Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:17:59 GMT

مهندسان ناظر بی‌بهره از امکان بیمه و بیمه بیکاری!

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۴۹۶

مهندسان ناظر بی‌بهره از امکان بیمه و بیمه بیکاری!

ایسنا/مرکزی رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی: هر مهندس در حال حاضر ماهیانه حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت می کند که این رقم برای یک مهندس که شغل ثابتی ندارد رقم سنگینی است، همچنین مهندسین فاقد امکان استفاده از بیمه بیکاری نیز هستند که برای این مسئله نیز باید فکری شود.

علیرضا حبیبی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مشکل و چالش های مهندسین اظهار کرد: در حال حاضر تعداد فارغ التحصیلان در رشته مهندسی بالاست و دولت انتظار دارد که برای همه آنها شغل ایجاد شود اما این اقدام ممکن نیست چراکه میزان ساخت و ساز موجود جوابگوی این تعداد نیرو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد فارغ التحصیلان مهندسی ساختمان باید کنترل شود افزود: فارغ التحصیلان مهندسی همانند فارغ التحصیلان پزشکی کنترل نشده‌اند و از طرفی در آزمون ورودی برای دانشجویان این رشته ها نیز سختگیری نشده لذا همین امر سبب ازدیاد تعداد مهندسین و نبود کار برای آنها شده است، گاهی اوقات سالی یک نظارت هم به یک مهندس نمی رسد که همین امر در معیشت آنها مشکل ایجاد می کند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ادامه داد: از طرفی عدم برخورداری مهندسان از امکان بیمه، مشکل دیگری در این حوزه است که انتظار ما این است که در این راستا قانونی تصویب شود که بتوان این قشر را نیز از این امکان برخوردار کرد.

حبیبی ادامه داد: هر مهندس در حال حاضر ماهیانه حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت می کند که این رقم برای یک مهندس که شغل ثابتی ندارد رقم سنگینی است، همچنین مهندسین فاقد امکان استفاده از بیمه بیکاری نیز هستند که برای این مسئله نیز باید فکری شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت یک ساختمان حق بیمه زیادی به منظور بیمه کارگران به اداره بیمه پرداخت می شود که می طلبد بیمه در ازای دریافت این مبلغ، مهندسین را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد.

حبیبی درخصوص وضعیت نامناسب برخی ساختمان ها در استان نیز اظهار کرد: ساختمان های پزشکان عموما ساختمان های مسکونی هستند که تغییر کاربری داده شده اند در حالی که طراحی ساختمان پزشکان از ابتدا باید بر مبنای ساختمان اداری و متناسب با کاربری مورد نظر و این تغییر کاربری صحیح نیست.

وی در خصوص مدارس نیز گفت: مدارس غیرانتقاعی نیز عموما استحکام کافی ندارند چراکه ساختمان های قدیمی هستند، موسسات زبان انگلیسی نیز عموما همین وضعیت را دارند و اگر اتفاقی رخ دهد تلفات زیادی به بار خواهد آمد چراکه افراد زیادی در این اماکن رفت و آمد دارند اما تحمل بار این ساختمان ها به اندازه ساختمان مسکونی است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در رابطه با قیمت های غیر واقعی ساختمان در استان مرکزی گفت: اراک شهر گرانی است و این گرانی در تمام اقلام مشهود است و دلیل اصلی این گرانی صنعتی بودن و مهاجرپذیر بودن این شهر است که سبب غیرواقعی شدن قیمت ها می شود؛ از طرفی عرضه و تقاضا نیز قیمت ملک را تعیین می کند و اگر این عرضه و تقاضا برهم بخورد قیمت نیز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: قیمت مناطق خوب اراک با مناطق خوب تهران برابر است و این برای این شهر رقم بالایی است چراکه امکاناتی که در پایتخت وجود دارد در اراک نیست. در برخی شهرستان های استان مرکزی نیز قیمت ملک بسیار پایین تر از اراک و ساوه است.

حبیبی بیان کرد: از طرفی، توسعه شهری نیز در اراک متوازن نیست و همین دسترسی و امکانات نیز افرایش قیمت را در برخی نقاط در پی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بيمه سازمان نظام مهندسي استان مرکزی فارغ التحصیلان مهندسی ساختمان استان مرکزی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران