Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:22:41 GMT

جای خالی آزمایشگاه روغن حیوانی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۶۲۶۹

جای خالی آزمایشگاه روغن حیوانی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه از نبود آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در استان یاد کرد که مشکلات متعددی را برای فعالین این عرصه و خصوصا صادرکنندگان ایجاد کرده است.

بهرام فراستی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه کرمانشاه یکی از قطب‌های تولید و صادرات روغن حیوانی محسوب می‌شود، افزود: با وجود ظرفیت‌هایی که در تولید این محصول داریم، اما جای آزمایشگاه تخصصی روغن حیوانی در کرمانشاه خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون برای انجام آزمایش‌های تخصصی که آیتم‌های متعددی را شامل می‌شود، باید نمونه به آزمایشگاهی در اهواز یا شیراز ارسال شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه از تبعات این فرآیند یاد کرد و افزود: ارسال نمونه به شهرهای دیگر هزینه فراوانی را به تولیدکنندگان و صادرکنندگان تحمیل می‌کند که این امر از توان رقابتی ما در بازارهای خارجی می‌کاهد.

فراستی خاطرنشان کرد: گمرک الزام دارد که حتما بار صادراتی به گمرک برود و آنجا نمونه اخذ شده و برای آزمایش ارسال شود و در تمام این مدت بار صادراتی باید در گمرک بماند که گاهی ۱۰ تا ۱۲ روز و حتی بیشتر زمان نیاز دارد. این روند نه تنها هزینه حمل و نقل فراوانی را به دنبال دارد، بلکه ماندن بار روغن در مسیر و گاهی مقابل آفتاب باعث افت کیفیت محصول می‌شود.

وی تاکید کرد: از گمرک تقاضا کردیم نمونه‌گیری را در محل انبار تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجام دهند و بار را تا حصول نتیجه پلمب کنند، اما مورد موافقت قرار نگرفت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی کرمانشاه وجود چنین آزمایشگاهی را برای کرمانشاه ضروری دانست و اظهار کرد: در گذشته گاهی آزمایشات اولیه از سوی معاونت غذا و دارو انجام می‌شد، اما اکنون هم آیتم‌های آزمایش افزایش یافته و هم غذا و دارو خود را از آزمایش روغن حیوانی کنار کشیده است.

فراستی درباره راهکار این وضعیت نیز گفت: آزمایشگاه کارخانه "نازگل" آزمایشگاهی دقیق و با امکانات است که می‌تواند این آزمایش‌ها را برای روغن حیوانی انجام دهد. البته استفاده از ظرفیت این آزمایشگاه نیازمند همراهی و دستور مسئولین استان است که امیدواریم این کار هرچه زودتر انجام شود، زیرا با رویه فعلی روند صادرات روغن حیوانی بسیار کند شده و حتی برخی از این عرصه کنار رفته اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه روغن حیوانی صادرات تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن حیوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ علی اکبر حسینی محراب اظهار کرد: یکی از ضعف‌های شهرک‌های صنعتی استان عدم توجه کافی به موضوع پوشاک و سیاستگذاری مناسب برای رفع مشکلات این حوزه است در حالی که به صورت جدی نیازمند آموزش و تلاش جدی برای توسعه کسب و کار در این بخش هستیم.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی برای توسعه بخش پوشاک از ضرورت‌ها برای رشد و رونق این کسب و کار است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: حمایت از کسب و کار‌های خانگی در زمینه پوشاک نیز می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات این بخش را برطرف و به رفع مشکلات اشتغال در استان نیز کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: همچنین صنایع موجود در استان باید اقلام مورد نیاز خود را در زمینه پوشاک از داخل استان تهیه کنند و در این زمینه بار‌ها صحبت‌های لازم را در جلسات متعدد مطرح کرده ایم.
حسینی محراب یادآور شد: سرمایه گذاران خوزستانی در بخش پوشاک در صورتی که برای تولید انبوه محصولات آمادگی و ظرفیت لازم را داشته باشند ما نیز از آن‌ها حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.
وی بیان کرد: با هماهنگی‌های لازم در روز‌های آینده اداره صنعت و معدن، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، کمیته امداد و بهزیستی خوزستان برای تامین نیرو به بخش خصوصی کمک خواهند کرد تا مشکلات کمبود نیروی این مجموعه‌ها نیز برطرف شود.
استاندار خوزستان گفت: صندوق کارآفرینی امید خوزستان نیز اعلام آمادگی کردند تا از کسب و کار‌های خرد در صنعت پوشاک در استان حمایت کنند.
در جلسه استاندار خوزستان با تولیدکنندگان پوشاک در استان خوزستان مسائل و مشکلات این بخش مطرح شد.
مشکلات متعدد دریافت تسهیلات بانکی، نبود نیروی انسانی کافی به دلیل نقدینگی و عدم رشد تولید، عدم حمایت برخی از صنایع و شرکت‌های بزرگ استان از تولید کنندگان داخلی از جمله مشکلاتی بود که توسط تولیدکنندگان صنعت پوشاک مطرح شد.

استاندار خوزستان در این جلسه ابراز امیدواری کرد که به زودی شرایط لازم برای ایجاد فضای کسب و کار در شهرک‌های صنعتی، تامین نیروی انسانی بخش خصوصی و تهیه اقلام مورد نیاز شرکت‌ها و صنایع از داخل استان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • آزمایشگاه دکتر صالحی؛ بهترین آزمایشگاه خون در شیراز
  • توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • «کشف خودمختار» چیست؟
  • مسیر جایگزین دخالت ارزی
  • مدیران کشور در مسوولیت‌ها آزمایش می‌شوند