Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:47:51 GMT

اکوسیستم نوآوری در صنایع غذایی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۲۷۵

اکوسیستم نوآوری در صنایع غذایی تشکیل می‌شود

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اعلام کرد: همزمان با برگزاری نخستین رویداد "تانا" در صنعت غذا، اکوسیستم نوآوری در صنایع غذایی خراسان رضوی، با حضور نامداران صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر قدیر رجب زاده در آستانه برگزاری رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) افزود: تانا یا رویداد «توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها» بستری پویا در حرکت صنعت کشور و استان‌ها به سوی توسعه خلاقیت و ارزش‌آفرینی است که در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» با ابتکار وزارت علوم و همت کلیه مراکز دانشی با حمایت و هم‌افزایی شرکت‌های پیشرو، مسیر توسعه فناوری و نوآوری کشور را هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری اولین پیش رویداد تانا در صنعت غذای استان با همراهی پارک علم و فناوری خراسان رضوی و سایر فعالان صنعت غذا، ادامه داد: مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در این رویداد که در روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ در مشهد مقدس برگزار می‌شود، به عنوان تنها پژوهشگاه تخصصی صنعت غذای کشور، متناسب با برنامه‌های کلان ملی و استانی و ایفای مسؤولیت اجتماعی خود سعی دارد در این پیش رویداد بستر توسعه فناوری و نوآوری صنعت غذا را در جهت تسهیل خدمت‌رسانی به تمام فعالان این عرصه فراهم کند.

رجب زاده به بیان اهداف این پیش رویداد پرداخت و گفت: ایجاد اشتغال پایدار، ترویج گفتمان نوآوری و کارآفرینی، تسهیل ارتباط بین صنایع غذایی و شرکت‌های فناور دانش‌بنیان، هم‌سویی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه با نیازهای فناورانه و مسائل کلان و بهره‌مندی از ظرفیت نام‌آوران صنایع غذایی در اکوسیستم فناوری و نوآوری به منظور شبکه‌سازی و ارتقای تعامل بین نقش‌آفرینان صنعت غذا در استان از جمله اهداف این رویداد است.

وی به جایگاه خراسان رضوی در صنعت غذای کشور اشاره و خاطر نشان کرد: حضور مراکز علمی و فناوری در کنار واحدهای بزرگ صنعتی، ظرفیت‌های مناسبی را جهت تحول و توسعه این زیست بوم ایجاد کرده که همراهی پارک علم و فناوری خراسان رضوی می‌تواند شتاب توسعه‌ای صنعت غذای استان را مضاعف کند.

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بر اهمیت تحقق ارتقای فناوری در این رویداد تاکید کرد و افزود: هدف اصلی رویداد تانا، حل مسایل و پاسخگویی به نیازهای دانشی و فناورانه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، رجب زاده ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده برای جلوگیری از خام فروشی، کاهش ضایعات به منظور ارتقای امنیت غذایی، غنی سازی مواد غذایی جهت بهبود کیفیت و سلامت غذا و کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه در صنعت غذا مهمترین خط مشی‌های پیش رو در این عرصه خواهد بود.

وی ادامه داد: در این رویداد یک روزه مخاطبان ضمن ارتباط با پژوهشگران و آشنایی با نحوه تعامل و همکاری با تسهیل‌گران حوزه دانش، از ظرفیت‌ها و آزمایشگاه‌های پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی نیز بازدید خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اکوسیستم نوآوری خراسان رضوی صنعت غذا دانش بنیان صنعت غذای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هم زمان با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس برگزار می شود. در این برنامه بازدید کنندگان نمایشگاه اینوتکس می‌توانند با زیست بوم نوآوری و فناوری پارک فناوری پردیس آشنا شوند.

آشنایی با شرکت‌های پارک، حوزه‌ فعالیت و محصولات تولیدی آنها، بازدید از فازهای مختلف پارک، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک فناوری پردیس و موزه هوانوردی و آشنایی با مراکز عمومی و تخصصی ارائه دهنده خدمات در پارک از موارد تورهای بازدید نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ است.

تورها در ۲ بخش عمومی و دانشگاهی برنامه ریزی شده است که برنامه مجزایی برای گروه های دانشگاهی در نظر گرفته شده است.افراد یا گروه های متقاضی برای ثبت نام شرکت در این برنامه به عنوان متقاضی حضور در نمایشگاه اینوتکس در پایگاه ptptour.inotex.com ثبت نام کنند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانند با شماره ۰۲۱۷۶۲۵۱۰۶۵ تماس حاصل نمایند.

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ شــرکت نوآور و فناور در قالب غرفه دار و بیش از ۱۰ رویداد جانبی خواهد بود.

کد خبر 6080031 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور
  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • تسریع توسعه بازی‌سازی با هوش مصنوعی / پیشرفت صنعت بازی سازی در ایران مستلزم حمایت دست‌اندرکاران آموزشی و پژوهشی
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و خلاق
  • هوشمندسازی صنعت با فناوری/ پایش ماشین آلات خطوط تولید ایرانیزه شد