Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:54:33 GMT

آموزش ابتدایی مدارس غیردولتی نیازمند توجه ویژه است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۵۹۵۹

آموزش ابتدایی مدارس غیردولتی نیازمند توجه ویژه است

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: با توجه به اینکه ۶۴ درصد مدارس غیردولتی در بخش ابتدایی فعالیت دارند، این حوزه نیازمند توجه ویژه‌ای است.

علی اسماعیلی صبح امروز (۲۲ مردادماه) در افتتاحیه توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان بخش غیردولتی، با توجه به وجه تمایز مدارس دولتی و غیردولتی در آموزش و تربیت دانش‌آموزان، عنوان کرد: هرچند که هر دو بخش آموزش دولتی و غیردولتی در راستای تربیت و آموزش دانش‌آموزان تلاش می‌کنند اما دانش‌آموزان و اولیا انتظارات بالاتری از بخش آموزش غیردولتی و مدارس غیرانتفاعی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانواده‌هایی که با تحقیق و جست‌وجو مدارس غیردولتی را برای تحصیل و آموزش فرزندان خود انتخاب می‌کنند، به دنبال سطح بالاتری از آموزش و تربیت برای فرزندان خود هستند که در راستای تحقق این امر معلمان مدارس غیردولتی نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به نبود تمایز همکاران مشغول فعالیت در مدارس دولتی و غیردولتی به لحاظ رتبه در آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: همکاران ما در هر دو بخش دولتی و غیردولتی جزو خانواده بزرگ تعلیم و تربیت هستند و از این جهت تمایزی بین معلمان به لحاظ رتبه در آموزش و پرورش کشور وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به سهم مدارس غیردولتی در بین کل مدارس استان، بیان کرد: مدارس غیردولتی ۸.۷ درصد از مدارس استان را شامل می‌شود و عمده این رقم در بخش آموزش ابتدایی در حال فعالیت هستند و با استناد به این آمار ما باید به نحو مطلوب از این ظرفیت در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم تربیت و نهادینه کردن فرهنگ اجتماعی در حوزه آموزش ابتدایی، اظهار کرد: نهادینه کردن برخی مسائل و فرهنگ اجتماعی مانند صرفه‌جویی در مصرف آب و برق باید از سطح آموزش ابتدایی شروع شود که در این راستا باید همکاران و معلمان در مدارس غیردولتی ابتدایی توجه ویژه‌ای به بحث تربیتی دانش‌آموزان داشته باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه معلمان آموزش ابتدایی ایثارگر هستند، عنوان کرد: لذت آموزش ابتدایی برای معلمان این بخش متمایز از سایر مقاطع آموزشی است، زیرا علوم و آموزشی که در مقطع ابتدایی ارائه می‌شود تا پایان عمر در دانش‌آموزان نهادینه خواهد شد و این موضوع بیانگر ارزش آموزش در مقطع ابتدایی است.

این مسئول با اشاره به لزوم توجه مدیران موسسات غیردولتی برای ماندگاری معلمان در مراکز مذکور، اظهار کرد: بعضاً مشاهده شده که در یک مقطع تحصیلی در مراکز آموزش غیردولتی چندین معلم پیاپی جابه‌جا می‌شوند و این موضوع باید اصلاح شود و برای تثبیت معلمان در مراکز آموزشی تلاش بیشتری صورت گیرد، زیرا جابه‌جایی پی در پی معلمان تاثیر نامطلوبی بر آموزش دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به تلاش برای بهبود شرایط اشتغال و جذب معلمان غیردولتی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: اخیراً از سوی مجلس و مدیران ارشد نگاه خاصی نسبت به معلمان غیردولتی معطوف شده است تا برای افزایش انگیزه و بهبود شرایط شغلی این قشر گام‌هایی برداشته شود و امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات مثبتی در جذب و به‌ کارگیری معلمان مدارس غیردولتی در بخش رسمی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اجتماعی آموزش و پرورش مدارس غیردولتی معلمان دولتی و غیردولتی مدارس غیردولتی آموزش ابتدایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی افزود: مدارسی که  بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آن ها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

در حالیکه معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آن ها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک "نصف" نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آیین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه‌ هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد