا عملکرد قلب وی متوقف شود؛ این روش اگرچه تاکنون با شمار زیادی از اشتباه‌ها همراه بوده، اما متداول‌ترین روش اجرای احکام اعدام در سراسر آمریکا است.

در عین حال، هیچ تعریف استانداردی از اجرای ناموفق حکم اعدام با تزریق کشنده در آمریکا وجود ندارد؛ با وجود این، شواهدی مانند هوشیاری زندانی پس از تزریق دارو، ناتوانی ماموران اجرای اعدام در یافتن رگ، ابراز درد زندانی پس از تزریق دارو، ... به‌عنوان دلایل ناموفق بودن اجرای حکم اعدام با تزریق کشنده معرفی می‌شوند.

در سال ۲۰۲۲ کارکنان زندان ایالت آلاباما سه ساعت برای یافتن رگ یک زندانی سیاه‌پوست محکوم به اعدام تلاش کردند؛ کالبدشکافی جو جاناتان جیمز جونیور نشان داد که بریدگی‌های زیادی در دست‌ها، پاها، مچ دست و بازو‌های وی وجود داشت.

چند ماه پس از این حادثه نیز آلاباما در اجرای حکم اعدام یک زندانی سفیدپوست با تزریق کشنده ناکام ماند و در نهایت کنت اسمیت را با روش هیپوکسی نیتروژن اعدام کرد.

مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری ریپریو Reprieve با اشاره به اینکه اعدام‌های نادرست در آمریکا وجود دارند، گفت: بسیاری از آنها به دلیل بی‌توجهی به دارو‌های مورد استفاده رخ می‌دهند.

براساس بررسی سازمان یاد شده، ۷۳ اعدام با تزریق کشنده در آمریکا از سال ۱۹۸۲ ناموفق بوده است؛ منتقدان این رقم را بسیار محافظه کارانه می‌دانند.

بررسی‌های پیشین درباره تبعیض نژادی در مورد حکم اعدام در آمریکا نشان می‌دهد که این تبعیض در مراحل مختلف از زمان صدور حکم یعنی از انتخاب هیئت منصفه تا فرایند صدور حکم و تجدیدنظر، وجود دارد.

گزارش سال ۲۰۲۰ مرکز اطلاعات مجازات اعدام آمریکا نشان داد که رنگین‌پوستان بیش از حد در جمعیت محکومان اعدام آمریکا حضور دارند و قاتلان افراد سیاه‌پوست نسبت به کسانی که سفیدپوستان را می‌کشند، کمتر با مجازات اعدام روبرو می‌شوند.

اما تحلیل ریپریو، یکی از نخستین بررسی‌هایی است که نشان می‌دهد نژادپرستی حتی تا مرحله نهایی مجازات اعدام در آمریکا گسترش می‌یابد؛ این تحلیل بدون اشاره به اینکه چگونه یا چرا ایالت‌های آمریکا هنگام اعدام زندانیان سیاه‌پوست اشتباه‌های بیشتری را مرتکب می‌شوند، اعلام کرد که این واقعیت که سیاه‌پوستان از میزان مرگ‌و‌میر بالاتری رنج می‌برند و درمان‌های پزشکی ضعیف‌تری در آمریکا دریافت می‌کنند، سرنخ‌های جدی را درباره این موضوع ارائه می‌دهد.

یک استاد حقوق سلامت در دانشگاه ایالتی اوهایو که نژادپرستی را در مراقبت‌های بهداشتی مطالعه می‌کند، این موضوع را تایید و اظهار کرد: افراط‌های نژادپرستانه که می‌توانند سیاه‌پوستان را از دسترسی عادلانه به مراقبت‌های پزشکی محدود کنند، مانند این تصور غلط که سیاه‌پوستان تحمل بیشتری برای درد دارند، می‌توانند در تجویز دارو در اتاق مرگ نیز دخیل باشند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهند که در سراسر کشور، بیماران سیاه‌پوست مبتلا به سرطان دوز کمتری از دارو‌های ضد درد را نسبت به بیماران سرطانی سفیدپوست دریافت کردند.

در حالی که برخی مقام‌ها و کارکنان مسئول اجرای احکام اعدام با تزریق کشنده در ایالت‌های مختلف آمریکا، منکر تبعیض در انجام این فرایند اعدام شدند، برخی دیگر این موضوع را تایید می‌کنند.

مشاور معنوی که طی اجرای احکام اعدام سه سیاه‌پوست و سه سفیدپوست در ایالت‌های اوکلاهما، تگزاس و آلاباما حضور داشت، گفت که در جریان این رویدادها، شاهد تفاوت‌هایی در رفتار با زندانیان سیاه‌پوست نسبت به زندانیان سفیدپوست بوده است.

منبع: میزان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور و اقدام به موقع پلیس
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت