Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:09:38 GMT

‌شهرداری همدان خادم زوار اربعین می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۲۵۹

‌شهرداری همدان خادم زوار اربعین می‌شود‌

شهردار همدان گفت: پاکسازی و نظافت بخشی از شهر کربلا و جابه‌جایی زوار از همدان به مرز و برگشت زوار بر عهده مدیریت شهری همدان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان به نقل ازمدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، جلسه برنامه ریزی و هماهنگی نحوه حضور شهرداری همدان در راستای تنظیف بخشی از شهر کربلای معلی و جابجایی زوار با حضور شهردار، معاونین و مدیران مناطق چهارگانه شهرداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه سید مسعود حسینی شهردار همدان با اشاره به عظمت اربعین در میان شیعیان گفت: زحمات و خدمات شهرداری همدان در سنوات گذشته برای خدمت سانی به زائرین در داخل کشور و عراق قابل تقدیر است. حسینی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام در این مراسم حضور خواهند داشت عنوان کرد: در این راستا بخش‌‌های مختلف مدیریت شهری همدان برای استقبال از زائران اربعین حسینی در آماده باش کامل قرار دارند و برنامه‌‌ریزی لازم برای خدمات رسانی مطلوب به زائران صورت گرفته است.

حسینی با بیان برخی از اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: یکی از این اقدامات، آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان برای اعزام نیروهای انسانی و ماشین آلات حمل زباله به کربلای معلی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی با اشاره به مسئولیت های شهرداری همدان در مراسم اربعین حسینی افزود: امسال طبق سال های گذشته تعدادی از کارگران خدمات شهری ضمن تشرف به آستان مقدس سیدالشهدا علیه السلام، تنظیف بخش هایی از شهر کربلا را نیز بر عهده دارند.  مسئولیت پاکسازی و نظافت بخشی از شهر کربلا و خدمات رسانی سازمان حمل و نقل برای جابجایی زوار از همدان به مرز و برگشت زوار بر عهده مدیریت شهری همدان گذاشته شده است.

شهردار همدان با اشاره به اهمیت مباحث عمرانی و ترافیکی در حوزه خدمات رسانی مطلوب به زائرین اربعین گفت: پیش بینی تمهیدات لازم برای رفع گره های ترافیکی، خط کشی ، آماده سازی مسیرها، آسفالت معابر، نصب المان ها، رنگ آمیزی جداول، آماده سازی سرویس های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

  حسینی با تاکید بر اهمیت کارهای فرهنگی و رسانه ای برای برجسته سازی مراسم اربعین گفت: آذین‌بندی، فضاسازی فرهنگی و نصب بنرهای خوش‌آمدگویی به زائران اربعین، نصب بنر در مسیر عبور زائران از دیگر اقدامات انجام شده برای ایجاد شور حسینی در شهر و استقبال از زائران اربعین است.

 این مقام ارشد مدیریت شهری ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و مستندسازی برنامه اربعین عنوان داشت: اجرای برنامه های فرهنگی و کارهای خلاقانه تاثیر خوبی بر مشارکت مردم در این حرکت عظیم خواهد داشت.

موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) ایام اربعین با حضور 120 خادم در عراق برپا می‌شودفراخوان ستاد مرکزی اربعین درباره آثار پژوهشی تبیین شعار اربعین 1401تمام دستگاه‌های اداری خراسان شمالی برای برگزاری همایش اربعین آماده‌باش هستند

‌حسینی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با آمادگی و پیش بینی تمهیدات لازم مشکلی در ارائه خدمات در کربلا و همچنین بازگشت زائران نداشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری همدان شهر کربلا مدیریت شهری خدمات رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود