Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به‌ویژه مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران گفت و از انتقال این موتورسیکلت‌ها با کفی به پارکینگ و معرفی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران اکونومیست، سرهنگ حمید طریقت امروز در برنامه زنده 'شهر امن' درباره تخلفات موتورسواران طی  دو هفته اخیر  و تخلفات پلاک اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی  که موتروسوارن در سطح شهر تهران مرتکب آن می‌شوند، تخلفات پلاک است که مخدوشی و پوشش پلاک را شامل می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود‌: البته طی  این دوهفته که اطلاع‌رسانی شد که کفی ‌ها در سطح شهر  تهران مستقر  شده‌اند و برخورد با اینگونه تخلفات بیش  از  پیش  در دستور  کار  پلیس قرار گرفته است و به جهت تشدید برخورد با تخلفات مورد استفاده قرار  گرفته است و در  این مدت طی بررسی‌های صورت گرفته‌، تخلف  پلاک (‌پوشش‌، مخدوشی و نداشتن پلاک ) کمتر صورت گرفته است.

سرهنگ طریقت تصریح کرد: اگر موتورسیکلتی  پلاک ندارد یا اگر مخدوشی پلاک دارند و می‌خواهند در سطح راه قرار بگیرند ابتدا وضعیت پلاک موتورسیکلت خود را مشخص کرده و از ورود به سطح معابر با چنین وضعیتی جدا خودداری  کند تا درگیر سیر مراحل  قانونی  این تخلف نشوند.

فرمانده یگان عملیات  پلیس راهور تهران بزرگ درباره پوشش و مخدوشی پلاک افزود: رانندگانی که از  قانون تمکین نمی‌کنند، توقیف موتورسیکلت‌های آنان در دستور  کار  پلیس قرار دارد و یک سری  مراحل قضایی نیز  برای  برخی  رانندگان که مجرم هستند و پلاک را مخدوش می‌کنند، انجام می‌شود.

وی  گفت‌: تخلف پلاک را رانندگانی  انجام می‌دهند که بتوانند تخلفات دیگر  خودشان را انجام دهند مانند اینکه می‌ خواهند به خط  ویژه داخل شوند و قبل از  آن پوشش پلاک یا مخدوشی  پلاک انجام  می‌دهند‌.

چند درصد از  تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است؟

سرهنگ طریقت درباره ضربات به سر  در تصادفات فوتی راکبین موتورسیکلت گفت: با بررسی ‌های صورت گرفته متاسفانه در سه ماهه اول  سال 1401 حدود 42 درصد از  تصادفات فوتی شهر تهران مربوط  به موتورسیکلت‌سواران است.

وی افزود: علت بیشتر  فوت موتورسیکلت سواران در تصادفات فوتی، ضربات وارده به سر  بوده است که عدم استفاده از  کلاه ایمنی  باعث  این حوادث است که موتورسوار  با  نگذاشتن کلاه ایمنی استاندارد بر سر، ایمنی خود را کم کرده و در تصادفات با ضربه‌ به سر باعث  فوت موتورسوار می‌شود.

سرهنگ طریقت گفت: بیشترین تخلفات موتورسواران که موجب  تصادفات نیز شده، تغییر  مسیرهای ناگهانی  و حرکت در خلاف  مسیر بوده است که این دسته از  تخلفات باعث این آمار  42 درصدی  فوتی  راکبین موتورسیکلت است.

فرمانده یگان عملیات  پلیس راهور تهران بزرگ افزود: متاسفانه آمار  تصادفات نشان می‌دهد که سن رانندگان بین 20 تا 35 سال است که اکثر  هم فاقد گواهینامه رانندگی هستند و آموزشهای  لازم را هم ندیده‌اند و مرتکب  تخلفات شده و آگاهی  لازم را در خصوص عواقب  این نوع تخلفات هم ندارند و در نهایت موجب  بروز آمار  42 درصدی  تصادفات می‌شوند‌.

وی  در خصوص اجرای  طرح موتوریار  نیز  گفت: موتورسواران به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  احترام گذاشته و رعایت کنند چرا که اولاً به خود آسیب  زده و در ادامه با اعمال قانون و انتقال به کفی  و در نهایت به پارکینگ منتقل خواهند شد و طرح موتوریار نیز  از  سال 1399 تا به امروز در سطح پایتخت در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: موتورسیکلت سواران تصادفات فوتی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌های مراجع قضایی استان در موضوع تصادفات، بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با اجرای طرح طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده، ارباب رجوع‌ها در دو هزار و ۲۳۷ مورد بدون تشکیل پرونده، به سمت بیمه‌ها ارجاع شدند و بیش از هزار و ۶۰۰ نفر، دیه خود را بدون آنکه پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکل دهند، دریافت کردند. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: میانگین زمان ارجاع شکوائیه در محاکم استان کاهش ۵۶ درصدی داشته ودر نتیجه اقدامات انجام شده میانگین زمان ارجاع دادخواست ۲۱ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تصادف موتورسیکلت ۲ جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • ماجرای ماشین‌های دوربین‌دار پلیس‌ در تهران | بیشترین تردد خودروهای دوربین‌دار در ۳ منطقه | موتورسیکلت‌های پلیس با دوربین در ۶ جهت
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • ۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده می‌شود
  • سقط جنین در جنوب غرب خوزستان کاهش می یابد
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت