Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:27:03 GMT

رنگ قرمز به بوشهر بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۳۹۰

رنگ قرمز به بوشهر بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، قاسم برجویی فرد صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس ارزیابی های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته گذشته وضعیت کرونایی شهرستان‌های دیلم و گناوه از نارنجی ( پرخطر) و زرد ( خطر متوسط) به خیلی پرخطر تغییر کرد تا رنگ قرمز دوباره به نقشه کرونایی این استان بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه شهرستان دشتی که در وضعیت آبی (کم خطر) کرونایی قرار داشت به نارنجی پر خطر تغییر رنگ داد افزود: بر این اساس در زمان حاضر ۶ شهرستان‌ بوشهر، جم، دشتستان، دیر، کنگان و عسلویه این استان در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲ شهرستان گناوه و دیلم در وضعیت قرمز خیلی پرخطر و شهرستان دشتی و تنگستان نیز در وضعیت نارنجی پرخطر هستند.  

 برجویی فرد بیان داشت: هم اکنون از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۶۰ درصد در وضعیت زرد، ۲۰ درصد نارنجی و ۲۰ درصد هم قرمز قرار دارند.

قاسم برجویی فرد تاکید کرد: از اوایل تیرماه تاکنون روند بستری‌های مثبت کرونا از هشت بیمار به ۱۱۰ نفر افزایش یافته است همچنین با وجود اینکه در خرداد ماه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده بود اما از تیرماه تاکنون شماری جان باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان به ثبت رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری به ویژه در فصل تابستان به دلیل استفاه از وسایل خنک کننده، بسته بودن فضا و نبود تهویه مناسب نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا بیشتر است برهمین اساس می‌طلبد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نقشه کرونایی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع سه هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر ساماندهی شد که از این شمار یک‌هزار و ۷۰۵ انشعاب تبدیل به مجاز و ۲ هزار و ۲۳۲ انشعاب نیز قطع شدند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر اکنون ۷۰۲ انشعاب غیرمجاز نیز در مرحله قضائی قرار داشته که بزودی تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان‌های عسلویه، دشتستان، بوشهر، گناوه و کنگان به ترتیب بیشترین انشعاب آب غیرمجاز آب را دارند.

عالی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز یک نوع پایمال حق و حقوق مشترکان قانونمند است، گفت: بر همین اساس برخورد با این اقدام غیرقانونی با جدیت دنبال می‌شود.

کمبود منابع آبی به دلیل خشکسالی

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردها حجم آب مصرفی شناسایی شده از این انشعابات غیرمجاز چند هزار مترمکعب بوده و ساماندهی این تعداد انشعاب به مثابه احداث یک سایت آب شیرین کن به ظرفیت حداقل ۱۰ هزار متر مکعب و با صرف سرمایه حداقل ۳۰۰ میلیارد تومانی است و از طرف دیگر تهدیدی آشکار برای تأمین آب مشترکان قانون‌مدار هم استانی است.

عالی افزود: کمبود منابع آبی به دلیل خشکسالی‌های متعدد برخورد با انشعابات غیرمجاز را تبدیل به یک اولویت اجتناب ناپذیر کرده است.

وی یادآور شد: در استان بوشهر بیشترین شمار انشعابات غیرمجاز مربوط به اقامتگاه‌های غیردائم و بویژه در حاشیه شهرها و روستاها است.

کد خبر 6086381

دیگر خبرها

  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • پیام توماس توخل به منچستریونایتد: آماده بازگشت به لیگ برتر هستم
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز