Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اعلام رسمی اعزام ده ها نیروی نظامی آمریکا به جبهه اوکراین ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۴:۱۵

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از اعزام حدود ۲۶۰ سرباز از پایگاه ایالت کنتاکی این کشور به اروپا در پاییز امسال برای حضور در جنگ اوکراین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اسپوتنیک،‌ در بیانیه روابط عمومی ارتش آمریکا آمده است: این تغییر در آٰرایش نظامی نیروهای این کشور در اروپا دائمی نیست و تنها به دلیل تحولات در اوکراین و درگیری‌ها میان این کشور و روسیه انجام می‌شود.

ارتش آمریکا مدعی شده است که این اقدام در راستای «تعهد بسیار بالایی» که ایالات متحده به متحدانش در اروپا و ناتو دارد، صورت می‌گیرد.

هشدار روسیه به احتمال قطع روابط با آمریکا

روسیه به آمریکا هشدار داده است که اگر روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم" معرفی شود، روابط دوجانبه به نقطه بی‌بازگشت می‌رسد و این روابط احتمالا کاملا قطع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر دارچیف رئیس بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه جمعه شب گفت: اگر سنای آمریکا طرح‌هایی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند، این اقدام بدان معنا خواهد بود که واشنگتن از نقطه بدون بازگشت عبور کرده است.

دارچیف ادامه داد، اگر سنای آمریکا چنین لایحه‌ای را تصویب کند، این اقدام "جدی‌ترین آسیب به روابط دیپلماتیک دوجانبه، تا حد کاهش و حتی قطع آن‌ها را به همراه خواهد داشت. "

وی افزود: به طرف آمریکایی هشدار داده شده است.

به گزارش ایرنا، سنای آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته به اتفاق آرا قطعنامه‌ای تصویب کرد که در آن از «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه خواست تا روسیه را به واسطه اقداماتش در چچن، گرجستان، سوریه و اوکراین که منجر به «کشته شدن تعداد بی‌شماری مردان، زنان بی‌گناه» شده، به‌عنوان حامی تروریسم معرفی کند.

پیش‌تر پیشنهاد مشابهی در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده بود و انتظار می‌رود «نانسی پلوسی» رئیس‌ آن حامی قوی تصویب چنین قانونی باشد. براساس قانون آمریکا، تعیین و معرفی یک کشور به عنوان حامی تروریسم در حیطه اختیارات وزارت امورخارجه است.

اما بلینکن تاکنون نسبت به این اقدام رغبت چندانی نشان نداده است. هفته‌ها است که فشار بر بلینکن و وزارتخانه متبوعش برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم ادامه دارد. درواقع بلینکن برغم مخالفت در برابر این خواسته احساسی، مقابل تحریم متحدان واشنگتن که با روسیه داد و ستد دارند و ممکن است باقیمانده دیپلماسی میان آمریکا و روسیه را از بین ببرد، مقاومت می‌کند.

این درحالی است که پارلمان لتونی (سایما) پنجشنبه شب در وب‌سایت رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای، روسیه را یک کشور حامی تروریسم اعلام کرده است.

نابودی 4 هزار تانک اوکراینی توسط ارتش روسیه

وزارت دفاع روسیه جمعه شب با انتشار گزارشی اعلام کرد که از ابتدای آغاز "عملیات ویژه نظامی" این کشور در اوکراین ۴ هزار و ۲۹۳ تانک ارتش اوکراین را نابود کرده است.

به گزارش تارنمای وزارت دفاع روسیه، در این گزارش آمده است: در مجموع ۲۶۷ فروند جنگنده و ۱۴۶ فروند بالگرد اوکراین در حملات نیروهای روسیه منهدم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه افزود: ارتش روسیه همچنین یک هزار و ۷۳۲ فروند پهپاد و ۳۶۵ سیستم ضد هوایی ارتش اوکراین را نابود کرده است.

در این گزارش آمده است، از ابتدای عملیات ویژه نظامی، ۷۹۷ سیستم راکتی چند منظوره، ۳ هزار و ۲۹۰ توپخانه و خمپاره‌انداز و همچنین ۴ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودروی زرهی ارتش اوکراین نابود شده است.

بورل: روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه بار دیگر روسیه را متهم کرد که از «غذا» به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

وی در پیامی توییتری نوشت: «روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند و گرسنگی در سراسر جهان را تشدید می‌کند. به لطف توافق استانبول، اوکراین بار دیگر قادر به انتقال غلات است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «روسیه باید به تعهدات خود احترام بگذارد تا صادرات اوکراین بتواند ادامه یافته و به کسانی که به آن نیاز دارند که اغلب از آفریقا بوده، برسد».

مدودف: زلنسکی یا محاکمه می شود یا کمدین!

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، چاره‌ای جز حضور در دادگاه یا ایفای نقش‌های ثانویه در نمایش‌های کمدی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، مدودف جمعه شب در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص آینده زلنسکی گفت: او یا دادگاهی خواهد شد یا دوباره با نقش‌های ثانویه در نمایش‌های کمدی حضور خواهد یافت.

مدودف روز گذشته از مناطق لوهانسک و دونتسک دیدار کرد.

وی هدف از سفر به این مناطق را بررسی را ههای افزایش دفاع از مردم "جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک و سایر مناطق آزاد شده" بیان کرد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی تحولات اوکراین روسیه اروپا چین جنگ اوکراین ناتو محرم عاشورا روز خبرنگار ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی کشور حامی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری در محور دونتسک، ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۰ نظامی خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش اوکراین علاوه بر این یک خودروی زرهی و چهار خودرو دیگر را در درگیری در مسیر دونتسک از دست داد.

بنا به این بیانیه، در درگیری درمحور آودیوکا، بیش از ۳۸۰ نظامی دیگر اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز گذشته ۶ موشک طوفان سایه و ۱۵۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیراً در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین، کی یف بیش از ۴۴۴ هزار نظامی را از دست داده است.

کد خبر 6080139

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد