Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صیادی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: ۳۹۰ مدرسه کانکسی در استان داریم که یک سری از این کانکس‌ها اجتناب ناپذیر است چراکه برخی روستاها پایدار نیستند و جمعیت آنها درحال تخلیه بوده یا سکونت در آنها فصلی است.

وی ابراز داشت: مدارس کانکسی که بالای ۱۵ دانش آموز دارند در اولویت برچیده شدن هستند و بعداز ساخت مدارس جدید، مدارس کانکسی که ۱۰ دانش اموز دارند برچیده خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیادی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ساخت مدارس جدید در روستاها پیگیری می‌شود، ادامه داد: همچنین برای این منظور، اعتبارات خوبی نیز توسط بنیاد مستضعفان اختصاص یافته است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۳۰ مدرسه کانکسی توسط خیران برچیده شده و مدارس اصولی و استاندارد احداث می‌شود، گفت: کلیبر، خداآفرین، هوراند و چاروایماق بیشترین مدارس کانکسی را در استان دارند.

صیادی با بیان اینکه در عرض ۲ تا ۳ سال مدارس بالای ۱۵ و ۱۰ دانش اموز برچیده می‌شود، ادامه داد: دراین خصوص از ظرفیت خیران استفاده می‌کنیم.

وی سپس گفت: دور نگه داشتن آموزش و پرورش از سیاست کاری و سیاست زدگی اولویت دیگر ما است، از ارزش‌های انقلاب اسلامی در چارچوب دستگاه تعلیم و تربیت دفاع می‌کنیم.

صیادی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم اموزش و پرورش توسط برخی افراد مصادره شود، آموزش و پرورش متعلق به همه افراد و دانش اموزان است.

وی افزود: دنبال اجرای دقیق سند تحول بنیادین در مدارس استان هستیم.

صیادی به ضرورت استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی و معلمان بزرگترین ظرفیت آموزش و پرورش است.

وی گفت: اهمیت اموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست. با اینکه چالش‌های مختلفی وجود دارد ولی تلاش می‌کنیم زمینه ساز اعتلای وضعیت این دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم سازیم.

کد خبر 5562002

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی کانکس مدرسه مدرسه سازی محرم 1401 بوشهر عاشورا ویروس کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه روز خبرنگار عکس استانها اربعین حسینی مراسم عزاداری آمار کرونا ماه محرم اموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار زبرخان گفت: زیرساخت‌های آموزشی متأسفانه به موازات جمعیت دانش‌ آموزشی، پیشرفت و افزایشی نداشته است.

سید مؤمن حسینی در حاشیه بازدید از آموزش و پرورش شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان زبرخان ۱۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۱۲۱ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زبرخان دارای ۷۲ مدرسه ابتدایی، ۳۰ مدرسه متوسطه اول، ۸ مدرسه متوسطه دوم و ۱۱ هنرستان است، عنوان کرد: برای سال تحصیلی جدید با توجه به ورودی ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز جدید، کمبود نیروی انسانی و فضای کافی مهم‌ترین مشکل در آموزش و پرورش زبرخان است.

رئیس شورای آموزش و پرورش زبرخان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید با کمبود نیرو مواجه‌ایم، ادامه داد: حل مشکل کمبود فضای آموزشی نیازمند اقدامی اساسی است.

وی مهم‌ترین مشکلاتی که این اداره با آن مواجه است را کمبود نیرو، کمبود فضای آموزشی و همچنین اجرای ناقص طرح رتبه‌بندی معلمان برشمرد و افزود: با وجود افزایش چشمگیر تعداد دانش‌آموزان در سطح شهرستان، اما زیرساخت‌های آموزشی متأسفانه به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفت و افزایشی نداشته است.

حسینی تأکید کرد: با وجود تمامی کم و کاستی‌های موجود در سطح اداره آموزش و پرورش شهرستان زبرخان، همکاران فرهنگی به طور جهادی و با تلاش مجدانه در سنگر آموزش و پرورش خدمت می‌کنند.

وی آموزش‌ و پرورش را زمینه‌ساز رشد فکری و اخلاقی انسان‌های یک جامعه پویا دانست و گفت: اهمیت آموزش ‌و پرورش در دنیای امروز به حدی است که بسیاری از جامعه شناسان آن را مهم‌ترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق می‌دانند.

فرماندار زبرخان با اشاره به سند تحول بنیادین و تأکید بر اجرای این سند با همکاری سایر ارگان‌ها، گفت: وظیفه آموزش ‌و پرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است. تعلیم و تزکیه نفس و آموزش مهارت‌های زندگی به نسل‌های آینده از مهم‌ترین وظایف معلمان است.

حسینی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو چالش بزرگ در راه تحقق سند تحول بنیادین در آموزش ‌و پرورش زبرخان است که برای رفع این معضل تدابیر لازم اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: همیشه از مدرسه به عنوان خانه دوم یاد شده است، مکانی که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد ولی چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد که نیازمند راهکارهایی برای برون رفت از این مسائل است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان در ادامه، ضمن عرض خدا قوت به کارکنان اداره آموزش و پرورش، از زحمات این بزرگواران تقدیر و تشکر کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات فرهنگیان شهرستان به کار گرفته‌ام.

 حسینی با تأکید بر اینکه معلم تنها دغدغه‌اش باید دغدغه آموزش باشد و اگر معلم و نیروی فرهنگی ما درگیر مشکلات معیشتی و دیگر مسائل حاشیه‌ای شود، باعث لطمه خوردن به سیستم آموزش می‌شود، گفت: باید به دنبال راه حل برای رفع این مشکلات باشیم که با وجود مدیران و معاونت‌های جوان و پرتلاش اداره آموزش و پرورش شهرستان زبرخان، قطعاً این دغدغه‌ها قابل‌ حل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد