Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فقدان اجرای عدالت آموزشی در مدارس دولتی، گفت: درمجموع سازمان‌ها و ادارات سطح استان، آموزش‌های ضمن خدمت به‌منظور توانمندسازی نیروها با دوره‌های مختلف با حضور کارشناسان با تجربه آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

سیداحمد بنی‌لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه چرا در نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ تنها یک نفر از مدارس دولتی اصفهان حائز رتبه برتر شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با اعلام نتایج کنکور این مباحث هر سال مطرح می‌شود، امسال هم تنها با دسترسی به رتبه‌های تک‌رقمی کنکور و نبود تحلیل بر رتبه دو تا سه رقمی کنکوری‌های استان تاکنون نتوانستیم میزان قبولی‌ها از مدارس دولتی را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس ابلاغیه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تمام مدارس نواحی و مناطق در استان باید رتبه‌های دو تا سه رقمی کنکور سال ۱۴۰۱ به همراه رشته قبولی، منطقه و سهمیه کنکوری دانش‌آموزان را تا هفته آینده طی سرشماری دقیق به اداره کل اصفهان ارسال کنند تا بتوانیم مطابق با آن درصد قبولی‌ها از مدارس دولتی را اعلام کنیم.

لزوم شناسایی همه مدارس لازم‌التوجه در مناطق محروم

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درخصوص کیفیت آموزش در مدارس دولتی، تصریح کرد: مطلقاً نمی‌توانیم سطح کیفیت آموزشی را بیان کنیم، زیرا هم مدارس دخترانه و پسرانه باکیفیت بالا و مطرح در سطح استان وجود دارد و هم مدارس لازم التوجه در مناطق و نواحی مختلف، اما عدالت آموزشی ایجاب می‌کند که از نظر نیروی انسانی و بودجه، مدارس را به صورت متعادل اداره کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه درپی فقدان همکاری و همراهی اولیا و دیدگاه برخی از مسئولان به امر آموزش هنوز عدالت آموزشی در مدارس دولتی تحقق پیدا نکرده است، ادامه داد: براساس دستورالعمل «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نسل آموزش برابری» باید ضمن شناسایی تمام مدارس لازم‌التوجه در مناطق و محله‌های محروم با تلاش کارگاه‌های مختلف، عدالت آموزشی و تربیتی در این مدارس برقرار شود.

بنی‌لوحی گفت: آموزش و تربیت امری تدریجی است و به هیچ‌وجه نمی‌توانیم یک مرتبه مدارس لازم‌التوجه را به سطح مدارس برتر در استان برسانیم اما با پیگیری‌های لازم و تقسیم‌بندی آموزگاران از نظر رتبه علمی و عملکرد مطلوب آن‌ها که نیمی از ساعات کاری را در مدارس خود و نیمی دیگر را در مناطق محروم بگذرانند، می‌توانیم به نتایج مطلوبی از کیفیت آموزشی در تمام مدارس دست پیدا کنیم.

فقدان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته

وی در پاسخ به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا چه حدی توانسته به کیفیت و عدالت آموزشی در مدارس کمک کند، اضافه کرد: متأسفانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکیدات مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان کشوری طی ۱۰ سال گذشته هنوز اجرایی نشده است که اکنون نتایج آن محسوس باشد اما سیاست دولت سیزدهم، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل استان اصفهان بر این امر است که مباحث سند تحول در تمام مدارس اجرایی شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: برای دستیابی به راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین اکنون دوره‌های تابستانی برای معلمان رسمی و مدارس غیردولتی استان در حال برگزاری است تا بتوانیم براساس مباحث مهم این سند، دانش‌آموزان مطابق با تمام ساعتی در زمینه‌های تربیت و اخلاق، اعتقادی، علمی، فناوری و مباحث خلاقانه به درجات بالاتری از کیفیت آموزش برسند اما رسیدن به نتیجه آن با ۱۰ سال نبود اجرای سند تحویل، نیازمند عملکرد تدریجی طی دو تا سه سال زمان است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با فقدان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی ۱۰ سال اخیر برای افزایش کیفیت و عدالت آموزش، پیگیری رتبه‌بندی معلمان در اولویت آموزش و پرورش است، افزود: رتبه‌بندی معلمان جزئی از سند تحول بنیادین است، یعنی بر اساس این سند نقش آموزگاران در دانش آموزشی و تربیت تمام ساعتی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است.

توجه به رشد کیفی مدارس دولتی با ارزشیابی سالانه معلمان

بنی‌لوحی درخصوص افزایش سطح علمی و کیفیت عملکرد معلمان استان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها، تصریح کرد: درمجموع سازمان‌ها و ادارات سطح استان، آموزش‌های ضمن خدمت به‌منظور توانمندسازی نیروها با دوره‌های مختلف با حضور کارشناسان با تجربه آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طی ارزشیابی سالانه، مدیران تمام مدارس در سطح استان براساس فرم ارزیابی صد امتیازی، عملکرد معلمان را به اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ارسال می‌کنند که طبق آن، چنانچه آموزگاری نتواند حد نصاب امتیازات لازم را کسب کند، باید برای جبران و افزایش کیفیت آموزشی و بازآموزی خود در دوره‌های ویژه‌ای شرکت کند تا بتواند حائز رتبه‌های برتر شود. ارزیابی مدیران هم هر سال توسط اداره کل استان مطابق با سلسله مراتبی انجام می‌شود.

قوی‌تر شدن تعادل و عدالت آموزشی در کنکور سال ۱۴۰۲

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید به سمت عدالت آموزشی در مدارس حرکت کنیم، گفت: با کیفیتی که کنکور برگزار می‌شود برخی از خانواده‌ها با خریداری کتب مختلف و ثبت‌نام فرزندان خود در کلاس‌های آموزشی می‌توانند نتایج بهتری را کسب کنند، اما در مدارس دولتی بدون شک یکی از دستورات لازم برای رشد کیفیت آموزشی در سال جاری تشکیل کلاس‌های ویژه برای دانش‌آموزان در مدارس لازم‌التوجه است.

وی یکی از وظایف و اهداف مهم «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نسل آموزش برابری» را برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم در مدارس دولتی، دسترسی به معلمان خوب و منابع آموزشی، علمی و تست‌های معتبر دانست و خاطرنشان کرد: در برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، ۴۰ درصد امتیاز دروس عمومی مطابق با نمرات نهایی پایه دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه خواهد شد و آزمون کنکور تنها با طرح سوالات تخصصی هر رشته برگزار می‌شود. اجرای این شیوه تا حدودی وزنه تعادل و عدالت آموزشی را قوی‌تر می‌کند چراکه با برقراری عدالت متوازن‌تر می‌توانیم در آینده شاهد مشکلات کمتری باشیم.

کد خبر 595947

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس دولتی وضعیت مدارس دولتی عدالت آموزشی و کیفیت مدارس دولتی ارتقای کیفیت مدارس دولتی افزایش کیفیت مدارس دولتی عدالت آموزشی توسعه عدالت آموزشی تحقق عدالت آموزشی عدالت آموزشی و کنکور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عدالت آموزشی در مدارس مدارس دولتی برگزار می شود عدالت آموزش کیفیت آموزشی دانش آموزان کیفیت آموزش فقدان اجرای تمام مدارس سطح استان ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود

رئیس‌جمهور قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در جلسه علنی مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را طی نامه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، مرجع سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است.

همچنین مطابق این قانون، وزرات آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکزی آموزشی غیر دولتی شده و این مراکز باید همه فعالیت های خود اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تعداد پرسنل و دانش آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن، هزینه ها و ... را در سامانه مذکور اعلام و وزارت آموزش و پرورش آن را بررسی و ارزیابی کند.

سامانه مدارس غیر دولتی به سامانه سازمان تأمین اجتماعی متصل شده و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به صورت برخط پرداخت می شود.

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ابراهیم رئیسی یک قانون برای اجرا ابلاغ کرد+جزئیات
  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد