Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@21:31:32 GMT

برگزاری آیین رونمایی و نقد حافظ و رود جادو

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۶۴۲

برگزاری آیین رونمایی و نقد حافظ و رود جادو

ایسنا/فارس آئین رونمایی و نقد کتاب "حافظ و رود جادو" به همت مرکز حافظ‌شناسی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

دوشنبه ۲۴ مرداد، طی آئینی، کتاب "حافظ و رودجادو" اثر فرزام پروا، در قالب سیصد و چهل و نهمین نشست علمی حافظانه مرکز حافظ شناسی در محل سالن غزل تالار حافظ شیراز، با حضور نویسنده و جمعی از صاحبنظران و اندیشمندان و علاقه‌مندان به ادبیات، رونمایی و نقد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست، بعد از یک دوره دوساله و نیمه که جلسات علمی حافظانه به شکل غیرحضوری برگزار می‌شد، حضوری خواهد بود، قرار است ساعت ۱۸ و ۳۰ روز دوشنبه ۲۴ مرداد برگزار شود.

مسعود حسینچاری،‌ استاد روان‌شناسی دانشگاه شیراز؛ جلیل اعتماد، پژوهشگر پسادکتری روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و منصور پایمرد، حافظ‌پژوه، در این نشست به بررسی و نقد کتاب حافظ و رود جادو خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، فرزام پروا، در این اثر که با مقدمه استاد بهاءالدین خرمشاهی به زیور طبع آراسته شده، با رویکردی روانکاوانه به بررسی غزلیات حافظ پرداخته است.

خرمشاهی در مقدمه کتاب یاد شده نوشته است: "در یک کلام این کتاب به روان‌کاوی حافظ و روان‌کاوی‌های حافظ در اشعارش می‌پردازد و باب نویی در حافظ‌پژوهی عصر جدید گشوده است. سالیان سال بود که کتابی درباره‌ی اندیشه و هنر و درواقع شعر و شخصیت حافظ، به این ژرفی و حتی شگرفی نخوانده بودم".

فرزام پروا؛ دانش‌آموخته دکترا در رشته روان‌پزشکی از دانشگاه تهران است و آثار تألیفی همچون کتاب‌های گمشده در آینه، خرافات، درس‌گفتارهای لکان و... را در کارنامه‌ی خود دارد. همچنین آثار ترجمه‌شده‌ای از او مانند ایتالو کالوینو، فروید، روستان و... منتشر شده است.

از دیگر آثار "پروا" می‌توان به مجموعه‌ی هفت‌جلدی باستان‌شناسی ادبی اشاره کرد که در انتشارات نگاه زیر چاپ است. حافظ و رود جادو جلد اول آن مجموعه است و جلدهای بعدی آن با عنوان «فردوسی و کاخ حیرت» و «عطار و عطر جنون» در دست چاپ هستند که با همان سبک و سیاق کتاب اول، از منظر روان‌کاوی مدرن به بررسی آثار بزرگان ادب می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه شيراز مرکز حافظ شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | آیین رونمایی از تمبر هزار و هفتاد و دومین سال بنای آستان مقدس مسجد جمکران

دیگر خبرها

  • پایش و سم پاشی مناطق مختلف زندگی پشه مالاریا در سیب و سوران
  • پارک قیطریه و تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ای که زیر آن خوابیده است!
  • پارک قیطریه و تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ای که آن زیر خوابیده است!
  • گزارش تصویری | آیین رونمایی از تمبر هزار و هفتاد و دومین سال بنای آستان مقدس مسجد جمکران
  • یادداشت|تأملات سیدحسن حسینی در حوزه «بیدل شناسی»
  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد