Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@00:57:34 GMT

واکنش‌ها به ترور سلمان رشدی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۱۶۹

واکنش‌ها به ترور سلمان رشدی

 گروه سیاست سایت فردا- عصر جمعه بود که رسانه‌های امریکایی از حمله به سلمان رشدی در نیویورک خبر داده‌اند. آنطور که گفته شده سلمان رشدی که برای یک سخنرانی در نیویورک روی صحنه حاضر شده بود، مورد حمله یک مرد با چاقو قرار گرفت. بلومبرگ از آخرین وضعیت رشدی خبری نداده اما گفته که رشدی روی زمین افتاده و فرد مهاجم دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور می‌شود سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی است که امام خمینی در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ (برابر ۱۴ فوریه ۱۹۸۹) فتوای ارتداد و قتل او را صادر کرده بود. انتشار کتاب آیات شیطانی به دلیل اهانت به پیامبر اکرم (ص) به‌ شدت از سوی مسلمانان محکوم شد.

ترور سلمان رشدی در ایران با واکنش‌های بسیاری همراه شد و مورد توجه رسانه‌ها و سیاسیون و البته غیر سیاسیون یعنی کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. 

بسیاری از این واکنش‌ها به همزمانی این موضوع با پیچ تند مذاکرات هسته‌ای مربوط بود، مثلا 

سید محمد مرندی مشاور تیم مذاکره نوشت: «من برای نویسنده‌ای که نفرت و تحقیر بی‌پایان نسبت به مسلمانان و اسلام را به همراه داشته است، اشک نمی‌ریزم. وی یک بازیچه امپراتوری است که به عنوان یک رمان نویس پسا استعماری ظاهر شده است. اما، آیا عجیب نیست که با نزدیک شدن به توافق هسته‌ای احتمالی، آمریکا ادعاهایی در مورد تلاش برای کشتن جان بولتون مطرح کرده و اکنون این اتفاق می‌افتد؟ »

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طالب نیز توییت کرد: «اهل نظریه توطئه نیستم، ولی تصادفی بودن همزمانِ خبر برنامه‌ریزی برای ترور بولتون و ترور سلمان رشدی، با نهایی شدن گفتگوهای احیای برجام برای من غیرقابل باور است.»

برخی نیز به قضاوت اقدام ظارب پرداختند. برخی سعی کردند قضیه را به ایران ربط داده و مسئولیت این کار را به عهده ایران اندازند! برخی هم در مقام دفاع برآمدند.

عبدالله گنجی، فعال سیاسی اصولگرا در صفحه توییتر خود در باره ترور ‎ سلمان رشدی نوشت: «

1:بسیار خوشحالم که نسلی که امام و انقلاب را ندیده اند طوری بر فتوای امام اشراف دارند که به محض شنیدن خبر اینجا را پر کردند و فتوا را یاداور شدند.امام باید در همه ابعاد و در همه صحنه ها همینطور درذهن و دل ماها باشد.که خدا می داند که راه و رسم خمینی کور شدنی نیست

‌2:اجرای فتوای امام را نباید با مسائل داخلی و روابط ایران و غرب تحلیل و تنظیم کرد.زیرا فتوای امام برای همه مسلمانان است و طبیعی است اگر مسلمانی در نقطه ای از جهان فضا را مناسبت دید اقدام میکند و کاری به برجام و امثالهم ندارد اصلا کاری به جمهوری اسلامی ندارد و اجازه ای هم لازم نیست

‌3:روشن است که ضارب هیچ ارتباطی با ایران ندارد.اندک سواد  و تجربه امنیتی اجازه نمیدهد که در درون آمریکا ضارب مسلمان باشد،در صحنه راحت بماند.ارادتش به انقلاب اسلامی را در اکانتش مشهود و مستند کند و عامدانه رد پا بگذارد(اگر تصاویر منتشره درست باشد)اما انگشت اتهام به سوی ما می آید».

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ترور سلمان رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران

فهرست برخی از عملیات های اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته منتشر شد.   روزنامه جام جم در پاسخ به این سوال که «چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع بود؟» فهرست بخشی از عملیات نظامی و تروریستی اسرائیل علیه کشورمان را در ۴۵ سال گذشته را ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:   ۱-دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی ۲-خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت

۳- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی

۴-  فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان

۵-  مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد

۶- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم

۷-آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن

۸-فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر

۹- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم

۱۰-  آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت

۱۱-  اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری

۱۲- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز

۱۳-آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده

۱۴-فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز

۱۵-  آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها

۱۶- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی

۱۷-خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی

۱۸- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری

۱۹-  فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  •  عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود
  • واکنش یک امام جمعه به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها در اصفهان /منشا این ریزپرنده ها خارج از کشور نبوده است /آبروی اسرائیل رفت
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • کلید خوردk فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی»
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • بازگشت سلمان فارسی به تهران
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور