Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سرهنگ حمید طریقت اظهار کرد:  بیشترین تخلفاتی  که موتورسواران در سطح شهر تهران مرتکب آن می‌شوند، تخلفات پلاک است که مخدوشی و پوشش پلاک را شامل می‌شود‌.

وی افزود‌: در  این مدت طی بررسی‌های صورت گرفته‌، تخلف  پلاک (‌پوشش‌، مخدوشی و نداشتن پلاک ) کمتر صورت گرفته است. اگر موتورسیکلتی  پلاک ندارد یا اگر مخدوشی پلاک دارند و می‌خواهند در سطح راه قرار بگیرند ابتدا وضعیت پلاک موتورسیکلت خود را مشخص کرده و از ورود به سطح معابر با چنین وضعیتی جدا خودداری  کند تا درگیر سیر مراحل  قانونی  این تخلف نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان عملیات  پلیس راهور تهران بزرگ درباره پوشش و مخدوشی پلاک افزود: رانندگانی که از  قانون تمکین نمی‌کنند، توقیف موتورسیکلت‌های آنان در دستور  کار  پلیس قرار دارد و یک سری  مراحل قضایی نیز  برای  برخی  رانندگان که مجرم هستند و پلاک را مخدوش می‌کنند، انجام می‌شود.

وی  گفت‌: تخلف پلاک را رانندگانی  انجام می‌دهند که بتوانند تخلفات دیگر  خودشان را انجام دهند مانند اینکه می‌ خواهند به خط  ویژه داخل شوند و قبل از  آن پوشش پلاک یا مخدوشی  پلاک انجام  می‌دهند‌.

سرهنگ طریقت درباره ضربات به سر  در تصادفات فوتی راکبین موتورسیکلت گفت: با بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه در سه ماهه اول  سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد از  تصادفات فوتی شهر تهران مربوط  به موتورسیکلت‌سواران است.

وی افزود: علت بیشتر  فوت موتورسیکلت سواران در تصادفات فوتی، ضربات وارده به سر  بوده است که عدم استفاده از  کلاه ایمنی  باعث  این حوادث است که موتورسوار  با  نگذاشتن کلاه ایمنی استاندارد بر سر، ایمنی خود را کم کرده و در تصادفات با ضربه‌ به سر باعث  فوت موتورسوار می‌شود.

سرهنگ طریقت گفت: بیشترین تخلفات موتورسواران که موجب  تصادفات نیز شده، تغییر  مسیرهای ناگهانی  و حرکت در خلاف  مسیر بوده است که این دسته از  تخلفات باعث آمار  42 درصدی  فوتی  راکبین موتورسیکلت است.

فرمانده یگان عملیات  پلیس راهور تهران بزرگ افزود: متاسفانه آمار  تصادفات نشان می‌دهد که سن رانندگان بین ۲۰ تا ۳۵ سال است که اکثر  هم فاقد گواهینامه رانندگی هستند و آموزش‌های  لازم را هم ندیده‌اند و مرتکب  تخلفات شده و آگاهی  لازم را در خصوص عواقب  این نوع تخلفات هم ندارند و در نهایت موجب  بروز آمار  ۴۲ درصدی  تصادفات می‌شوند.

وی  در خصوص اجرای  طرح موتوریار  نیز  گفت: موتورسواران به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  احترام گذاشته و رعایت کنند چرا که اولاً به خود آسیب  زده و در ادامه با اعمال قانون و انتقال به کفی  و در نهایت به پارکینگ منتقل خواهند شد و طرح موتوریار نیز  از  سال ۱۳۹۹ تا به امروز در سطح پایتخت در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موتورسواری پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی

تین نیوز

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.

به گزراش تین نیوز به نقل از میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد